تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۲۵۸۹۶
جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چرام چه گذشت؟

مسئولانی که دل سرمایه‌گذار را خالی می‌کنند

۰
کبنا ؛جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چرام با حضور سید حشمت الله صمیمی دوست معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران استانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در چرام برگزار شد.
 به گزارش کبنا از چرام، پیرو سفر یک ماه قبل نماینده محترم ولی فقیه در استان به شهرستان چرام و دیدار از شهرک صنعتی بردیان چرام؛ روز چهارشنبه (۲ مهرماه ۹۹) نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چرام تشکیل شد.
در این نشست که صمیمی معاون اقتصادی استاندار؛ حسین پور مدیرکل صنعت و معدن وتجارت؛ روسای بانک‌های استان و مدیرکل کار و رفاه امور اجتماعی وقائم مقام آبفای استان؛ امام جمعه چرام و دیگر مسئولان شهرستانی و سرمایه گذاران بخش صنعت و کشاورزی چرام حضور داشتند به بررسی مشکلات سرمایه گذاران پرداختند و دستوراتی برای رفع موانع تولید داده شد.
 سرمایه گذاران شهرک صنعتی چرام مشکلات خود را در خصوص بانک‌ها و اعتبارات و همچنین مشکلاتی که دستگاه‌های خدمات رسان خصوصاً شرکت توزیع برق برای آنها ایجاد کرده به صورت رودرو با مسئولان استانی بیان کردند.
مشکلات سرمایه در گردش فعالان اقتصادی و وعدهایی که داده شد از دیگر موارد این نشست بود.
 
جواد حیدری از فعالان اقتصادی شهرستان چرام در حوزه‌های پوشال کولر؛ بوجاری گندم وجو؛ کارخانه آرد و همچنین سیلوی گندم بیان کرد: احتیاج به سرمایه در گردش و نوسازی کارخانه پوشال کولر هست.
جواد حیدری با اشاره به اینکه برای کارخانه آرد چرام که ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سال ۹۳ پیگیر آن هستم ۱۳۰ هزار یورو به شرکت ترکیه‌ای برای خرید ماشین آلات پرداخت کردیم.
 فعال اقتصادی چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کارخانه آرد نیاز دارم که اگر این مبلغ پرداخت و کمک شود قول می‌دهم که 150 نفر اشتغالزایی ایجاد کنم.
 حیدری اعلام کرد هیچ گونه معوقه بانکی و بدهی ندارم.
 وی افزود: برای ساخت سیلوی گندم در شهرک صنعتی بردیان ۳ میلیارد تومان بانک کشاورزی مصوب کرد که ۶ میلیارد تومان وثیقه گذاشتم.
یکی از نکات جالب این نشست این بود که حیدری وقتی طرح‌های اشتغالزایی خود را اعلام می‌کرد که بدون هیچگونه بدهی در حال فعالیت است اما مدیران استانی حین صحبت‌های وی می‌گفتند این همه پروژه سنگین هست و خطرناک به جای اینکه سرمایه گذار را دلگرم کنند؛ دل وی را خالی می‌کردند.
حیدری از تأمین اجتماعی هم سخن گفت واز جریمه ۱۵ میلیون تومانی کارگری گفت که کارگر ما نبوده اما ما را ۱۵ میلیون تومان جریمه کردند.
 
صمیمی معاون استاندار در پاسخ به تعدادی از فعالان اقتصادی در خصوص قطع برق آنها گفت: برق هیچ واحد صنعتی نباید قطع شود.
 
فضل الله رحمانی دیگر فعال اقتصادی چرام که به شدت از اداره برق چرام ناراحت بود و مدتی نشست به حاشیه رفت بیان کرد: به عنوان پیمانکار اداره راه و شهرسازی چندین میلیارد تومان طلبکارم اما برق کارخانه سنگ شکن من را برای چند میلیون تومان قطع می‌کنند یا تهدید به قطع می‌کنند وی از تبعیض دربرخورد با وی و سایر کارخانه داران سنگ شکن توسط اداره برق خبر داد.
داریوش پاداش نماینده دامداران شهرستان چرام به بیان مشکلات دامداران چرام پرداخت در خصوص سرمایه در گردش؛ بازپرداخت تسهیلات و همچنین گرانی نهادها و علوفه دام و قیمت پایین دام که مدیران بانک‌ها قول همکاری دادند.
 
حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در این نشست بیان کرد: پیرو سفر حدود یک ماه قبل نماینده معزز نماینده ولی فقیه به شهرستان چرام و حضور میدانی در شهرک صنعتی بردیان چرام درخواست داشتن که همچنین جلسه‌ای تشکیل شود برای رفع موانع تولید و رفع مشکلات سرمایه گذاران در چرام که خوشبختانه این نشست امروز برگزار شد.
 
امام جمعه چرام با تشکر از پیگیری‌های معاون اقتصادی استاندار در این نشست و جلساتی که وی سکان آن را در دست دادند بیان کرد: با توجه به حضور مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در این نشست امیدواریم که مصوبات به خوبی پیگیری شود وخداوند توفیق دهد که خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.
 حسین پور مدیرکل صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد در پایان این نشست بیان کرد: در این جلسه ۲۳ واحد کشاورزی و صنعتی مشکلات آنها بررسی شد ومصوباتی انجام شد
وی افزود: مشکلات سرمایه گذاران شهرستان چرام از در دو بخش بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان بود که بر اساس مصوباتی که انجام شد نسبت به رفع مشکلات این واحدها اقدام می‌شود.
 صمیمی معاون استاندار که در پایان این نشست بازدیدی از کارخانه آهک هیدراته چرام داشت ضمن بررسی روند پیشرفت این پروژه بیان کرد: کارخانه آهک هیدراته چرام جز پروژه‌های جهش تولید در استان است که می‌بایست زودتر به نتیجه برسد.
مهندس «میر» مدیر پروژه کارخانه آهک هیدراته چرام گفت: این پروژه 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد واگر اتفاق خاصی رخ ندهد تا پایان سال باید به نتیجه و بهره برداری برسد.
 وی به بیان مشکلات این پروژه از قبیل کرونا، تحریم‌ها و همچنین گسل موجود در ساخت پروژه اشاره کرد.
به گزارش کبنا از چرام، این نشست بعداز پیگیری‌های آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صنعت و معدن برای رفع موانع تولید فعالان اقتصادی شهرستان چرام برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1