تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۲۴۵۷۵
با حضور مدیرکل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش:

افتتاح میز خدمت الکترونیک و سامانه‌ی انتقادات شاد در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ با حضور زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان همراه، میز خدمت الکترونیک و سامانه‌ی انتقادات و پیشنهادات شاد رونمایی و افتتاح شد.
 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای توسعه‌ی دولت الکترونیک و خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مراجعین آموزش و پرورش در میز خدمت ما ۳ خدمت جدید الکترونیکی را پیش بینی و راه اندازی کردیم که با حضور سرکار خانم مظفر رونمایی شد. یکی از این خدمات، ارتباط تصویری شخص مراجعه کننده با هر کدام از نیروهای اداره‌ی کل آموزش و پرورش از مدیر کل تا معاونین و کارشناسان و سایر مسولان می‌باشد که شخص مراجعه کننده می‌تواند با حضور در محل میز خدمت به صورت تصویری با شخص مورد نظر به صورت تصویری ارتباط برقرار کند و نیاز به مراجعه حضوری به اتاق مسؤل مورد نظر نیست، این خدمت در راستای خدمت رسانی به مراجعین در شرایط ایجاد شده توسط بیماری کرونا ایجاد شده است ارائه می‌شود.
 هادی زارع پور افزود؛ یکی دیگر از خدمات خوبی که درمیز خدمت آموزش و پرورش قرار است از این به بعد ارائه شود طراحی یک سامانه انتقادات و پیشنهادات هست که هر شخص مراجعه کننده حتی در منزل خودشان می‌توانند انتقاد یا پیشنهادات خود را در سامانه به راحتی ثبت کنند و بلافاصله جواب خود را از مسؤل مربوطه دریافت بکنند.
وی گفت؛ خدمت دیگری که امروز در جهت تکریم ارباب رجوع رونمایی شد گردش نامه‌های اداری می‌باشد. هر یک از مراجعین بدون حضور در اتاق مدیرکل، معاونین وکارشناسان و سایر مسولان مربوطه می‌تواند گردش کار ونامه ها و جواب‌ها داده شده را به راحتی در مانیتور میز خدمت دریافت کرده و مشاهده بکند بدون نیاز به مراجعه حضوری به مسولان ذی ربط.
 رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ سامانه نوین در سطح کشوری و بین المللی در میز خدمت الکترونیک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار اجرا شده است.
صابر اسدی چهارراه گشین افزود؛ سامانه پرسش و پاسخ آنلاین شاد که این سامانه کاملاً بومی بوده و به صورت بومی راه اندازی و اجرا شده است. این سامانه به مراجعین این امکان را می‌دهد به راحتی از طریق گوشی همراه خود با مسؤلین ذی ربط ارتباط برقرار کند.
وی افزود؛ خدمت دیگر راه اندازی سامانه ارتباط صوتی و تصویری از میز خدمت با مدیرکل، معاونین و کارشناسان اداره کل و مناطق دیگر این اداره می‌باشد که این سامانه بر بستر شبکه بوده نه اینترنت یعنی بدون به کار بردن یک بیت از اینترنت این سامانه اجرا شده است.
صابر اسدی افزود: خدمت مهم دیگری که ارائه شده سیستم پرسش و پاسخ است که ارباب رجوع می‌تواند از طریق این سامانه انتقادات و پیشنهادات و اعتراضات خود را به مدیر کل محترم ارسال کند و مدیر کل در هر مکانی حتی در خانه به این سامانه دسترسی داشته و می‌تواند از طریق ربات پیام رسان تعبیه شده پاسخ خود را ارسال نماید.
در ادامه رونمایی از میز خدمت الکترونیک زهرا مظفر با کنجکاوی سعی در بررسی هر چه بیشتر کارایی این سامانه بومی داشتند که نشانه‌ها حاکی از رضایت ایشان داشته است.
   تحقق آموزش مجازی مستلزم مشارکت همگانی است
 مدیرکل ارزیای عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت: با توجه به شکایات خاص کرونایی وضرورت تقویت آموزش مجازی تحقق این مهم مستلزم مشارکت خانواده‌ها ودستگاه های اجرایی با آموزش وپرورش است.
هرا مظفر در نشست با مدیرکل، معاونین وکارکنان ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج گفت: برنامه شاد وبرنامه های آموزش غیرحضوری در شرایط کنونی از اولویتهای آموزش وپرورش است که باید در استانها با جدیت پیگیری شود.
 وی گفت: موارد مربوط به ثبت نام دانش آموزی، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام کتابهای درسی، آمادگی مدارس وفراهم کردن بستر برنامه شاد با تلاش وانگیزه همگانی محقق واولویت های اصلی وزارت آموزش وپرورش است.
 مدیرکل ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت: براساس شیوه نامه بازگشایی مدارس فعالیتهای وزارت انجام شده در حوزههای ستادی اداره کل، شهرستان‌ها ومناطق ومدارس ارزیابی می‌شود.
 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: مجموعه دانش آموزان مدارس دولتی، غیردولتی، بزرگسالان وآموزش از راه دور استان بیش از 166 هزار نفرند.
 هادی زارع پور گفت: برای سال تحصیلی جدید 3 هزار و 46 آموزشگاه با 9 هزار و 2 کلاس درس آماده است و 11 هزار و 464 فرهنگی امر تعلیم وتربیت آن‌ها را برعهده دارند.
 وی گفت:15 هزار نوآموز پایه اول نیز در حال سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان هستند.
 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس شاخص‌های بخشنامه وزارتی بازگشایی مدارس وساماندهی نیروی انسانی وفضاها اولویت ومحورهای اصلی پروژه مهر است.
 وی گفت: در برخی مناطق بویژه حاشیه شهر یاسوج بعلت مهاجرپذیر بودن مدارس را با کمبود فضای آموزشی مواجه کرده است.
 
در این نشست اردشیر یاری معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه منابع، سیدبهاءالدین ملک حسینی معاون پرورشی وفرهنگی وسیدحمدالله خواهش نیک معاون نهضت سوادآموزی گزارشی از حوزه معاونت خود ارائه ومشکلات کاری را بیان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1