تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۳۰۰۷۸
در حاشیه نشست امروز استانداران سراسر کشور مطرح شد

فضای سرد انتخابات و نگرانی آقای وزیر / توصیه به احزاب سیاسی

۰
کبنا ؛وزیر کشور در حاشیه نشست امروز استانداران سراسر کشور گفت: لازم است که انتخابات با مشارکت بالا و پرشکوه برگزار شود، چراکه موجب اقتدار و کارآمدی و همچنین حمایت و پشیتبانی از دولت خواهد بود.
 به گزارش کبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان نشست استانداران در جمع خبرنگاران گفت: امروز، چهارمین نشست استانداران در سال ۹۹ را به صورت حضوری داشتیم که علاوه بر نشستهای غیرحضوری و ویدئوکنفرانسی بود.
وزیر کشور با بیان اینکه چهار مسئله و موضوع مهم امنیت، انتخابات، تولید و معیشت و سلامت دستورکارهای نشست امروز بود، اظهار کرد: نیاز بود که ابتدا تمامی صحبتها و نظرات استانداران که در استانها به صورت میدانی و حضوری پیشتاز مواجهه با مسائل و مشکلات هستند، بشنویم که براساس رصد، تحلیل و تجربیات موجود ارائه طریق و تصمیم گیری شود.
رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به گزارش حوزه امنیتی در نشست امروز گفت: براساس این گزارش، علیرغم فشارها و شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم و مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا که در حوزه مشاغل و کسب و کارها نقصان بزرگی ایجاد کرده است، بحمدالله فضای امنیتی کشور، فضای قابل قبولی است و نظارت‌ها، کنترل‌ها، مدیریت و پاسخگویی مناسب و به موقع به نیازها و خواسته‌های مردم در حد و حدودی که امکان پذیر است، انجام می‌شود.
دکتر رحمانی فضلی عنوان کرد: در نشست امروز بحث مرزها و نظارت دقیق‌تر و فعال‌تر به ویژه در مرزهای غربی کشور با توجه به شرایطی که در این مناطق داریم و استفاده از تمام امکانات برای تقویت مناطق مرزی شرق کشور و کنترل نحوه و چگونگی تأمین هزینه‌ها، تاکید شد.
وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه موضوع امنیت انتخابات از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز بود، اظهار کرد: بحمدالله اطلس امنیت انتخابات در حال تهیه است که قطعاً هر ماه بروز خواهد شد. با این حال تاکنون مشکل خاصی در این حوزه نداشتیم.
دکتر رحمانی فضلی در همین راستا با بیان اینکه در حوزه سیاسی، بزرگ‌ترین مسئله کشور، بحث انتخابات است، افزود: هنوز فضای اجتماعی و سیاسی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را از خود نشان نداده است. وقتی این موضوع را در وزارت کشور با ۴ سال گذشته در همین بازه مقایسه می‌کنیم، کمی نگران کننده خواهد بود.
وی ادامه داد: در دور قبل انتخابات، چهار سال پیش این زمان، در نظرسنجی‌ها افرادی که اظهار کرده بودند که در انتخابات شرکت می‌کنند و از روند انتخابات آگاهی دارند، تقریباً دو برابر آمار و ارقامی است که اکنون داریم. این فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی، فعالیت و کار بیشتری را اقتضا می‌کند که ان شاالله به ویژه از منظر گروههای سیاسی، احزاب و رسانه‌ها باید بتوانیم با این مقدمات، با شیب مناسب و مطلوبی به استقبال انتخابات باشکوه برویم.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: لازم است که انتخابات با مشارکت بالا و پرشکوه برگزار شود، چراکه موجب اقتدار و کارآمدی و همچنین حمایت و پشیتبانی از دولت خواهد بود.
وزیر کشور همچنین تصریح کرد: یکی از مقدمات انتخابات از منظر وزارت کشور آموزش است که در نشست امروز توضیح داده شد که آموزش‌ها مستمراً داده می‌شود. دیگر مقدمات انتخابات نیز، انتخاب هیات های اجرایی است. هیات های اجرایی به معنای افرادی هستند که باید در سر صندوق‌ها باشند و کار کنند. بیش از یک و نیم میلیون نفر در انتخابات‌ها به وزارت کشور کمک می‌کنند که برخی از این افراد را از خارج از سازمان و با کمک دستگاههای اجرایی و مردم استفاده می‌کنیم که این افراد تقریباً انتخاب شده‌اند.
دکتر رحمانی فضلی اضافه کرد: چاپ تعرفه‌ها و اورهال کردن دستگاهها شروع شده است. جلسات ستاد انتخابات در استانها برگزار شده و می‌شود. امیدواریم که در حوزه سیاسی با انجام انتخابات، کارها را بهتر، بیشتر و موثرتر پیش ببریم.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اقتصادی یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی، بحث تولید و رفع موانع تولید و کمک به تولیدکنندگان است، اظهار کرد: استانداران گزارش مفصلی را از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار استانها ارائه کردند. در بحث ذخایر و کالاهای مورد نیاز فعلی و کالاهای ایام عید نوروز مشکل خاصی نداریم و همه چیز تأمین شده و تأمین خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در زمینه رفع موانع تولید، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، فعالیت بسیار خوبی را شروع کرده است، گفت: با همکاری وزارت صمت و وزارت کشور در همه استانها ستادهای تسهیل راه اندازی شده‌اند که ۲۴ ساعته کار می‌کنند و همه نهادها و دستگاههای عضو از قوا و دستگاههای مختلف در آن حضور دارند که به خوبی کمک کرده‌اند.
وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: روند پیش رو نشان از فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی و رفع موانع آنها دارد. هرچند برخی از مشکلات و مسائل مانند تهیه مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای یا بحث صدور به مسئله تحریم‌ها بازمی گردد و لازم است در این زمینه‌ها، در حوزه سیاست خارجی اقداماتی صورت بگیرد.
دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اینکه یکی ازمشکلات موجود در حوزه اقتصادی، بحث مشاغل خرد به ویژه مشاغل خدماتی و بالاخص در شهرهای توریستی و زیارتی مانند استان خراسان رضوی، فارس، اصفهان و قم است که خدمات زیادی صرف مسافرین و توریستها و زائران می‌شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه این نوع مسافرتها کم شده است، کسبه، مشاغل و رستوران‌ها با شرایط سختی مواجه هستند که مستلزم کمک بیشتری از طرف دولت هستند.
وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود به موضوع آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجتماعی بحث اولویت‌های آسیبهای اجتماعی مجدداً در نشست امروز مطرح شد و گزارش مفصلی از وضعیت پیشرفت کار در بحث حاشیه نشینی و اعتیاد ارائه شد. مسئله جدیدی که مطرح شد بررسی آسیبهای اجتماعی و اهمیت آن است که ناشی از کرونا است.
وی اضافه کرد: سه جلسه با محوریت تبعات اجتماعی ناشی از کرونا داشتیم. یک جلسه شورای اجتماعی، یک جلسه با اساتید دانشگاهها و همچنین جلسه امروز به این موضوع پرداخته شد.
دکتر رحمانی فضلی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی ناشی کرونا هم در بعد روانی، شخصی، فردی و هم در بعد اجتماعی بسیار مهم است و آمار و ارقام در حوزه‌های مختلف، نشان از افزایش این آسیبها دارد. در این زمینه به استانداران گفته شد که چه کارهایی انجام دهند و مقرر شد که کارگروههایی تشکیل و گزارشهای آن هم ارائه شود.
وزیر کشور همچنین تصریح کرد: مباحث و موضوعات نشست امروز جمع بندی می‌شود و مواردی که تصمیم گیری آن در اختیار وزارت کشور است، تصمیم گیری می‌شود و آنچه که در اختیار دولت است، به دولت خواهیم برد.
وی افزود: همه ما به دنبال این هستیم کهان شاا... مردم ایام باقیمانده دولت را تا مردادماه، در امنیت، نشاط سیاسی واجتماعی بگذرانند و شرایط مطلوبی باشد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این نشست تاکید شد که استانداران برای حفظ وحدت، انسجام وهماهنگی بین همه دستگاههای حاکمیتی و اجرایی، تلاش کنند که با مجلس و نمایندگان محترم آن، قوه قضاییه و سایر بخشهای کشور در هماهنگی، همدلی، همکاری و همراهی روز افزون باشند تا بتوانیم به مشکلات مردم پاسخ دهیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کهکیلویه وبویراحمد مخصوصا گچساران وباشت به خاطر شخص جمالی معاون سیاسی استاندار که برای دلخوشی عده ای دست به تغییرات مدیران میزنند به کاندید ریاست جمهوری اصلاحاتی رای نمیدن .هرچه سریع تر حکم این آقا لغو بشه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1