تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۳۳۶۱۷
با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

پویش سفره‌ای به وسعت ایران زمین در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی اولین مرحله از پویش سفره‌ای به وسعت ایران زمین در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
به گزارش کبنا، ستار هدایت‌خواه در اولین مرحله از پویش سفره‌ای به وسعت ایران که به همت کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر کشور راه اندازی شده در محل حسینیه امام علی شهر یاسوج اظهار کرد: طبق آمار 110 هزار خادمیار در سراسر کشور داریم که بر اساس تصمیم دبیرخانه کرامت رضوی هر خادمیار باید در ماه مبارک رمضان ۸ بسته ارزاق تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دهد.
 وی گفت: در کل کشور و بر اساس جمعیت خادمیاری ۸۸۸ هزار بسته جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد که استان ما هم آمار یک درصد کشور را دارد که ۵۰ درصد خادمیاران ما فعال هستند و در استان این پویش چند روز پیش از ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا امروز از لحاظ ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده که بخشی از آن نقدی و بخشی غیر نقدی بوده است.
 این مسئول فرهنگی گفت: این بسته‌ها در مناطق مختلف استان توزیع می‌شود اگر قیمت هر بسته را متوسط ۴۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم ۵ هزار بسته در این مرحله تهیه و توزیع شده که مرحله دوم را نیز بعد از لیالی قدر خواهیم داشت.
 فعال فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در توضیح بیشتر این پویش گفت: جامعه هدف ما بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفته اول افراد پشت نوبتی کمیته امداد هستند که تاکنون زیر پوشش قرار نگرفته‌اند.
هدایت‌خواه افزود: اولویت دوم گروه‌هایی هستند که در پویش سفره مهربانی در گذشته برای آن‌ها کارت نان ۴۵۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده بود و اولویت سوم و چهارم نیز ایتام سید و غیر سید و بقیه نیازمندان هستند.
 دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این بسته‌ها تماماً توسط خادمیاران جمع‌آوری شده و در کنار آن‌ها پیوست فرهنگی وجود دارد ضمن اینکه ۴۸ رأس گوسفند ذبح شده و گوشت آنها همراه این بسته‌ها در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.
 مسئول کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با این پویش طبخ غذا و افطاری در چهارشنبه‌های امام رضایی را داریم همچنین تعدادی کفش توسط خیرین تهیه شده که همراه با این بسته‌ها در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.
هدایتخواه با قدردانی از همکاری گسترده تیپ ۴۸ فتح و فرماندهی آن سردار پاسدار دکتر حسن حکمتیان یادآور شد: این تیپ سرافراز کمک‌های زیادی کرده و در توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق دور دست استان از خودروهای آنها استفاده می‌کنیم.
وی گفت: در بیت‌الزهراهای شهر یاسوج مبلغ 50 میلیون تومان برای این کار در نظر گرفته شده و در یک مورد یک خانم خادمیار تقاضای وام ۵۰ میلیون تومانی برای هزینه در این مسیر کرده تا بعد از یک سال این وام پرداخت شود.
 هدایتخواه یادآور شد: کسانی که در این طرح کمک می‌کنند فیش‌های غذایی متبرک حضرت رضا (ع) در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا بهره معنوی از این مشارکت داشته باشند.
وی گفت: امروز مرحله اول این طرح را با نام مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داریم و مرحله دوم را نیز با نام مبارک کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) شروع خواهیم کرد.
هدایتخواه از صدا و سیما و رسانه‌های استان درخواست کرد تا با تبلیغ و فرهنگ‌سازی نسبت به جمع آوری هر چه بیشتر چنین کمک‌هایی مردمی در استان همکاری لازم را داشته باشند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1