تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۴۲۸۳۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

ماجرای واگذاری 20 هکتار زمین به فرد خاص در منطقه کالوس بویراحمد چیست؟ / تجمع مردم در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد + پاسخ مدیرکل منابع طبیعی

۱۳
کبنا ؛جمعی از اهالی کالوس شهرستان بویراحمد در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری و دادگستری تجمع کردند و خواستار رسیدگی به موضوع واگذاری حدود 20 هکتار از اراضی ملی به یک فرد خاص شدند.
به گزارش کبنا، به گفته اهالی کالوس، منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 20 هکتار از اراضی را به فردی خاص واگذار کرده است، پیرامون واگذاری این زمین به این فرد صحبت‌های زیادی کردند که نهایتاً نمایندگان تجمع کنندگان با نمایندگان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دادگستری صحبت‌های لازم را ارائه دادند و قرار شد که مسوولان این موضوع را پیگیری کنند.
یکی از اهالی روستای کالوس می‌گفت: این زمین مرتع اهالی روستا است و دام‌ها و حیوانات ماها در آن به چرا می‌رفتند. اکنون شخصی با توجه به نفوذی که دارد، زمین را تصاحب کرده است.
وی گفت: این زمین متعلق به مردم این روستا است و سال‌های سال مردم منطقه کالوس از این زمین‌ها برای چرئیدن دام‌های خود استفاده می‌کردند. اکنون این شخص با توجه به نفوذی که دارد، زمین را تصاحب کرده است.
مردم منطقه کالوس صحبت‌های زیاد می‌کردند و دست روی مسائل می‌گذاشتند که قطعاً باید مسوولان مربوطه به آن بپردازند. یکی از مسائلی که مردم می‌گویند، این است که حدود 20 سال پیش این زمین را به فردی داده‌اند و به دلیل اعتراض مردم، چند بار حکم او ابطال شد و این فرد هم به تعهداتش نیز عمل نکردند.
غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد واگذاری این زمین را مربوط به سال‌های هفتاد دانست و گفت: قرار بود که این فرد در این زمین برداشت مواد معدنی داشته باشد که بر اساس شواهد و قرائن برداشت‌های هم داشته است.
وی افزود: در همان سال‌ها این فرد اقدام به تغییر کاربری زمین کرد و تقاضای اجرای طرح درخت کاری و جنگل‌کاری کرد. حکمتیان در پاسخ به این سووال کبنا که دقیقاً این فرد چه طرحی را برای این زمین‌ها پیشنهاد داده، اظهار داشت: فعلاً حضور ذهن ندارم.
در ادامه حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این فرد حدود 20 سال پیش درخواست تغییر کاربری کرده بود و قرار بود، درختکاری انجام دهد که اهالی روستا معترض شدند و جلوی اجرای طرح گرفته شد. نهایتاً این فرد در دیوان عدالت اداری و دادگاه محترم طرح دعوی کرد و منابع طبیعی را ملزم به انعقاد قرار داد با این فرد کردند. در طول این 20 سال هنوز او طرحش را در این زمین‌ها اجرا نکرده است و معارضین هم جلوگیری می‌کردند. تا اینکه این فرد علیه معارضین نیز حکم گرفت
حکمتیان گفت: بر اساس قراردادهای موجود این فرد باید تا پایان سال طرحش را در زمین‌های واگذاری شده، اجرا کند. در غیر این صورت طبق قانون فسخ فرارداد می‌شود و پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی و قانونی می‌دهیم.
وی افزود: طبق ماده 3 این زمین‌ها فقط برای اجرای طرح‌های پیشنهادی به صورت اجاره‌ای به افراد واگذار می‌شود و در مالکیت آنها نیست و هیچ گونه مالکیتی ندارند که بعد از 15 و 20 سال که طرح‌های خود را اجرا کردند، زمین‌ها از آنها پس گرفته می‌شوند.
غلام حسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: ما به عنوان یک دستگاه دولتی و اجرایی نمی‌توانیم، بگوییم حق با کیست؟ هر چه قانون گفت، اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهد. ما تابع قانون هستیم.
به گزارش کبنا، سووالات و ابهامات زیادی الان وجود دارد، اولاً چگونه است که 20 سال پیش حدود 20 هکتار زمینی را به فردی برای برداشت مواد معدنی واگذار می‌کنند، بعد یک مرتبه تغییر کاربری داده می‌شود و به درخت کاری روی می‌آورد؟ آیا از ابتدا کار کارشناسی انجام نگرفته بود؟ بر اساس کدام مطالعات این 20 هکتار زمین به این فرد واگذار شده است؟ چرا طرحی که قرار است در این 20 هکتار اراضی ملی انجام بگیرد، هنوز برای افکار عمومی و مردم روشن و آشکار نیست؟ اگر قرار است این فرد در این زمین‌ها سرمایه‌گذاری کند که برای منافع عمومی و دولت باشد، چرا باید این فرد سرمایه گذار بعد از 20 سال از پیشنهاد طرحش هنوز با معارض روبرو باشد؟ آیا مسوولان قادر نبودند در این سال‌ها این مشکل را برطرف کنند؟ آیا نمی‌توانند، این طرح را در مکان دیگر اجرا کنند؟ آیا حتماً طرح پیشنهادی باید در زمین‌های منطقه کالوس انجام بگیرد؟ این فرد اگر سرمایه‌گذار است، مسوولان او را حمایت کنند که در یک منطقه دیگر که معارض نباشد، طرحش را اجرا کند؟ این‌طوری نه سرمایه‌گذار معطل می‌ماند و نه مردم نگران هستند؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
حالا این متن عریض و طویل قید کردید،مثلا اسم شخص چه اشکالی داشت که اسم نبردید؟تا الان در استان فقط خانواده// از این طرفند سوءاستفاده می کردند،(تصاحب زمین برای اشتغال زایی بعد تغییر کاربری و درختکاری و ......)باز دوباره چه کسانی جا پای اونا گذاشتن؟خدا به دادمون برسه.....
Iran, Islamic Republic of
ترفند اقای محترم ن طرفند
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید مسئولان وقت یه شیرینی حسابی ازش گرفته اند و واگذار کرده اند
علی
Iran, Islamic Republic of
صد در صد باور کرديم..نخهسه تاته
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد از مسیر قانونی وبا مجوز دولت طرحهایی واگذار وبا ایجاد بلوا و آشوب وطراحی رسانه های مغرض ذهن جامعه را مشوش و مجوزهای دولتی را بی اعتبار جلوه دهند قطعا بی اعتمادی عمیقی در جامعه ایجاد خواهد کرد ومردم را در پیگیری طرحها وفعالیتهای اقتصادی دلسرد می نمایدوهر روز باید شاهد عقب نشینی مسؤلین وجلب نظر بلوا کنندگان باشیم.
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
چرا همه چیز به نفع زمین خواران و رانتخواران است چرا کسی از مردم نمی پرسد در کالوس چه خبر است...زمین فوق متعلق به معارضین است و شخص زمین خوارهیچ حق و حقوقی در زمین موصوفه ندارد از سال هفتادو دو برسرزمین فوق بحث و جدل وجود دارد با وجود دستور مستقیم استانداران و نماینده ولی فقیه از همان سالها که در صورت واگذاری زمین فوق باید به کشاورزان و معارضین واگذار گردد /د هریار سندش باطل شده و باز از طرفندی دیگر استفاده میکند.برخلاف گفته مدیر منابع طبیعی هیچ برداشت معدنی در زمین های فوق هیچوقت انجام نشده است...برخلاف گفته مدیر منابع طبیعی مهلت کار ایشان خیلی وقت پیش پایان پذیرفته و منابع طبیعی حق تمدید دوباره را نداشته و برخلاف نص صریح قانون واگذاری مجدد انجام شده....قطعا مردم کالوس در بازرسی قضیه مدیران را پیگیری کرده و مدیر متخلف و همه افراد متخلف باید جوابگو باشند...احکلم کشاورزان برعلیه فرد زمین خوار نادیده گرفته میشود..‌.در پایان بدانید مردم کالوس جلوی اجرای این ظلم مجسم رامیگیرند...مدیران استانی بهتر است بجای فرافکنی و ابراز بی خبری جلوی فاجعه کالوس بگیرند...مردم کالوس دادشان به اسمان نرسیده ولی مطمئن باشد دود این داد به چشم مسئولین خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
اگر کمی تحقیق کنید متوجه می شوید که معترضین ساکن این منطقه نیستن انها در جای دیگری زندگی می کردن که برای رضایی خدا ریش سفیدان قدیم منطقه انها را به انجا پناه دادن
محمد
United Kingdom
در دهی که سالها از بیخ بختش خفته است
پاسبانش این همه کافور میخواهد چکار؟؟
....
Iran, Islamic Republic of
میشه بپرسم منظورتون از این حرف چی بوده که اسم رو اوردین ؟؟اقایی که فکرمیکنی کسی شما رو نمیشناسه با وجودی که خیلی خوب برام واضع هست که کی هستی.
رهگذر کالوس
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز چرا فقط از مدیران سخن میذاری چرا از مردم و حرفاشون و معارضین صحبتی نشده چرا خبرنگارتون سخنان مردم را منعکس نداده....چرا به رسالت خبرنگاریتون عمل نمیکنید...چرا حقایق رو نمینویسید
رضا
Iran, Islamic Republic of
قطعا داد مظلوم در پیش مسئولین و دولتمردان ما ب جایی نخواهد رسید
مطمئن باشید
Mohamadalirajaee
Iran, Islamic Republic of
اى مؤمنان! هر كس تجاوزى را بنگرد، و شاهد دعوت به منكرى باشد، و در دل آن را انكار كند خود را از آلودگى سالم داشته است ، و هر كس با زبان آن را انكار كند پاداش آن داده خواهد شد، و از اوّلى برتر است ، و آن كس كه با شمشير به انكار بر خيزد تا كلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد، او را رستگارى را يافته و نور يقين در دلش تابيده.

(نهج البلاغه حکمت٣٧٣)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
صدای دادخواهی مردم عادی رو نخواهند شنید .
رامین رحمانی
Iran, Islamic Republic of
ک ای گپل چنه ایما خمو هلام سر زمینل جری ییم
Iran, Islamic Republic of
اگه طرح در مدت دو سال اجرا نگردد منابع طبیعی موظف است فسخ قرارداد نماید بنابراین منابع طبیعی تخلف نموده است .
این مدیر کل اطلاعاتی در مورد منابع طبیعی ندارد که می گوید طرح بعد از ۱۵ الی ۲۰ بعد از اجرا یه دولت بر میگردد دقیقاّ برعکس .
طرح بعداز اجرا سند قطعی به نام مجری انتقال داده می شود .
این آقای مدیر از همه چی بی خبر هست یا خودشو می زند به اون راه
Mmm
Iran, Islamic Republic of
والا زمین کالوس متری ۱۰۰۰ تمن هم زیادشه
fereshteh bikaran
United Arab Emirates
این زمین کشاورزی است و متعلق به مردم کالوس که دراینجا به معارض ازآن هایادشده ولی درواقع آن شخص خاص تعرض کرده به زمین مردم بیچاره و بنظرم همانگونه که پیامبرگفته (اگردادمظلومی رابشنوی وبه دادخواهی اوبرنخیزی مسلمان نیستی )پس به داد مردم کشاورزکالوس رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که ما خبر داریم و میدونیم شما اصالتا اهل دروهان هستید و اصلییتتون متعلق به روستای کالوس نیست میتونید ز بزرگترتون بپرسید ..جای تعجبه که ادعای مالکیت دارید ..بیارن برای رضای خدا بهتون جا بدن بعد صاحب بشید..
Iran, Islamic Republic of
معارضین که اهل دروهان هستند چرا وقتی یکی رو یه جایی بهش جا میدن برای زندگی کلا میاد صاحب میشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون وقراردادمنعقده درصورتی که مجری طر ح خودرا ظرف یک سال اجرا نکند قرارداد خودبه خود فسخ است معضل اجتماعی به عهد مجری است..
یکتا
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر کل شما ثابت کنید که ایشان از طرح قبلی برداشت کردن بعد با تغییر کاربری موافقت کن ید اگر ایشان به اندازه یک لونه‌مرغ هم از سنگ انجا استفاده کرده حرف شما رو قبول میکنیم
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دولت اختیاری در واگذاری منابع ملی را هم ندارد چون خاطر از حسادت رنجیده می گردد.
فرشته
Iran, Islamic Republic of
بایدمسئولان به داد مردم برسندواون هاروازدست نجات بدهندچراکه حق با مردم کالوس هست که جمعیت زیادی روشامل میشن
تقی
Iran, Islamic Republic of
باجناق/// هست...
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
بنده تا اندازه ای هم مردم این این روستا و هم اون بنده خدا رو می شناسم اول اینکه نکته جالبی که در ارسال نظر ها دیدم اینه که اکثر کسانی که در مورد این خبر واکنش نشان داده و قضاوت های به ظاهر بیطرفانه کرده اند خود همان مردم روستا هستند یعنی همان کسانی که به قول شما این بیست سال مانع کارکردن اون بنده خدا شده اند در آخر مدیر رسانه کبنا نیوز رسالت یک رسانه شرح واقعیات برای مردمه نه اینکه ..... اقدام به تهیه خبر کنید
یا حسبن
Iran, Islamic Republic of
من تا اندازه ای با این مردم آشنایی دارم اون بنده خدا که قانونا بیس ساله که این طرح رو گرفته یه عده هم چند ساله که افتادن دنبالش قبلا میخواستن با زور و تهدید جلوش رو بگیرن حالا که دیدم فایده نداره دارن شایعه پراکنی میکنن فقط مشکلشان اینه که اون آدم قانونمندیه و از نظر قانونی حرفی ندارند که بخوان بزنن کبنا نیوز هم ظاهرا بدون اینکه به اصل ماجرا که طرح وجهه قانونی داره از روی حرفی که طرف دعوی میزنه خبر منتشر میکنه
علیرضا....
Iran, Islamic Republic of
قبلا اساما افراد زمین خوار و یا مفسد و اختلاسگر با حروف مخفف ع-ن یا م-خ یا ف-ب مینوشتن ولی الان دیگه نام مخفف هم نمیبرند
علي
Iran, Islamic Republic of
چي دارين برا خودتون
اخه نظراي شما به درد كي ميخوره
سرور
Iran, Islamic Republic of
اقاي به قولا خبرنگار و سايت خبري كه اين اكاذيب رو نشر دادين حالا بماند اين كارتون كه قطعا تريبون فروختين،،
اگر خود را واقعا رسانه ي خبري ميدانستيد و رسالت داشتين اكاذيب و چرنديات ي. كه تعدادي طفل معصوم را بازيچه ي دست خود كردند .كه در تصاوير هم مشخص هست،،. كه هيچ حقي نه در اين زمين بلكه در روستاي مورد اشاره ندارن و اين موضوع با اندكي تحقيق و ديدن شناسنامه ي انها كه هيچ كدام حتي صادره از كالوس نميباشند و اهليت و اصالت انها مشخص نمي باشد اشكار مي شود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این یک زمین خواری روشن است که با کمک چند نفر صورت گرفته و باید دولت جلوش بگیر به خاطر مردم کالوس ممنونم
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون به هر شخص جهت واگذاری طرح درخت کاری فقط 3 هکتار می توان واگذار کرد و در ضمن چون از سال 70 تقریبا 30 سال گذشته طرح این اقا باید تا کنون فسخ میشد
Iran, Islamic Republic of
در روند تشکیل پرونده یکی از موارد که باید لحاظ شود نبود معارض هست در ضمن حدود 15 نفر از اهالی همان روستا باید در نهایت پرونده واگذاری را امضا کنند برید ببینید ایا امضا شده و چه کسانی امضا کرده اند شورای روستا در جریان بوده یا نه ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
اين افراد معارض قطعا پاسخ اين توهين و تهمت هاي ناروا و ناحق و نشر اكاذيب و فرافكني هايي كه انجام داده اند .هيچ حقي ندارند
كالوس
Iran, Islamic Republic of
تا كالوس رو پس نگيريم
فكر نون باشيد كه خربزه ابه اقايان معارض
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1