تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۴۳۲۳
نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی گچساران با اصحاب رسانه برگزار شد؛

تاثیر پادرمیانی ریش سفیدها در کاهش نزاع های دسته جمعی / تغییر رفتار ترافیکی مردم عامل مهمی در کاهش تصادفات است / 100 درصد افزایش فوتی ناشی از تصادف را شاهدیم / / گزارش تصویری تجلیل از خبرنگاران گچساران

۰
کبنا ؛نیروی انتظامی شهرستان گچساران طی سال‌های اخیر با وجود تلاش در زمینه پیشگیری و مقابله با جرم از جمله سرقت، موادمخدر عملکرد بالایی در سطح استان از خود نشان داده است، و از طرفی با ورود به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و وارد شدن به موضوع پیشگیری از جرائم از دریچه تعاملات با ریش سفیدها و بزرگان کاهش محسوس نزاع‌های دسته جمعی را رقم زده است. سرهنگ موسوی رشد فرهنگی و مشارکت مردم را عامل مهمی در جهت کاهش سرقت‌های خرد می‌داند، همچنین به دلیل آسیب‌های زیاد ناشی از رفتار ترافیکی و تصادفات جاده‌ای، تغییر رفتار ترافیکی مردم را عامل مهمی در کاهش تصادفات دانسته است.
به مناسبت گرامی داشت مقام خبرنگار، نشست تجلیل از خبرنگاران در فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران برگزار شد.
سرهنگ سید محمد موسوی فرماندهی انتظامی این شهرستان ضمن تبریک و گرامیداشت این روز گفت: اعتقاد قلبی بنده این هست که خبرنگاران مدعی العموم هستند، صدای مردم هستند و مشکلات مردم را بیان می‌کنند.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی میان نیروی انتظامی و اصحاب رسانه برقرار شده است گفت: همواره از نقد منصفانه خبرنگاران، پیشنهادات و انتقادات استقبال کرده‌ام.نیروی انتظامی فقط به دنبال ارائه خدمات به مردم، به دور از مسائل سیاسی، جناحی و حاشیه‌ای است.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه جامعه ما بیش از هر زمانی نیازمند ایجاد امید و اعتماد در جامعه است گفت:  نیاز است خبرنگاران در این خصوص تلاش کنند. سال گذشته تا الان خبرنگاران در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص کرونا فعالیت‌های خوبی داشتند.
سرهنگ موسوی گفت: سال ۹۸ سال سخت و پرکاری بود، که در انتهای سال کرونا شرایط سختی را در کل کشور به وجود آورد، تعدادی از همکاران ما هم در بستر بیماری هستند و با کرونا می‌جنگند.
وی به موضوع رد اعتبارنامه نماینده گچساران و وجود آرامش و نظم در شهرستان اشاره کرده و گفت: این تصور وجود داشت که پس از رد اعتبارنامه برخوردهایی به وجود بیاید، ولی در همین موضوع فرهنگ اصیل مردم گچساران مشخص شد و هیچ گونه برخورد یا مشکلی در این خصوص ایجاد نشد.
سرهنگ موسوی اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی‌ها یکی از بهترین شهرستان‌ها در زمینه نظم و امنیت هستیم، که نیازی به گفتن نیست، و بخشی از این موضوع به خاطر همراهی خوب مردم بوده است.
وی به اهمیت امنیت و نقش مهم رسانه‌ها در حفظ امنیت اشاره کرده و گفت: با وجود عدم ثبات امنیتی در کشورهای همسایه، اگر در کشور شاهد رشد و پیشرفت هستیم به دلیل رشد و ثبات امنیتی داخل کشور است، و بخشی از احساس امنیتی که امروز مردم دارند به دلیل فعالیت رسانه‌ها است. 
سزهنگ موسوی در اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر در سال جدید گفت: ۴۷۶ کیلوگرم  انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که آمار، ۹۷ درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد، جمع آوری معتادان افزایش 23 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و در همین رابطه 446 معتاد تحویل کمپ‌ها داده شد.
موسوی اظهار کرد: 21 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که در این زمینه افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم. در تمام روستاهای حوزه‌ی شهرستان، توسط یگان‌های ویژه پاکسازی مواد مخدر صورت گرفته است، در محلات هفته‌ای یکبار پاکسازی مواد مخدر را داریم.
سرهنگ موسوی در اشاره به میزان کشف کالای قاچاق اظهار کرد: ۵۵ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد، همچنین ۲۱ درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان را داریم، تاکنون توقیف ۱۰۷ دستگاه خودروی حمل قاچاق را داشته‌ایم که رشد ۵۲ درصدی توقیف داشته است.
وی به افزایش آگاهی مردم و گزارش تخلفات به مرکز 110 اشاره کرده و افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۷۵ بار تلفن ۱۱۰ زنگ خورده است که در این زمینه ۶ درصد افزایش تماس داریم.
سرهنگ موسوی تصریح کرد: ۱۰ درصد افزایش سرقت داریم، با این حال بهترین شهرستان در زمینه دستگیری سارقین هستیم. ۱۰۹ درصد افزایش کشف سرقت داریم، همچنین ۱۰۷ نفر سارق تاکنون دستگیر شده‌اند.
سرهنگ موسوی گفت: 28 درصد کاهش سرقت سیم برق، 41 درصد افزایش دستگیری در این زمینه داریم.
سرهنگ موسوی در خصوص کنترل نزاع‌های دسته جمعی در شهرستان گفت: در سالهای گذشته گچساران بعد از چرام در رتبه دوم نزاع‌های دسته جمعی در استان را داشت، با این حال از سال ۹۵ تا امروز با ۱۴ درصد کاهش نزاع در شهرستان مواجه هستیم، یکی از دلایل آن فرهنگ بالای مردم هست، مردم در این زمینه تغییر کرده‌اند، دومین عامل این است که احساس مسئولیت خانواده‌ها زیاد شده است، سومین عامل برخورد خوب مراجع قضایی با اینگونه جرائم صورت گرفت، همچنین حضور به موقع و سریع نیروی انتظامی، باعث شده نزاع فردی به جمعی تبدیل نشود، و شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم، یکی از عوامل مهم در این زمینه استفاده از ریش سفیدها و بزرگان محلات بوده است که سعی کردیم با تعاملی که با ریش سفیدها داریم از این طریق از ایجاد نزاع‌های دسته جمعی جلوگیری کنیم. همچنین در خصوص جرائم خشن کاهش 100 درصدی داریم.
سرهنگ موسوی بیان کرد: تغییر رفتار ترافیکی مردم یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات و صدمات برون شهری و درون شهری است. به دلیل اینکه در سال جدید مسافرت‌های کمتری انجام گرفت، 58 درصد کاهش تصادفات برون شهری و 71 درصد کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری را شاهد بودیم.
وی افزود: در تصادفات درون شهری 40 درصد کاهش تصادف ولی 100 درصد افزایش فوتی را شاهد هستیم، لذا به دلیل فجاعت در رخ دادن برخی مرگ و میرها و افزایش فوتی، باید مردم ما در تغییر رفتار ترافیکی و رانندگی اهتمام ورزند و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.
سرهنگ موسوی گفت: قرار هست کارگروهی در نیروی انتظامی تشکیل شود و بصورت هفتگی روی موضوعات مختلف آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی کار کند، و در این زمینه فرهنگ سازی و آگاهی رسانی‌های بیشتری صورت گیرد.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه پلیس فتا را به مجموعه نیروی انتظامی شهرستان اضافه کرده‌ایم، اظهار کرددر بحث پیشگیری از جرم عملکرد بسیار خوبی را از این مجموعه شاهد بودیم و تاکنون 70 فقره پرونده در زمینه جرائم فضای مجازی تشکیل شده است
سرهنگ موسوی با تاکید بر اینکه مردم باید در زمینه کاهش سرقت هاو حفظ اموال خود، خود را مسئول بدانند گفت: به ویژه آپارتمان‌ها نسبت به قرار دادن نگهبان محله برای منازل خود اهتمام ورزند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
United States
کو خبرنگار.. خبرنگاری که برای تهیه گزارش پول میلیونی می‌خوان
Iran, Islamic Republic of
پیرسبزی بای بای...نوروزی بای بای
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1