تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۲۶۵۰۳
سخنرانی نماینده رهبر انقلاب در جمع فعالین فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در حرم امام رضا(ع):

اگر دین نباشد در زندگی دنیا هم می‌مانیم ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج همزمان با ایام دهه سوم صفر (رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام) و به دعوت آستان قدس رضوی شب گذشته در محل رواق حضرت امام خمینی رحمة الله علیه حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و با حضور جمعی از زائرین، اعضا و مسئولین هیئات مذهبی شهر یاسوج و فعالین فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد (کاروان اعزامی جهت برگزاری مراسم در حرم مطهر رضوی) سخنرانی کرد.
 
به گزارش کبنا، حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن تسلیت دهه آخر صفر (رحلت حضرت رسول اکرم کرم صلی الله علیه وآله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام) بیان داشت: در فرازی از زیارت رسیده از ائمه اطهار علیه السلام (زیارت پیامبر) بعد از سه بار جمله استرجاع (انا لله و انا الیه راجعون) داریم حسبنا بک یا حبیب قلوبنا فما اعظم مصیبت بک حیث انقطع ان الوحی و حیث فقدناک در اینجا دو مصیبت داریم یک مصیبت انقطاع وحی و مصیبت دوم فقدان پیامبر و این بالاترین مصیبت در عالم است.
همانطور که در تولد پیامبر و ائمه همه جهان در شادی و سرور فرو می‌رود، در رحلت یا شهادت ایشان همه جهان در غم و اندوه فرو می‌رود.
 شخصیت پیامبر اسلام باید به این صورت معرفی شود که پیامبر در چه عصری مبعوث شد؟
در چه عصری با مردم سخن گفت؟ و شرایط آن روزها چقدر سخت و دشوار بود؟
 دنیا در فقدان وحی و پیامبر و فقدان اولیا الهی آنقدر تلخ می‌شود که بشر دست به یک خودکشی خواهد زد. امروز هم ما در یک جهالت مدرن فرو رفته‌ایم خیلی‌ها فرزندانشان را قتل عام می‌کنند ودر شکم مادران به قتل می‌رسانند.
آن کسی که ناجی بود و بشر را از این فاجعه عظیم نجات داد یک فریاد بود، فریاد وحی، فریاد محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم که در آن دل تاریکی این فریاد می‌آید لا تقتلوا اولادکم خشیته ابلاغ نحن نرزقهم وایاهم بای ذنب قتلت (به کدامین گناه خود را می‌کشید).
این فریاد دین است که راه زندگی در دنیا را برای ما باز می‌کند که اگر دین نباشد ما در زندگی دنیا هم می‌مانیم مگر زندگی بشر به جز عشق و محبت و عاطفه است؟ در این تاریکی جهل و خرافه در نبود وحی، اینجاست که انسان‌هایی که می‌توانند به اوج برسند و می‌توانند به عالم ملکوت و جبروت سفر کنند در پست‌ترین مقام‌ها فرو می‌روند. واین خداوند است که باور و ایمان انسانها را رفعت می‌بخشد و می‌فرماید: یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات
در فقه اسلامی و قانون خدا می‌بینیم که گفته است ما مطهرات داریم هم طاهر هستند هم مطهر مثل آب، خاک، آفتاب و مثل اینها، و در مقابل اینها نجاسات داریم مثل خوک، سگ، خون، شراب، فقاع و مردار و مثل اینها که در نظام ارزشی پروردگار عالم، مادون هستند کسی اگر بدنش خونی باشد نمی‌توانند نماز بخواند انسانی که می‌خواهد به خدا تقرب نماید با آب وضو می‌گیرد و با خاک تیمم می‌کند و به نماز می‌ایستد و اگر بدنش به نجاسات آلوده شد نمی‌تواند در آن مقام بایستد و به خدا نزدیک شود و هم ردیف این نجاسات کافر است، کافر انسان بی ایمان، بی تقواست وبی دین است.
 کسی که اعتقاد به پیامبر صلی الله علیه وآله اسلام ندارد و او را انکار می‌کند او نجس است، آن کسی که خدا را انکار می‌کند نجس است، و آنکه ائمه اطهار رت سبع می‌کند و فحاشی می‌کند و انکار می‌کند نجس است.
یک انسانی که می‌تواند با ایمان و با معنویت به مقام قرب الهی دست پیدا کند و بزرگ شود در پرتو نور و قرآن و تعالیم انبیا ملکوتی گردد آنقدر سقوط می‌کند که در ردیف سگ و خوک و شراب و... قرار می‌گیرد. این انسان کجا و آن انسان با عظمت کجا (آن زن و مرد پاکدامن و معتقد کجا و آن زن ومرد بی اعتقاد و ناپاک و بی نماز کجا) او در آسمان سیرمی‌کند و با ملکوتیان می‌نشیند، این با پست‌ترین موجودات عالم محشور می‌شود.
یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات با ایمان شما را بلند کردیم در پست‌ترین موقعیت بودید
خدا در همین دنیا به انسان متدین رفعت می‌بخشد و اما پس از مرگ چه اتفاق می‌افتد؟
 انسان کافر، مشرک و بی دین وبی تقوا وارد دوزخ می‌شود، فاصله جهنم و بهشت بسیار است در جهنم سراسر وجودش را عذاب فراگرفته است و گاهی این عذاب ابدی است حال این کجا و حال کسی که در بهشت خدا در آرامش ابدی به سر می‌برد کجا.
 این ایمان است این وحی است، فریاد محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است که انسان‌ها را اینگونه بزرگ می‌کند و از دوزخ رها می‌سازد و دروازه‌های بهشت را بر انسان‌ها باز می‌کند چقدر می‌شود برای هدایت پیامبر پاداش قرارداد و مزد مشخص کرد؟ این کار پیامبر که مسلمین و انسان‌ها را نجات داد چقدر قیمت دارد؟ اگر تمام دنیای مادی برای یک انسان باشد و برای اینکه به دست پیامبر و ائمه اطهار و مکتب اسلام هدایت شده و به مسیر معنویت، اخلاق و ایمان دست یافته و آن را به پیامبر بدهد به عنوان مزد رسالت باز کم است، اما پیامبر دنیا را از ما طلب نمی‌کند.
 خدا فرمان داد: ای رسول «من قل لا اسئلکم علیه اجرا الی الموده فی القربی»  در قبال رسالت و هدایتگری پیامبر و نجات انسانها از شرکت جهنم چه چیزی است؟
درزیارت پیامبر آمده: الحمدلله الذی استنقضا من شرک وضلال: سپاس خدا را که به واسطه توای پیامبر ما را از شرک و گمراهی نجات داد.
و در فرازی از زیارت اربعین داریم: بذل محجه وفیک لیستنقض عبادک من الجهاله و حیره الضلاله
 پیامبر درقبال هدایتش مزد نخواست پیامبر محبت و مودت نسبت به اهل بیت خود را خواست و فرمود.
انی تارکم فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما و لن تذلوا ابداً
 پیامبر صلی الله علیه وآله، امام حسن علیه السلام و امام رضا علیه السلام نیازی به محبت و مودت ما ندارند.
هر جا به جای محبت و مودت شمشیر بر روی آنها کشیدیم خداوند مقامی بالاتر به ایشان عطا فرمود.
در کربلا به جای محبت و مودت شمشیر کشیده شد خداوند مقامی به امام حسین علیه السلام داد که فرمود:
من با این شهادت جایگاه‌ها به او اعطا می‌کنم که احدی از خلایق به آن جایگاه را پیدا نکرده باشند.
ایشان نیازی به محبت ما ندارند و ما هستیم که محتاج و نیازمند محبت و مودت با آنها هستیم و این افتخار است که خداوند توفیقی به شما داده که زائر امام رئوف هستید، یکی از این عترت اهل بیت علیهم السلام امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است که وقتی امام در قرائت حدیث سلسله الذهب فرمود و منتهی شد به پروردگار عالم که قال الله تبارک و تعالی: کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی ما به شروطها: خدا فرموده است این کلمه توحید دژمحکم است ولی یک شرط دارد وآن (علی بن موسی الرضا) ولایت است.
 درحدیث آمده که وقتی از امام سؤال کردند چرا کعبه چهار گوش است حضرت فرمود چون بیت المامور در آسمان برای فرشتگان که به دوران آن طواف می‌کنند چهارگوش است، سؤال کردند چرا بیت المامور چهارگوش است فرمود چون عرش خدا چهارگوش است، سؤال کننده دوباره سؤال می‌کند چرا عرش خدا چهارگوش است فرمود چون کل عالم و نظام آفرینش بر چهار کلمه استوار است: سبحان الله والحمدلله ولا اله اله الا الله الله اکبر و تمام این چهار کلمه به یک کلمه برمی‌گردد و آن کلمه لا اله الا الله است.
معلوم می‌شود تمام نظام آفرینش از نظام تکریم تا نظام تشریع همگی وابسته به شخصیت عظیم امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است.
 جمله‌ای دیگر که نیازمند تعمل و تعقل است این است که امام فرمود هرکس مرا در غربت در همین شهر و در همین حرم زیارت کند در سه جا به سراغ او خواهم رفت: در روز قیامت یوم یفر المرء عن أبیه و صاحبتی و بنی (آن روز که از اذا زلزلت الارض زلزال‌ها واخرجت العرض اسقالها و حال انسان مالها) آن روز کوبنده که سراسر عالم آفرینش در هم کوبیده می‌شود و القارعه ماالقارعه و ما ادرایک ماالقارعه و آن روز که عالم غوغاست امام رضا علیه السلام می‌فرماید من سراغ زائرم می‌روم لحظه‌ای که نامه اعمال به دست او می‌رسد، لحظه‌ای که می‌خواهد از صراط عبور کند و لحظه‌ای که اعمالش را وزن می‌کنند یعنی هم دنیا وهم آخرت در اختیار من است در آن روزی که همه چیز کوبیده می‌شود ناجی و منجی برای بشریت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است.
 پیامبر فرمود در قبال رسالتم مزدی از شما نمی‌خواهم فقط فرزندانم و اهل البیت مرا دوست داشته باشید و با آن‌ها دشمنی نکنید.
به گزارش کبنا، در ادامه این مراسم جناب آقایان جمالفرد وحیدری از مادحین برجسته استان به ذکرمصیبت آل الله پرداختند.
 لازم به ذکر تعداد ۷۰ نفر از اعضا وفعالین فرهنگی هیآت مذهبی شهرستان بویراحمد به دعوت مجموعه آستان قدس رضوی و به همت دفترنماینده ولی فقیه در استان و سازمان تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد جهت اجرای مراسم در حرم مطهر رضوی اعزام شدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1