تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۴۳۳۰۲۱
معاون عمرانی استاندار؛

بیش از  ۴۰ درصد پیشرفت پروژه ملی پاتاوه - دهدشت با پیگیری و حمایت استاندار در ۲ سال اخیر اتفاق افتاده است / عزم دولت بر اتمام محور پاتاوه- دهدشت تا پایان دولت دوازدهم 

۵
۱
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مسئولان استانی از جاده ملی پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه از روند اجرایی جاده پاتاوه_دهدشت بازدید کردند.
معاون عمرانی استاندار، در این بازدید با بیان اینکه این طرح یکی از طرح‌های شریانی و مهم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود گفت: عزم دولت بر این است که این طرح تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
حاجی زاده تصریح کرد: این پروژه، پروژه‌ای مهم است که استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان را به هم وصل می‌کند و راهی برای برون رفت شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و بخشی از بویراحمد از بن‌بست است.
وی افزود: این پروژه علاوه بر اتصال خوزستان به مرکز کشور سبب رونق اقتصادی و ارزش افزوده برای مناطق مختلف حاشیه خود شده است و بسیاری از روستاهای مستقر در مسیر را نیز از داشتن جاده مناسب بهره‌مند می‌کند.
وی با اشاره به بازدیدهای چند ماه گذشته از این جاده گفت:با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان  است اولویت اتمام پروژه را دوچندان می کند.
معاون عمرانی استاندار گفت: نکته دیگری که اهمیت این جاده را نشان می دهد عدم وجود جاده ایمن و مناسب برای تردد مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ به مرکز استان است که جمعیت زیاد و قابل توجهی را پوشش می دهد.
وی با اشاره به صحبت های مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت:با پیگیری های انجام شده، این پروژه در دوسال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و در سه ماهه اخیر نیز با تاکید استاندار و پیگیری نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی اعتبارات قابل توجهی از دفتر مقام معظم رهبری و برنامه بودجه کشور به این پروژه تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به پیشرفت خوب این پروژه،گفت:اکثر پل ها روی مدار هستند و قطعات آماده آسفالت می باشند.
حاجی زاده افزود: با توجه به پیگیری ها و اقدامات انجام شده امیدواریم این  پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به افزایش اکیپ ها و پیشرفت کار پروژه گفت: برای تسریع در اتمام پروژه اکیپ ها افزایش پیدا کند.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه در تامین سیمان پروژه مشکلی نداریم،گفت:در بحث افزایش اعتبارات پیگیری ویژه می شود و عزم همه‌ی مسئولان بر اتمام این جاده در سریعترین زمان ممکن است.
گفتنی است جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
لازم به ذکر است جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
شایان ذکر است این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما را به امام حسین قسم با جان مردم بازی نکنید
این جاده ایمنی کافی نداره
فاقد شانه و پیچ های خطرناک
و تونل های فاقد روشنایی
از سه راهی توت نده به سمت لوداب چندسال هست تحویل داده شده میزان مرگ و میر و تلفات جانی ناشی از تصادفات ۹۹ درصدش ایمن نبودن جاده بوده
Iran, Islamic Republic of
این همه وعده میدید
چن ساله که میخواین افتتاح کنید؟
حامد
Canada
همین جاده پاتاوه دهدشت رو برید نگاه کنید. خدایی این جاده چجوری میخواد ترافیک به اون سنگینی رو اونم با وجود ماشین سنگین های خیلی زیاد تحمل کنه. مطمئن باشید با افتتاحش هر روز شاهد تصادف منجر به جرح و مرگ هستیم.
بعد رئیس راه و شهرسازی استان میاد میگه ما منتظریم با افتتاح اولیه جاده کلنگ باند دوم رو بزنیم؟!! سوال اینه اولا حتما جاده با این عرض کم باز بشه و کلی تلفات بده تا تازه باند دومش رو شروع کنی؟ ثانیا مگه نصف این پروژه اصلا قابلیت اجرای بلند دوم داره؟ کسایی که رفتن دادن می دونن چی میگم.
فقط یه بعضی جاهاش میشه باند دوم رو پیاده کرد مثلا از دهدشت غربی تا خود شهر دهدشت تا تونل کوه پات. و یه جاهایی مثل دهستان چنار.
بقیه جاها فکر درستی نشده متاسفانه.
تازه وقتی رسیدی سر ۳ راهی گندی خوری هم همین اوضاع تا پل قره هست.
متاسفانه فقط تا یاسوج خوب کا‌ر شده. انگار نه انگار که قراره این‌ جاده کریدور جنوب به مرکز ایران باشه.
نمی دونم با جون مردم میخوان چیکار کنن؟؟
ناظر و پیمانکار چرا باید ضعیف کار کنن؟
حامد
Canada
خیلی درد داره یه پروژه ۲۷ سال بیشتر طول بکشه بعد بخواد ناقص و با این همه عیب و ضعف افتتاح بشه ... یه فکری به حال جون مردم بکنید که اینا همش مصداق حق الناس.
وسلام
Romania
خسته نباشید خدمت جناب مهندس حاجی زاده ودیگرمسولین
اگر ممکنه قضیه آبرسانی تحت فشار بالادست اتوبان گچساران به بهبهان دشت لیشتر را هم پیگیری بفرمایید خدایی سدکوثردرشهرگچساران واقع شده وکمترین بهره بری هم مربوط به این مردم مظلوم شهرستان گچساران هست تمام استان‌های مجاور ازین سدبهرمند هستن بغیر ازخودمون
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1