تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۳۰۶۰۶
در بازدیدی مطرح شد؛

اظهار نگرانی نماینده ولی‌فقیه از مشکلات بیمارستان سلمان یاسوج/ گلایه از نبود آمبولانس در بیمارستان جانبازان

۰
کبنا ؛
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبودها و نواقص بیمارستان اعصاب و روان ویژه جانبازان شهر یاسوج اظهار نگرانی و گلایه کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان، آیت‌الله سیدنصیر حسینی روز سه شنبه( 21 بهمن ماه) در بازدید از بیمارستان سلمان از نزدیک با جانبازان بستری در این بیمارستان دیدار و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.
در این دیدار موسوی مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان این که در عین بی پولی گام‌های بلندی برداشته شده اظهار کرد: ۴۰ تخت مازاد بر ظرفیت داریم و علی‌رغم این که بیمارستان اعصاب و روان است کنار ان اورژانس برای راحتی مردم ایجاد شده است.
وی گفت: حرکت‌های خوبی در این خصوص شده وسایل سرمایشی و گرمایشی آن قبلا بخاری بود الان اسپیلت شده که با ۵۷۰ میلیون تومان و در عین حالی که  دست خالی داشتیم کار کردیم.
این مسئول ادامه داد: تمام تخت‌ها فرسوده بودند همه را تغییر دادیم اورژانس را توسعه دادیم و داروخانه را شکل دادیم هر چند از تهران می‌گویند این مرکز ضرر می‌دهد اما معتقدیم که این یک نوع سرمایه‌گذاری است.
مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: در کل کشور ۱۱ بیمارستان این چنینی داریم که کار بستری و درمان را داریم همچنین در کنار آن کارهای جانبی از جمله کارهای فرهنگی و هنری را داریم که جانبازان وقت خود را با چنین برنامه‌هایی مثل معرق‌کاری و نقاشی و گلیم بافی سپری می‌کنند.
وی گفت: شهرداری یاسوج در حد توان به ما کمک  می‌کند کلینیک ما بدهی زیاد مالیاتی داشت که به عدد بسیار نازلی تبدیل شد‌ مشکل اساسی یکی بحث آمبولانس است که بیمارستانی با این تعداد جانباز اعصاب و روان آمبولانس ندارد ژنراتور برای برق نیاز دارد که در هنگام قطع برق به خصوص در شب جانباز اعصاب و روان دچار مشکلی نشود.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چنین بیمارستانی برای استان یک ضرورت است چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد زیادی جانباز دارد و باید به آن‌ها خدمات داده شود.
آیت‌الله سید نصیر حسینی با بیان این که جانبازان به گردن همه ما حق دارند و باید خدمات مورد نیاز در اسرع وقت به آن‌ها داده شود به مشکلات این بیمارستان اشاره کرد و گفت: جای تعجب است که چنین بیمارستانی با چنین وضعیت خاصی آمبولانس ندارد اگر برای یک جانباز اعصاب و روان اتفاقی بیفتد چه کسی جوابگو خواهد بود.
وی با قدردانی از زحماتی که کادر مدیریتی و درمانی بیمارستان سلمان متقبل می‌شوند افزود: باید همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها یاری‌گر بیمارستان باشند و هر چه در توان دارند برای رفع مشکلات بیمارستان کمک کنند چرا که قشری عزیزتر و ارجح‌تر از جانبازان در جامعه نداریم آن‌ها جان و جسم و خود را برای راحتی و امنیت ما هدیه کردند.
حسینی با بیان اینکه مشکلات بیان شده توسط مسئولان بیمارستان برای ما غیر قابل پذیرش است و باید از هر طریق چه استانی و چه کشوری بارزی رفع کمبودها و مشکلات بیمارستان تلاش شود یادآور شد: به سهم خود پی‌گیر این مشکلات خواهم بود و مشکلات بیمارستان را با مسئولان مربوطه مکاتبه خواهم کرد.
در این نشست مسئولان بیمارستان گزارشی از وضعیت ساختمان قدیمی این بیمارستان، اسکلت ساختمان جدید که سال‌ها همچنان باقی مانده و آزمایشگاهی که اعتبار برای تجهیز ندارد و همچنین نبود وسایل سرمایشی و گرمایشی برای تنها سالن ورزشی و دیگر مشکلات بیمارستان ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استان ما در اوج محرومیت تاریخی قرار دارد.نبود زیرساخت ها و امکانات لازم امدادی بهداشتی درمانی پزشکی فنی و مهندسی ساخت و سازی راه و جاده مخابرات ای تی ای سی تی نبود تجهیزات پایه در استان نبود سیستم های قویدل حوزه برق و الکترونیک در استان نبود زیرساخت های لازم اجتماعی و بیمه و.....معضلات و مشکلات را چند برابر نموده است
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1