تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۲۷۹۱۶
در جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / استاندار: رسانه‌ها و مردم بدانند که بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد مطلقاً مشکل اکسیژن ندارند ( + تصاویر )

۲
۰
کبنا ؛نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور جمعی از مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز ( چهارشنبه 5 آذر ماه 99) نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری برگزار شد که پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا پرداخت.
یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ۱۸ هزار و ۹۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: «تعداد مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون حدود ۱۳۲ هزار نفر و کل افراد مشکوک و قطعی کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان حدود ۹۱۸۶ نفر و تعداد افراد ترخیص شده نیز ۸۷۲۸ بوده است.»
وی اظهار کرد: اکنون تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان ۴۵۸ نفر است که از این تعداد ۱۷۹ نفر کرونای قطعی هستند و از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۹ نفر بهبودیافته کامل و حدود ۳ هزار و ۱۳۷ نفر نیز در قرنطینه کامل هستند.
یزدان پناه با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳ نفر فوتی کرونایی در سطح استان داشتیم، عنوان کرد: تعداد فوتی‌های کرونایی استان ۲۹۹ نفر بوده است که از این تعداد ۲۸۰ نفر پی سی آر مثبت و ۱۹ نفر سی تی اسکن مثبت بوده‌اند.
وی ادامه داد: تعداد ۵۳ هزار نمونه در آزمایشگاه‌های استان دریافت کردیم که از این تعداد حدود ۵۲ هزار و ۶۰۰ جواب دریافت کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه میانگین سن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان ۴۲ سال است، بیان کرد: میزان بروز بیماری کروناویروس تا ۳۰ آبان ماه در استان ۲۴.۹ در هزار نفر و در کشور ۹.۷ در هزار نفر گزارش شده است.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: میزان کشندگی کرونا ویروس در استان ۱.۶ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۵.۳ در هزار نفر جمعیت است.
وی گفت: میزان مرگ و میر در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۱ نفر و در استان ۳۹ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۷ درصد و در استان ۷.۲ درصد و شاخص مثبت بودن نمونه‌ها در کشور ۱۴.۵ درصد و در استان ۴.۶ درصد است.
یزدان پناه تصریح کرد: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سطح استان ۱۸ هزار و ۹۳۵ نفر است که بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران است.
وی اظهار کرد: یک دستگاه پی سی آر جدید در استان راه اندازی خواهد شد که ظرفیت نمونه گیری در استان از ۴۰۰ تا ۴۵۰ نمونه در روز به ۷۰۰ تا ۹۰۰ نمونه در روز افزایش خواهد یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: دو دستگاه اکسیژن ساز با مجموع ظرفیت ۷۰۰ لیتر در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که با توجه به روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، نیاز به افزایش دستگاه اکسیژن ساز و تخت شهرستان کهگیلویه داریم.
یزدان پناه عنوان کرد: مشکلی در خصوص تعداد تخت و دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان گچساران نداریم.
احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف قابل تقدیر است، اظهار داشت: کمیته امنیتی و نظارتی ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.
وی از فرمانداران خواست که برنامه‌های مدون و مستمری برای مقابله با این کرونا را داشته باشند.
جمالی از کادر درمانی بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: آنها از جان شان مایه گذاشته‌اند که باید از  روحیه بسیجی و فداکارانه آنها قدردانی کرد.
وی گفت: از امشب ظرفیت تولید اکسیژن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند.
سرهنگ‌ عبدی‌پور جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از کاهش ۵۰ درصدی ترافیک در چند روز اخیر خبر داد و گفت: میزان تردد خودروها در ۳ روز اخیر از ۴۳۲ هزار به کمتر از ۲۱۶ هزار تردد کاهش یافته است.
عبدی‌پور افزود: در این مدت ۶۴۳ خودرو متخلف از ۲۰۰ تا یک میلیون تومان جریمه شده‌اند و هزار و ۸۳ خودروی غیر بومی متوقف و برگشت داده شدند.
وی تاکید کرد: 136 خودرو جریمه یک میلیون تومانی دریافت کردند و حدود 103 خودرو هم برگه جریمه 500 هزار تومانی برای آنها صادر شد.
شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد هم گفت: در دستورالعمل‌های جدید ۹۶ درصد از اصناف محدودیت‌های جدید را اعمال و با برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا همراهی کردند.
کناری افزود: با همکاری پلیس در ۲ روز گذشته از برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در شهرستان جلوگیری و بانیان ۲ فقره مراسم عروسی دستگیر شدند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: باید واقع بینانه و بدون کم و زیاد آمارها را برای مردم بیان کرد، بر اساس آنچه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید، روند شیوع بیماری کرونا در استان کهگیلویه وب ویراحمد بسیار افزایشی است.
وی افزود: ورودی بیمارستان‌های ما زیاد است و راهکار کاهش ورودی‌ها، آموزش مردم است.
 کلانتری با بیان اینکه کادر درمانی پای کار است، افزود: اما باید با تلاش بیشتر اعضای ستاد تیم کرونا بار سنگین تردد بیماران کرونایی را بر دوش کادر درمانی کاهش بدهیم.
انتقال ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است و بیاید این زنجیره انتقال را قطع کنیم و یکی از بهترین کارها، همین طرح شهید سلیمانی است. ما بیشتر از استان‌های دیگر به این طرح محله ور نیاز داریم، به این دلیل که سرعت انتقال ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است.
کلانتری گفت: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ انتقال بیماری کرونا بسیار خطرناک است.
وی تصریح کرد: نظام و دولت از مردم غافل نیست و با تمام توان پای کارند و راضی به تعطیلی مشاغل و اعمال محدودیت نیستند اما برای سلامت مردم اعمال می کنند تا شاهد حوادث تلخ تری ناشی از کرونا نباشیم.
وی به موضوع اکسیژن بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و اظهار داشت: ما برای تأمین اکسیژن مطلقاً مشکل نداریم، مشکل تأمین اکسیژن نداریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان فوت ناشی از کرونا در استان نسبت به میانگین کشور پایین تر است  که مرهون تلاش کادر درمان است البته میزان ابتلا به این ویروس از میانگین کشور بالاتر بوده که خطرناک است.
کلانتری تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت باید در خصوص اکسیژن به نقطه مطلوب برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای مصوبات ستاد کرونا را الزامی دانست و گفت: تمام مصوبات باید اجرا شود و هر گونه سهل انگاری در خصوص اجرای آنها یقیناً با برخورد قانونی مواجه می‌شود. طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در استان به شدت افزایش می یابد و هیچ استثنایی در اجرای این محدودیت‌ها وجود ندارد و باید مصوبات ستاد ملی کرونا بصورت جدی و قوی اجرا شوند.
کلانتری دورهمی‌های خانوادگی را عامل اصلی افزایش بیماری کرونا دانست و افزود: 11 نفر به عیادت بیماری رفته بودند که 10 نفر از آنها به کرونا مبتلا شدند.
وی در ادامه گفت: سوگند می‌خورم که یک نفر از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور راضی نیستند که یک نفر جریمه شود. و برخوردهای قانونی و سخت‌گیری‌ها صرفاً برای سلامت و حفظ جان شهروندان است. مسئولان و نظام با بستن و پلمپ مغازه ها راضی نیستند اما پای جان مردم در میان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر و بهتری همه مردم، رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی، فرهنگی و مسوولان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند، زنجیره کرونا در این استان قطع می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از طریق رسانه ها و فضا سازی شهری در خصوص شرکت در مراسم تشییع جنازه و عزاداری در شرایط کرونایی و خطرات آن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دم خروس را باور کنیم یا قسم ...
آقای بهشتی دبیر ستاد کرونای استان که چند روز پیش گفتن از قول من چاپ کنید که ما در استان مشکل اساسی در اکسیژن بیمارستانی داریم
Iran, Islamic Republic of
دروغ تا کی
همین هفته گذشته کی امرالله بهادر بزرگ مرد استان به دلیل نبود کپسول اکسیژن فوت کرد ،این جمله من با یه پرس و جو از بیمارستان صحتش مشخص میشه
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1