تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۳۹۸۳
نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با حضور سفیر اتریش:

صمیمی‌دوست: اتریش و کهگیلویه و بویراحمد همکاری اقتصادی می‌کنند

۰
کبنا ؛نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اشتفان شُلتس سفیر اتریش در ایران، کریستف گراب مایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
 صمیمی در ابتدای این نشست گزارشی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ارائه کرد و با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد در بحث نفت و گاز جز استان‌های غنی کشور است، افزود: ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
 صمیمی گفت: بین ۸ تا ۱۰ درصد منابع آبی کشور جز ذخایر استان است.
 وی با اشاره به اینکه ۸۷۰ هزار هکتار از مساحت استان را جنگل تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: سرانه پوشش جنگلی در استان حدود ۸ برابر میانگین کشوری است.
 وی افزود: قریب یک میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می‌شود که شامل محصولات دامی، زراعی، باغی، شیلات، شیر خام، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل است.
 معاون استاندار با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان، بیان کرد: ۷۷۰ اثر تاریخی ثبت شده، ۲۸۳ جاذبه طبیعی گردشگری و بیش از ۳۰۰ مقبره از نوادگان ائمه اطهار در این استان وجود دارد.
 وی وجود ۴۰ قله بالای ۴ هزار متر، ۱۴ منطقه نمونه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری، شهر قدیمی بلادشاپور کهگیلویه و ثبت منطقه حفاظت شده دنا به عنوان ذخیرگاه زیست کره جهانی را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد.
 صمیمی به پتانسیل‌های استان در بخش معادن اشاره کرد و گفت: بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخایر قطعی مواد معدنی شامل مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، گچ، فسفات، بوکسیت، گوگرد، سیلیستین و...در سطح استان وجود دارد.
 معاون استاندار به ظرفیت خوب گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: وجود ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در مقابل ۷ هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی کشور و ۴۷۵ گونه دارویی در مقابل یک هزار گونه گیاهی کشور و وجود ۵ گونه منحصر به فرد در سطح استان از مهم‌ترین ظرفیت‌های گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 وی افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی است.
  معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان، عنوان کرد: ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار در استان با امکانات و خدمات زیربنایی مناسب مستقر است.
 وی در بخش دیگری از سخنانش جهت گیری توسعه استان در بخش‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، گردشگری، توسعه صنایع دستی، آب و کشاورزی، حمل و نقل و ارتباطات را به صورت جامع و کامل که شامل مزیت‌های و زمینه‌های سرمایه گذاری در استان بود را تشریح کرد.
صمیمی به ظرفیت واحدهای صادراتی استان اشاره کرد و افزود: حدود ۸ واحد صادراتی در استان ما وجود دارد که کالاهای خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای دنیا از جمله اتحادیه اروپا صادر می‌کنند.
معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: در راستای توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط می‌توانیم همکاری‌های خوبی با شرکت‌های اتریشی داشته باشیم که امید است در بحث توسعه واحدهای صنعتی بتوانیم گام‌های مهمی را برداریم.
 سفیر اتریش در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با شرکت‌های ایرانی، گفت: آمادگی دارد که در زمینه فعالیت‌های اقتصادی از توان شرکت‌های استان استفاده کرده و موارد را در نشست‌های تخصصی با حضور رایزن اقتصادی سفارت بررسی کنند.
 وی از بیان جامع و شفاف ظرفیت‌های اقتصادی استان توسط مسئولان تقدیر و تشکر کرد و گفت: آشنایی با ظرفیت‌های استان برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 رئیس دانشگاه یاسوج، مدیر پارک علم و فناوری استان و اعضای دبیرخانه ستاد گیاهان دارویی استان نیز در این نشست هرکدام پیرامون حوزه فعالیت خود صحبت‌هایی را ارائه کردند.
 در این نشست سفیر اتریش اعلام کرد: نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این استان یکی از سازماندهی شده ترین نشست‌ها بوده که تاکنون در آن حضور داشته است و براساس این خواسته‌ها اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1