تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۳۲۳۱۵
عصر امروز برگزار شد

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اول رئیس جمهور / پارک علم و فناوری استان برای زمین دست به دامن جهانگیری شد / کلانتری: اگر سد تنگ سرخ راه نیفتد یاسوج را باید با تانکر آبرسانی کنیم ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 2 فروردین ماه 1400) نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهورو با حضور، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و مدیران ارشد کهگیلویهد و بویراحمد برگزار شد.
 در این نشست علی شهابی فر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، به تشریح شرایط استان به لحاظ اقتصادی، گردشگری، جمعیت و... پرداخت و با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد 1 درصد جمعیت و وسعت کشور را دارد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد 8 شهرستان و 18 شهر دارد.
وی افزود: این استان از دو فرودگاه گچساران و یاسوج برخوردار است و هر هفته 10 پرواز در این فرودگاه‌ها انجام می‌گیرد و با توسعه فرودگاه‌ها، پروازها به 40 پرواز می‌رسد.
وی افزود: هر ماه 6 هزار مسافر را جابجا می‌کنند و این ظرفیت را دارند که 24 هزار مسافر در هر ماه جابجا کنند.
وی با بیان در شهر یاسوج 50 درصد هدر رفت آب داریم، افزود: شبکه آبرسانی این شهر فرسوده است.
 شهابی فر گفت: در سال 99، 13 جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم که 91 مصوبه داشتیم و 71 مصوبه اجرائی شد.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، به پتروشیمی‌های استان گریزی زد و گفت: ارزش کل سرمایه گذاری سه طرح پتروشیمی استان کهگیلویه و بویراحمد (گچساران، دهدشت و) 30 هزار میلیارد تومان، که تا الان 16 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
صمیمی دوست به نیروگاه سیکل ترکیبی چرام اشاره کرد و گفت: توربین این نیروگاه در ایتالیا به ارزش 8 میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده است که نیاز توجه دولت در تأمین اعتبار مورد نیاز است.
 وی به نمایشگاه دائمی کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: این نمایشگاه در 20 هکتار ساخته می‌شود و سند آن به نام شرکت نمایشگاه‌های دائمی صادر شده و موافیت های اولین آن هم گرفته شده است و لازم است که حضرتعالی از وزیر صمت برای تسریع در ساخت این نمایشگاه اقدام شود.
صمیمی دوست گفت: 33 پروژه جهش تولید داریم که جزء استان‌های پیش قدم در این پروژه‌ها هستیم و پروژه‌های جهش تولید در حوزه کشاورزی، گردشگری و زیرساخت‌های شهرک صنعتی و کشاورزی است.
شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به تشریح سابقه و اقدامات این پارک پرداخت و اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان با مشکل زمین مواجه است و 80 هکتار در ضلع غربی دانشگاه یاسوج وجود دارد که با وجود تأمین آن گام بزرگی در اقتصاد دانش بنیان برداشته خواهد شد.
حجت الاسلام و السملین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه بیان کرد: کشور ما، ظرفیت و توانمندی‌های زیادی دارد و در مقابل فشارهای بین المللی و هجمه دشمنان، پیشرفت‌های قابل توجه شکل گرفت. ظرفیت‌های کشور اگر در ابعاد مختلف فعال شوند، این مشکلات برطرف می‌شود، کشور ما یک کشور جهانی است و این توقع می‌رود که باید بیش از گذشته و با خلافیت بیشتر وارد میدان شود.
وی گفت: باید با مدیریت انقلابی، جهادی، متخصص و کار آمد پای کار آمد. البته این مدیریت وجود دارد و لازم که بیشتر توجه شود.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز اظهار داشت: ما به این راحتی دست بردار نیستیم و در نشست ظهر به شما گفتم و همچنان به عنوان خدمت گزار مردم از شما درخواست مساعدت داریم.
وی تصریح کرد: گفتم بیش از ۱۰ درصد از آب‌های سطحی به حوزه کارون سرایز می‌شود. به دلیل اینکه در گدشته نتوانستیم حق خود را از آب به سمت کارون بگیریم.
وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد حقآبه استان در گذشته تخصیص داده شد، گفت: کلنگ زنی سد سقاوه تنها خواسته ما در این جلسه است؛ لذا از دولت تدبیر و امید خواستاریم که کلنگ زنی این سد زده شود و برای مطالعات سد پرشکفت بویراحمد نیز توجه ویژه‌ای شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سد تنگ سرخ آب شرب دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می‌کند و مجوز ماده 56 ان را گرفتیم و اولویت جدی استان است. اگر به خشک سالی بر بخوریم باید با تانکر مرکز استان را آبرسانی کنیم. سد تنگ سقاوه و طرح امامزاده جعفر باید مدنظر گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول پتروشیمی گچساران می‌تواند، تا پایان خرداد تمام شود و 30 هزار میلیارد تومان در آن هزینه شده است. سیکل ترکیبی برق چرام می‌تواند، اتفاق مبارکی در استان رقم بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1