تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۲۸۸۸۱
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به بهمئی سفر کرد؛

نگرانی مسوولان و مردم بهمئی از حرکت کند پروژه جاده لیکک به جایزان ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛حرکت پروژه جاده جایزان لیکک به کندی انجام می‌گیرد و این موضوع مسوولان و مردم این شهرستان را نگران کرده، سنائی فرماندار بهمئی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص امداد طلبیده است.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( چهارشنبه 3 آذر ماه 99) نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با فرماندار شهرستان بهمئی و دادستان شهرستان، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر راه و شهرسازی شهرستان، شهردار، و جمعی از مسئولان شهرستان بهمئی در محل فرمانداری شهرستان بهمئی برگزار شد.
 پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از بررسی کارشناسان و بازرسان وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی اداره راه و شهرسازی و مسئولان شهرستان بهمئی مستندات و مدارک موجود اعم از دولتی و دعاوی مردم شامل نسق محلی و دیگر اسناد دال بر مالکیت و نقشه جانمایی اراضی خام و نیمه کار روی نقشه طرح تفصیلی شهر لیکک جهت انعکاس به وزارت راه و شهرسازی و اعلام تصمیم نهایی از سوی وزارت خانه، به تهران ارسال شود.
 نیک اقبالی تصریح کرد: اسنادی توسط مدیر قبلی راه و شهرسازی شهرستان بالغ بر ۱۵۰ صفحه و دو شیت نقشه ۲ متر در ۱۲۰ سانت که شامل جانمایی ساختمان‌های ساخته شده و زمین‌های خام بود تنظیم و با امضای مشترک مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار لیکک، امام جمعه، فرماندار و مدیر راه و شهرسازی شهرستان تحویل اداره کل دادند. 
 نیک اقبالی خاطرنشان کرد: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی هم بلافاصله مدارک تنظیم شده را به وزارت خانه ارسال کردند.
   نیک اقبالی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی بعد از بررسی اسناد و مدارک، پرونده را جهت رفع ایراد نهایی و برطرف کردن نواقص به اداره کل راه و شهرسازی استان ارجاع داد که استان در حال رفع نقص و تأمین خواسته‌های وزارتخانه می‌باشد.
 وی با بیان اینکه شرایط به خوبی پیش می‌رود، گفت: با توجه به نشست یک روزه مسئولان شهرستان و استان با مسئولان و توجیه کافی آنها نسبت به شرایط موجود، پیش بینی بنده این است که مشکل اراضی بهمئی بعد از بررسی مجدد مدارک حل می‌شود.
  نیک اقبالی با اشاره به تاریخچه ایجاد مشکل، گفت: همانطوری که قبلاً در فضای مجازی هم اعلام شد، بحث منابع ملی و اراضی ملی در شهر لیکک سابقه و قدمتی بالغ بر ۵۰ ساله دارد و به زمان اصلاحات ارضی و سالهای قبل از ۵۰‌ و انقلاب بر می‌گردد که اراضی توسط سازمان جنگلها و منابع طبیعی به نمایندگی از دولت شناسایی و اسناد به نام دولت ثبت شد.
  نیک اقبالی تصریح کرد: در اجرای ماده ۲ و ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی آن به محض استقرار اداره مسکن و شهرسازی سابق (اداره راه و شهرسازی فعلی) این اراضی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران بنام سازمان ملی زمین و مسکن (اداره راه و شهرسازی) انتقال داده شد؛ لذا از سال‌های ۸۵ و بعد از آن که این اداره در شهرستان تأسیس شد مواد قانونی اجرا و عملی شد.
  نیک اقبالی گفت: در راستای اجرای این قانون بیش از ۹۵۰ هکتار از اراضی ملی شامل ۶۸۰ هکتار در خارج از محدوده قانونی شهر و ۲۷۰ هکتار در محدوده قانونی شهر تحویل اداره راه وشهرسازی شد، از آن موقع تاکنون در شهر لیکک که ساخت و ساز در حال انجام می‌باشد و نیاز به مجوزهای قانونی جهت اخذ پروانه ساخت و انشعابات (آب و برق و گاز) باشد، با این مشکل روبرو بوده و هستیم
  نیک اقبالی اشاره به جاده جایزان _ لیکک کرد و افزود: با احداث جاده ارتباطی بهمئی به بخش جایزان از توابع استان خوزستان، این شهرستان از بن بست خارج می‌شود.
 نیک اقبالی اظهار داشت: با بهره برداری این جاده ۵۰ کیلومتر مسافت بهمئی با استان خوزستان کمتر می‌شود.
 وی ادامه داد: با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان، شهرستان بهمئی و لیکک مرکز این شهرستان در مسیر ترانزیتی و کریدر شمال و مرکز به جنوب کشور قرار می‌گیرد. 
وی عنوان کرد: جاده لیکک به جایزان در نزدیکی جایزان (دهستان قلمود) به جاده امیدیه، ماهشهر و آبادان و از طرف لیکک پس از اتصال به شهر تشان به جاده ارتباطی "تشان-لنده و پاتاوه" وصل می‌شود.
 نیک اقبالی افزود: طول این مسیر حدود ۶۰ کیلومتر تا جاده دهدشت-پاتاوه و ۲۵ کیلومتر تا جاده جایزان-امیدیه بوده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد. 
نیک اقبالی تسریع در پشتیبانی و نگهداری از چاه‌های نفت منطقه توسط واحدهای مربوطه در شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری، استفاده از مناطق گردشگری، کاهش طول مسیر نسبت به وضع موجود و صرفه‌جویی در زمان را از اهداف و مزیت‌های احداث جاده ارتباطی لیکک به جایزان عنوان کرد.
 مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استفاده عشایر منطقه از مسیر ارتباطی و تسهیل در رفت و آمد آنان، کم شدن ترافیک و کاهش تصادفات جاده لیکک به بهبهان و حومه بهبهان و همچنین خروج شهرستان بهمئی از بن بست با اجرای این پروژه صورت می‌گیرد.
  نیک اقبالی تصریح کرد: با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان ارتباط اهالی دهستان‌های جولکی، سر جولکی، اسلام آباد، قلمود و شهرهای جایزان، آقاجری، امیدیه و ماهشهر آسان‌تر می‌شود
 نیک اقبالی در پایان گفت: منتظر بودجه هستیم که انشاءالله با اولین بودجه کار این جاده را انجام خواهیم داد.
 حکمت اله سنائی فرماندار شهرستان بهمئی هم در نشست افزود: مردم بیشتر از آب رسانی از سد کوثر و ایستگاه برق پیگیر جاده جایزان لیکک هستند که انتظار می‌رود که پیگیری لازم را کنید در سطح استان و گزارش دهید.
 سنائی گفت: امروز با سلامی معاون عمرانی فرماندار شهرستان امیدیه تماس گرفتیم که اونجا قول دادند که در حال پیگیری هستند که از سمت امیدیه در حال پیگیری هست. 
سنائی تصریح کرد: بیشترین اهداف ما پیگیری جاده جایزان هستیم تنها طرحی می‌باشد که پیشرفت آنچنان خوبی ندارد طرح‌هایی مثل بیمارستان و ایستگاه برق و آبرسانی از سد کوثر پیشرفت خوبی دارد و تنها پروژه‌ای که افت پیشرفت کرد همین جاده جایزان لیکک هست
 سنائی گفت: مردم برای آزادی زمین‌های خود باید روال قانونی را پیگیری نمایند و از راه قانونی وارد شوند و زمین‌های خود را نیز آزاد نمایند.
 سنائی ادامه داد: در مورد ارضی ملی و منابع طبیعی هم همچنان درحال پیگیری هستیم که از همین جا از استاندار محترم و از مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان انتظار دارم این دو موضوع مهم را پیگیری نمائید و حل کنند.
 سنائی گفت: مردم برای آزادی زمین‌های خود باید روال قانونی را پیگیری نمایند و از راه قانونی وارد شوند و زمین‌های خود را نیز آزاد نمایند
 سنائی در پایان ادامه داد و گفت: انتظار دارم استاندار و مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان که پیگیری این موضوع باشند و مشکل این پروژه را حل کنند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1