تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۲۳۲۰۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

انعقاد بزرگترین تفاهم نامه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد / 33 پروژه جهش تولید با اشتغالزایی 13 هزار و 200 نفری در استان

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح‌های جهش تولید در استان بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری اظهار اشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و همچنین مصوبات ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید مبنی بر تدوین پروژه‌های جهش تولید استان‌های کشور، تفاهم نامه پروژه‌های جهش تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1399 بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان پیشرو منعقد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این تفاهم نامه تعداد 33 پروژه جهش تولید با اشتغالزایی حدود 13 هزار و 200 نفر در سطح شهرستان‌های استان در سال جاری و ابتدای سال آینده وارد مدار تولید خواهند شد که پیش بینی می‌شود ارزش سالانه محصولات تولیدی این واحدها رقمی در حدود 67 هزار میلیارد تومان می‌باشد.
وی اعتبارات منظور شده برای پروژه‌های جهش تولید استان را 422 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات شامل 62 میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، 275 میلیارد تومان از محل بودجه شرکت‌های دولتی (مانند سازمان‌های توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو) و 84 میلیارد و هشتصد میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبار خواهد شد.
کلانتری تصریح کرد: تسهیلات بانکی منظور شده جهت تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان 714 میلیارد تومان خواهد بود که بالغ بر 658 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و 55 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های جهش تولید استان بالغ بر 299 میلیارد تومان (به صورت ریالی) و بالغ بر 12 میلیون دلار (به صورت ارزی) خواهد بود.
وی گفت: مبلغ 74 میلیارد تومان نیز در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به منظور تأمین یارانه سود تسهیلات پروژه‌های جهش تولید استان منظور شده است.
کلانتری در پایان گفت: این پروژه‌ها در بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنعت، گردشگری و کشاورزی به ویژه تکمیل سدهای خاکی و ایجاد شبکه‌های انتقال آب اراضی کشاورزی و همچنین تکمیل زیر ساخت‌های گلخانه‌ای استان می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1