تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۲۴۱۲۸
همزمان با عید غدیر و با حضور نماینده رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد:

آزادی 110 زندانی کهگیلویه و بویراحمد / حسینی: وقتی غدیر فراموش شد، ستمگران و دنیاپرستان حاکم شدند (+ تصاویر)

۱
۲
کبنا ؛110 شهید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز میزبان 110 انسان گرفتار بود که همزمان با عید غدیر، عید امامت حضرت امیر المومنین علی (ع) از بند زندان آزاد شدند.
آئین آزاد سازی 110 زندانی جرائم غیر عمد زندان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجه الاسلام  سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ مثنوی جانشین سپاه فتح، سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح، مدیرکل زندان‌های و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب «معروف پایی که جاماند» نیز حضور داشت که به بیان خاطراتی از زمان اسارت و دفاع مقدس پرداخت.
جمیاری مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبریک عید غدیر و روز خبرنگار، اظهار کرد: سازمان زندان‌ها وظایف متعددی را برعهده دارد، از جمله بازپروری و آموزش افراد زندانی جهت دوری از گذشته و بازگشت به جامعه با رویکرد و رفتاری جدید هستیم.
وی ادامه افزود: زندانی یک شهروند است، فقط آزادی این افراد سلب شده است و دیگر حقوق شهروندی زندانیان پا برجاست، و انتظار داریم دستگاه‌های خدمت رسان نسبت به ارائه خدمات به این افراد توجه لازم را داشته باشند.
جمیاری در ادامه با اشاره به لزوم همکاری و توجه با زندانیان جرائم غیر عمد بیان داشت زندانیان جرائم غیر عمد بنا به اتفاق و ناخواسته مرتکب جرائم می‌شوند، و گاهی اوقات این افراد بنا به کمبودها و تحت تأثیر شرایط خاص دچار مشکل می‌شوند، و به حبس رفتن این افراد باعث ایجاد هزینه‌های گزاف برای دولت و نظام و هم باعث تأخیر در پرداخت بدهی خود می‌شود، پس شایسته است که طلبکاران و شاکیان با تکیه بر رأفت اسلامی با این افراد برخورد نمایند.
 مدیر کل سازمان زندانهای استان خاطر نشان کرد: خانواده‌های زندانیان ما براین باوریم که خانواده زندانیان نقشی در ارتکاب جرائم ندارند، نه تنها نقشی ندارد بلکه گاهاً خبر از این اعمال هم ندارند، باید حساب خانواده‌ها از افراد مجرم جدا کنیم، انتظار داریم این خانواده‌ها مورد توجه قرار بگیرند، نهادهای حمایتی وخیرین محترم به این مهم عنایت و توجه داشته باشند، چرا که عدم توجه به خانواده‌های زندانیان و عدم رسیدگی به مشکلات آنها خطر افزایش آسیبهای دیگری را در پی دارد.
جمیاری در ادامه توضیح داد: سازمان زندانها با کمک بنیاد مستضعفان تصمیم گرفتند با کسب اجازه از مقام معظم رهبری مبلغ 50 میلیارد تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهد، در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری همکاران توانستیم تعداد ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را به نیت اسم اعظم امام علی (علیه السلام) آزاد شدند.
وی افزود: میزان بدهی این 110 زندانی 115 میلیارد تومان بود که 90 میلیارد تومان آن را طلبکاران بخشیدند و 20 میلیارد تومان آن از طرف بانک‌ها و پذیرش اعسار تأمین شد.
وی افزود: 3 میلیارد و 871 میلیون تومان آن نیز از طرف ستاد دیه پرداخت شد.
حجه الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که روز به روز این کشور به قله‌های موفقیت، پیشرفت و آبادانی برسد، اظهار کرد: پذیرش ولایت یک روح قدسی می‌خواهد و هر کسی توان پرواز را ندارد.
وی افزود: کسی که به شناخت ذات ربوبی دست پیدا نکند، نمی‌تواند ادعای ولایتمداری داشته باشد. ولایت پایه‌های دین است. وقتی پیامبر اسلام (ص) امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد به این منزله بود، یعنی کسانی باید بر امت اسلامی حکومت کنند که شجاع، مدبر، مدیر، تدبیر، باتقوا و با ایمان باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ویژگی‌های امام علی (ع) پرداخت و اظهار کرد: امام علی (ع) عادل بود. و بنا بر روایات اگر تمام دنیا را به آن حضرت می‌دادند، یک دانه گندم را از روی ظلم از دهان مورچه نمی‌گرفت.
حجه الاسلام حسینی گفت: وقتی غدیر و ولایت امام علی (ع) فراموش شد، زورمداران، ستمگران، حیله گران و دنیاپرستان حاکم شدند. راه نجات بشر، بازگشت به علی (ع) و ولایت و منش و مرام علی (ع) است. راهی جزء بازگشت به حکومت علی (ع) نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اس
Iran, Islamic Republic of
باسلام این فقط دنبال تبلیغات سراسر کشور هرروز زندانی آزاد میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1