تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۲۴۷۵۳
با همیاری 90 نفر از طبیعت دوستان؛

پاکسازی طبیعت «رودرونه»؛ یادمان البرز زارعی برگزار شد

۱
کبنا ؛جواد نارکی رئیس تشکل محیط زیستی سبزگامان گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این پاکسازی با مشارکت ۹۰ نفری همیاران طبیعت شهرستان گچساران؛ «تشکل سبزگامان، گروه سبزاندیشان، گروه کوهنوردی زاگرس و فراز»، همیاری دهیاران دو جامعه ی محلی شاه بهرام و آبدهگاه در عرصه ی طبیعی گردشگری «رودرونه» در دامنه ی شمالی کوه خهُمی حوزه ی شهرستان باشت انجام گرفت.
نارکی اظهار کرد: با همیاری خوبی که صورت گرفت می توان گفت بزرگترین و بی سابقه ترین کمپین پاکسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
نارکی افزود: این کمپین پاکسازی را با نام یادمان دوست عزیزمان البرز زارعی نام گذاری کرده ایم، البرز زارعی از طبیعت دوستانی بود که دغدغه های زیادی در خصوص طبیعت داشت و یکی از دغدغه هایش، همین رفتار ناشایست زباله ریختن افراد و ترویج فرهنگ نگهدای از طبیعت و پاکسازی بود.
نارکی بیان کرد: از تمامی هموطنان، هم استانی های عزیز و طبیعت دوستان دعوت می کنیم به چالش  «نه  به ریختن زباله در محیط های عمومی» بپیوندند و با همیاری هم این چالش را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم
نارکی اظهار کرد: همه ما به ازای استفاده و بهره ای که از طبیعت می بریم، با تمیزنگه داشتن و حفظ طبیعت باید مراتب سپاس و قدردانی خود را از این نعماتی که در اختیارمان هستند را بجای آوریم.
نارکی افزود: بیاییم قول بدهیم و دیگر بخود اجازه ریختن زباله در طبیعت را ندهیم، تا دیگران خم شوند و پسماند ما را در محیط های عمومی بردارند، چرا که این رفتار بسیار ناپسند و به دور از انسانیت است.
وی گفت: بی تفاوتی نسبت به رعایت نمودنِ آداب ابتدایی زندگی را ادامه ندهیم و چشمانمان را بر روی رفتن در مسیر درست زندگی نبندیم.
روزگار کنونی برای ما ؛ بسیار سخت و در مواردی ؛ ادامه دادن ناممکن ست !
نارکی با بیان اینکه انسان ها باید شیوه درست زندگی کردن و رفتار با طبیعت را بیاموزند، گفت: زندگی کردن  هم مانند دیگر فنون، نیاز به آموختن دارد و تبدیل به حرفه شده است.
وی اظهار کرد: اگر نتوانیم حرفه ای زندگی نماییم و همسو با دنیا پیش رویم، خودمان فرایند به فنا رفتن خودمان را فراهم خواهیم کرد.
وی افزود: محیط عمومی ، طبیعت و آب و هوا را آلوده کردن بسیار ناپسند و به دور از عقل است.
نارکی با بیان اینکه ما در جامعه و در پیوند با هم زندگی می کنیم و باید زندگی سالم را از خودمان و از دیگران مطالبه کنیم، گفت:  تولید زباله ی زیاد ، رها نمودن زباله های خود در مکانهای نامناسب ، بوق زدن ، انداختن ته سیگار خود در هر کجا که اراده کردیم، و انجام دهها رفتار ناشایست را از خود دور کنیم، و همینطور در صورت مشاهده چنین رفتاری، در حدی که می توانیم و به درستی تذکر بدهیم. «خواستن، توانستن است»
البرز زارعی از مدافعان طبیعت اهل گچساران است که در جریان کمک رسانی و مهار آتش کوه دیل در خردادماه سال 99 دچار سوختگی شدید شد و پس از چند هفته به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
عکس از: آرام بازی پور
نام شما

آدرس ايميل شما

عابد
Iran, Islamic Republic of
چه حرکت زیبایی
دست همگی درد نکنه
باشت
Iran, Islamic Republic of
کار، کار خوبی است و قابل تقدیر.
ولی جا داره برا ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ در یک مبحث در بعد دیگر موجب بی فرهنگی و اشاعه اون نشیم! این نوجوانان را آموزش بدیم که از ماسک استفاده کنن اونم در این برهه ی زمانی همه گیری کرونا!
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1