کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

( تصاویر ) روز عاشورا در یاسوج

9 شهريور 1399 ساعت 14:36

مراسم روز عاشورا - دهم ماه محرم - امروز (یکشنبه 9 شهریور ماه 99 ) با حضور خیل عاشقان حسینی در خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.


مراسم روز عاشورا - دهم ماه محرم - امروز (یکشنبه 9 شهریور ماه 99 ) با حضور خیل عاشقان حسینی در خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، مراسم روز عاشورا مصادف با دهم ماه محرم الحرام - امروز یکشنبه ( 9 شهریور ماه 99) با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در خیابان جمهوری اسلامی یاسوج برگزار شد.
انقلاب اسلامی ایران مولود عاشوراست
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته و مولود از عاشوراست.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی روز یکشنبه نهم شهریورماه در مراسم عزاداری روز عاشورای یاسوج افزود: معنا و مفهوم شرکت ما در عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) اینست که ما به یاد حسین شهید، اسلام، ارزش‌های دینی، حجاب عفت و پاکدامنی هستیم. برخی‌ها دنبال این هستند که این ارزش‌ها را بر زمین بزنند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته و مولود از عاشوراست، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به تاسی از امام حسین(ع) وقتی دید اسلام در حال از بین رفتن است از مردم خواست که برخیزند و اسلام را نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دل عزاداری های ما برای امام حسین (ع) حمایت از اسلام، ارزشهای دینی، ولایت و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: خون امام حسین (ع) اسلام را بیمه کرد، برپایی نماز و رعایت حجاب و عفاف از مهمترین ارزش‌های دینی و اهداف قیام ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز مولود همین عاشورا است و امام خمینی (ره) وقتی فریاد زد‌ ای علما برخیزید در واقع برگرفته از راه و با الگو گیری از منش امام حسین (ع) بود.

وی اضافه کرد: حمایت از اسلام و ارزش‌های دینی که امروزه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ساری وجاری است ادامه دهنده راه امام حسین (ع) است.

گفتنی است که حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم عزاداری روز عاشورای یاسوج و در جمع عزاداران حسینی خیابان جمهوری این شهر به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.
   

فیلم مداحی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

نماز ظهر عاشورا در یاسوج به امامت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 


کد مطلب: 424964

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/424964/2/تصاویر-روز-عاشورا-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1