تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

بی‌مهِری مسئولین به روستای تُل کوچک کهگیلویه / تاکنون یک ریال به روستای ما اختصاص داده نشده/ تبعیض و نابرابری تا کی؟

۲
کبنا ؛ پناهنده دهیار روستا در گفت و گو با می‌گوید: مردم روستای (تُل کوچک) مانند بقیه روستاها حق حیات وزندگی داریم، چرا حقوق روستای (تُل کوچک) در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه تضیع شده است. هیچ گونه مسئول و مدیری به فریاد این روستا نرسیده و و رها شده باقی مانده است.
 به گزارش کبنا؛ در صورتی که بقیه روستاها همجوار و همسایه‌های ما که از لحاظ خانوار وجعمیت نسبت به تُل کوچک کمتر هستند اما توسط مسئولین و مدیران شهرستانی واستانی با هزینه‌های بسیار بالا در آن روستاها عمران آبادی شده که حقشان بوده دستشان درد نکند اما در روستای تُل کوچک تاکنون یک ریال در اختصاص داده نشده و همچنان به حال رها شده باقی مانده است.
وی می‌افزاید: مردم روستا در فصل تابستان با گرد غبار خاک در کوچه‌ها که از طریق کولرهای آبی وارد منزل می‌شود و چشم، بینی و حلق فرد را با خود درگیر می‌کند و در فصل زمستان با آب گرفتگی شدید و گِلی بودن کوچه‌ها افراد مسن و زنان باردار با خطر لیز خوردن مواجه هستند و در نهایت دچار خسارت‌های جانی ونقض عضو می‌شوند.
 یکی دیگر از اهالی می‌گوید: نبود خانه بهداشت در روستا سبب شده تا زنان باردار به علت نبود وسایل نقلیه بعد از یک ساعت پیاده رویی در فصل گرما به به خانه بهداشتی در مجاورت روستا مراجعه کند که بر اثر گرما و مسافت طولانی نوزاد آنهو دچار یرقان می‌شوند یا ناچار می‌شوند نوزادشان سقط کنند.
روستای تُل کوچک دارای ۸۴ خانوار و جعمیت آن بالغ بر ۳۲۰ نفر در فاصله ۸ کیلومتری شهرستان کهگیلویه (دهدشت) در حومه شرقی واقع گردیده که نزدیک ۱۳ سال از تابلوی طرح هادی روستای مذکور که با کد پروژه اعتبار ۸۶۹۰۳۵۰ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نصب شده و هم اکنون نزدیک ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و تاکنون هیچ گونه خدمات اولیه بهداشتی از قبیل زیرسازی، بیس ریزی، سنگ فرش، کانال هدایت سیلاب و آسفات در روستا کار نشده و به علت نبود امکانات اولیه تاکنون بیش از ۱۸ خانوار روستا را ترک وبه سمت شهرها مهاجرت نمودند که این امر بسیار نگران کننده هست آگه این روند ادامه داشته باشد روز به روز روستا خالی از سکنه می‌شود. ساکنین این روستا از مشکلات تنگنایی رنج می‌برد که ضرورت دارد باسیاست گذاری، برنامه ریزی به موقع و هنگام تخصیص منابع مالی به سمت آبادانی رهنمود شوند.
همچنین ساکنین این روستا از بی مهِری دستگاهای اجرایی اعم از شهرستان‌ها و استان‌ها گله مندند علی رغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات اولیه به گوش مسئولین به صورت کتبی ونامه نگاری و حضوری منعکس شده تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و با دوندگی‌های بیش از حد اهالی و ریش سفیدان و دهیار و شورای محترم روستا را بصورت نامه نگاری به همدیگر موکول نموند و هیچ مسئولی به روستای مذکور توجهی نکرده و مردم این روستا قشری زحمت کش کشاورزان، دامداران زحمت کش که تکیه گاهی جزء مسئولین دلسوز ندارند.
یکی دیگر از اهالی عنوان می‌کند: نبود کانال و هدایت سیلاب و دفع آب‌های سطحی روستا باعث شده که کل آبهای فاضلاب خانگی روستا وارد زمین کشاورزی روستا شده که باعث خسارت و نابودی گندم و برنج کاری کشاورزان شده که هر روز در روستا باعث تنش و درگیری وپخش شدن آب‌های فاضلاب در زمین کشاورزی بسیار مضر ونابود کننده هست و نیاز ضروری به کانال هدایت سیلاب دارد تا مشکل این کشاورز زحمت کش حل شود.
روستای تُل کوچک دارای شبکه آب شرب فرسوده و غیر بهداشتی است که به شکل سنتی و قدیمی در زیر ساختمان‌ها و سرویس بهداشتی لوله گذاری شده که هر روز درگیر وتعمیر ترک خوردگی لوله‌ها که باعث به هدر رفتن آب شرب وحفره گودال‌هایی در سطح روستا باعث شده که حیوانات اهلی و وحشی ازقبیل، گاو، گوسفند، بز، الاغ، سگ وگربه از آب تَرک خورده گودال استفاده کنند که باعث به خطر انداختن سلامتی افراد روستا می‌شود و در فصل تابستان با قطعی وکمبود آب روبرو هستیم و بیش از شیش سال پیگیری و مراجعه حضوری و نامه نگاری اما متاسفانه نتیجه‌ای تاکنون جزء دور زدن ودوندگی بیش از این، چیزی نصیبمان نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ممو
Iran, Islamic Republic of
برادر دهیار محترم
اولا به برکت نظام جمهوری اسلامی همه جای جای استان استفاده کرده اند و نا شکر نباشید ان چیزی که برداشت بنده از تصاویر وگزارش شما بوده بی مدیریتی شما بعنوان دهیار بوده دوما این جدول کشی وبرق واب و زیرسازی معابر که در تصاویر مشاهده شده نشان از تخصیص اعتبار دولتی بوده یا خبر ندارید و یا کذب می گوییدسوما به نظرم سیستم لوله کشی از لوله های ابیاری باغها استفاده شده که معمولا از جنس ضعیف است که در باغها معمولا سال به سال عوض میشوند طبیعی است استفاده از این نوع لوله برای لوله کشی منازل دچار خرابی و هزینه مضاعف خواهد بود که باز برمیگردد به ضعف مدیریتی جنابعالی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1