تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۱۸۴۰۵
در جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شد

بحث داغ اعضای شورای شهر یاسوج در باره قراردادهای شهرداری یاسوج / دهراب‌پور: برخی سرمایه‌گذاران از شهرداری یاسوج باج می‌گیرند / نگین‌تاجی: سرمایه‌گذاران انتظار رفتار دوگانه از ما نداشته باشند / خوبانی: قراردادهای شهرداری ابهام دارند / آشنا: مصلحت مردم را در نظر بگیریم ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛موضوع قراردادهای شهرداری یاسوج با سرمایه‌گذاران در جلسه علنی شورای شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر بر رعایت قانون در این باره تاکید کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز ( یکشنبه 11 اسفند ماه 98 ) نشست شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی رئیس این شورا در محل برگزاری جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد که در این جلسه موضوع بررسی بودجه شورا و شهرداری ناتمام ماند.
به گزارش کبنا، این نشست که باحضور اکثریت اعضای شورای شهر یاسوج برگزار می‌شد، علاوه بر بحث بودجه، درباره قراردادهای شهرداری با سرمایه گذاران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
فرشاد نگین تاجی عضو و دبیر شورای اسلامی شهر یاسوج در ابتدای این جلسه، گفت: بحث قراردادهای شهرداری با سرمایه گذاران مختلف که چندین سال است با نرخ نازل اموال عمومی را در اختیار گرفته‌اند و نه تنها بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند، بلکه در پایان قرارداد انتظار دارند، باهمان هزینه ۱۰ سال گذشته مجدداً به آنها واگذار شود، یک موضوع مهم و جدی است که باید تعیین تکلیف شود که در پشت این قراردادها چه خبر است.
فرشاد نگین تاجی در ادامه افزود: اینکه عزیزان سرمایه گذار انتظار دارند، با آنها رفتار دوگانه‌ای داشته باشیم و حقوق مردم را نادیده بگیریم انتظار بی جایی است و قطعاً شورا مقابله خواهد کرد.
مسعود خوبانی رئیس شورای شهر یاسوج نیز با بیان اینکه نمونه‌ای از این قرارداد مربوط به مجموعه نان بهارستان و بیلبوردهای تبلیغاتی شهر است که قرار شد در قبال هزینه‌ای که جهت راه اندازی این طرح‌ها می‌شود، با هزینه بسیار پائینی به آنها اجاره داده شود و در پایان قرارداد همه امکانات موجود برای شهرداری بماند، اما در پایان قرارداد دوستان سرمایه گذار انتظار دارند
هزینه‌های آنها به نرخ روز محاسبه و بازگردانده شود، درصورتی که اگر قرار بر این کار بود از همان اول کار اجاره بالایی در نظر می‌گرفتند.
مسعود خوبانی اضافه کرد: بسیاری از قراردادهای شهرداری با سرمایه گذاران ابهاماتی دارند که به طور دقیق و جدی باید بررسی آنها در دستور کار قرار گیرد.
وی تاکید کرد: زمین مجتمع نان بهارستان را تصرف کرده‌اند و در پایان قرارداد انتظار دارند هرآنچه برای راحتی کار خود هزینه کرده‌اند به نرخ روز از شهرداری تحویل بگیرند تا ملکی که حق مردم و از اموال عمومی است و غیرقانونی و براثر خطای کارشناسی در زمان قرارداد به ایشان واگذار شده، را تخلیه کنند.
بیاید با خودمان صادق باشیم و مراودات ما را با برخی پیمانکاران علنی کنیم
محمد رحیم دهرابپور دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این باره گفت: اگر قرار بر این منوال باشد بسیاری از قراردادهای شهرداری دچار ابهام هستند، باید توجه داشت افراد زیادی از این طریق نان می‌خورند و انصاف نیست حداقل بخاطر همان کارگرانی که آنجا کار می‌کنند از نان خوردن بیفتند، لذا نمی‌خواهیم حقی از مردم پایمال شود، پس بهتر است در مدت باقیمانده از قرارداد سرمایه گذاران وضعیت قرارداد آنها بررسی شده و طبق قانون با آنها برخورد شود.
وی خاطرنشان کرد: نمونه‌های بسیار زیادی از این دست قراردادها در شهرداری داریم که از جمله آن ساختمان مجموعه رفاه است که با دادن انعام و شیرینی به عده‌ای خاص و دادن امتیازات ویژه، از شهرداری باج می‌گیرند و هیچکس صدایش در نمی‌آید، با تمام این تفاسیر نباید جلوی خدمت رسانی به مردم گرفته شود ولی اصولی هم می‌بایست برخورد کنیم.
دهرابپور با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران تاکید کرد: هیچ مناقصه یا طرحی در
شهرداری یاسوج واگذار نمی‌شود مگر دست یکی از ما در کار باشد! پس بهتر است مبهم صحبت نکنیم و با واقعیت کنار بیاییم و لااقل باخودمان صادق باشیم که بسیاری از پیمانکاران پروژه‌ها در شهرداری یاسوج از نزدیکان یا دوستان ما هستند یا به نحوی از حمایت ما برخوردارند، بیاییم این مراودات را علنی کنیم و از آنهاهم بخواهیم با کارگران منصفانه برخورد کنند و برای پرداختی‌های خود فیش حقوقی تدارک ببینند تا حقی از هیچ کارگری ضابع نشود.
علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز ضمن انتقاد از این موضوع، گفت: درست نیست ۱۰ سال از حق مردم از طریق درگاهی که شهرداری باز کرده است بصورت غیرقانونی اجحاف شود و بجای اینکه بی سر و صدا بروند تا صدای قراردادهای غیرقانونیشان درنیاید، با بدهی سنگین هنوز انتظار کار غیرقانونی دارند و طلبکارند.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج و رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: باتوجه به صحبت‌های دوستان انتظار می‌رود با سرمایه گذاران همکاری کنیم و هم مصلحت مردم را در نظر بگیریم، لذا با دادن فرصت برای جمع کردن امکاناتشان و ساماندهی خدمات در مکان‌های دیگر یا تمدید قرارداد به صورت قانونی، در جهت رونق سرمایه گذاری گام برداریم.
وی اظهارداشت: در عین حال که وظیفه داریم حافظ حق مردم باشیم، نباید اجازه دهیم سرمایه گذار ضرر کند و اگر ابهامی در قراردادهای آنهاست بصورت کارشناسی حل شود نه باتعطیل کردن صنف آنها و لغو قراردادها به آنها ضرر بزنیم.
در پایان این نشست دوساعته به بحث و تبادل نظر درباره بودجه شهرداری پرداختند که به علت اختلاف نظر اعضا پیرامون طرح بودجه، صحبت در این باره را به جلسات بعد موکول کردند.
-------------------------
خبر: پریسا کاظمی
-------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
چرا کسی راجع به باغ چشمه نباتی حرف نمیزنه
سارا
Iran, Islamic Republic of
عکس اشتبایی گذاشتین حداقل خودتون چک کنید خبرتونو
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه خبر شورا زدین کی اینارو قبول داره
Iran, Islamic Republic of
کسی به فکر شهر داری نیست اداره بازرسی الحمدالله. وارد پیکره بی رمق و ناتوان شهرداری میشه و عوارض سالیانه بخاطر تامین حقوق پرسنل به صورت غیر منطقی اضافه میشه و از اون طرف حقوق نیروی رسمی شهرداری هر سال. تا حقوق نیروهای جدید تامین بشه بخدا قسم این استان در اوج بیعدالتی بسرمیبره چرا مسولین نظارتی و بازرسی.
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات شهرداریها ،واستقلال شهرداریها حذف شوراها درتصمیم گیری وانتصاب شهردارمی باشد،به عبارت بهتر شهردارباید بدون نظرشوراانتخاب شود یاوزارت کشور یا خود مردم به طور مستقیم انتخاب کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حتما آقای اکبری تبار در خیلی از موارد لازمه شفاف سازی بشه
سعادت کرمی
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر (لطفا یه کار مفید این شورای شهر را بنویسید ۱۰۰نمره)
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست!!
نتیجه انتخاب فامیلی همینه دیگه!
همین انتخابات شورای بعد منتظر حضور سبز مردم متعصب عشیره ای هستیم.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم تا گفتگوهای اقای فرشاد نگیتاجی و هدایت اکبری که در فضای مجازی پخش شده اثبات نگردد این شورا اصلآ مورد قبول نمی باشد
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی......لطفا وارد استخدامهای فله ای .......و........شوید و مناقصات صوری که برگزار میکنن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی کار اینها چیه ؟
یه مشت حرف تکراری
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1