تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۴۲۵۳۸۹
کبنا گزارش می‌دهد

اجرای گزارش طرح نذر سلامت؛ پوشش بهداشتی هیئت‌های بزرگ مذهبی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛با مشارکت داوطلبانه اعضای هیئت حضرت علی اکبر علیه السلام معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد هیئت‌های مذهبی استان مورد رصد بهداشتی قرار گرفتند.
به گزارش کبنا،  با عنایت به اهداف والای جمعیت هلال احمر و در راستای آشناسازی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با منش انسان دوستانه حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان و به منظور انسجام بخشی و اجرایی سازی پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات مذهبی ماه محرم سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال اقدام نمود.
در این طرح با مشارکت اعضا و دبیران کانون‌های جوانان، دانشجویی و روستایی وباهماهنگی مسئولین هیئت‌های مذهبی و حفظ هویت سازمانی (ملبس بودن اعضا با کاور سازمان جوانان) و در راستای آشناسازی بیشتر جامعه با اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال احمر اقداماتی از قبیل تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری‌های (سرفه و عطسه و...) در ورودی هیئت‌ها، اجرای نشانه گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران، ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، اجرای فاصله دو متری عزاداران، ضدعفونی امکانات دسته‌های عزاداری، ضدعفونی دست‌های عزاداران، کنترل پوشش ماسک و توزیع ماسک بین افراد بدون ماسک انجام شد.
 در اجرای این طرح با مشارکت ۷۰ نفر از اعضا در ۳۶ هیئت مذهبی استان از تاریخ ۱ شهریور ۹۹ لغایت ۱۰ شهریور ۹۹ و در هفت شهرستان تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از عزاداران حسینی از خدمات جمعیت هلال احمر در طرح مذکور بهره مند شدند.

تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری (سرفه، عطسه و..) در ورودی هیئت‌ها:
در این بخش همه افراد عزادار در مدخل ورودی هیئت با دستگاه‌های الکتریکی تب سنج مورد غربالگری قرار گرفته و از ورود افرادی که فاقد دمای بدن استاندارد بودند جلوگیری شده و از افراد در خصوص سرفه ووضعیت سلامتی وبیماریهای زمینه‌ای سؤال شده و در صورت داشتن این شرایط توسط پزشکان داوطلب حاضر در طرح معاینه شده و در صورت تأیید پزشک به مراسم وارد شدند.

 توزیع ماسک برای افرادی که فاقد ماسک بودند:
 در این بخش از ورودی هر فردی بدون ماسک به مراسم جلوگیری شده و به افرادی که ماست نداشتند نیز ماسک‌های استاندارد و بهداشتی تأمین شده از سوی سازمان جوانان و ماسک‌های دیگری که خیرین و نهادهای دیگر خدماتی اهدا کرده بودند تقدیم شد.

ضدعفونی نمودن دست‌های عزاداران:
در این بخش بدون استثناء همه افراد شرکت‌کننده در مراسم جلوی درب‌های ورودی با اسپری مواد ضدعفونی کننده دست‌های خود را بهداشتی کرد وبرای افرادی همچون سخنرانان ومداحان وقاریان قرآن نیز بصورت ویژه در چندین نوبت قبل وبعد از اجرای برنامه خود انجام پذیرفت.

 کنترل فواصل اجتماعی و همکاری در نشانه گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران:
در یک طرح ابتکاری جالب تصاویر شهدای استان تهیه و در بین عزاداران به صورت رعایت فواصل اجتماعی قرار داده شد و با استقرار عزاداران در بین این عکس‌ها فاصله تاییدو تاکید شده توسط وزارت بهداشت به نحو احسن رعایت شد. ودر صورت عدم رعایت برخی از عزاداران با راهنمایی‌های صورت گرفته توسط خادمان حسینی هلال فواصل مناسب رعایت شد.

همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه:
در این بخش نیز اعضای جوانان شعب با تهیه مواد ضدعفونی کننده، همه سطوح از قبیل صندلی‌ها، میکروفون‌ها سیستم‌های صوتی (باند، پایه باند، پایه میکرفون، سیم‌ها وکابل ها) زنجیرها، سنج‌ها و گاری‌ها و همه مواردی که بعضی از هیئت‌ها به کار گرفته بودند، موکت‌ها، قالی‌ها، درب و دیوار هیئات و همچنین سرویس‌های بهداشتی محل‌های عزاداری را قبل و بعد از برنامه ضدعفونی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1