تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۴۱۷۰۱۹
رئیس دادگستری شهرستان گچساران در شورای اداری مطرح کرد؛

تشکیل پرونده «تخلف انتخاباتی» برای بیش از ۲۰ کارمند در گچساران / نباید خدمات نظام به نفع کسی مصادره شود

۵
۱
کبنا ؛(روز یکشنبه ۶ بهمن ماه) نشست شورای اداری شهرستان گچساران به ریاست علی خوان پایه فرماندار این  شهرستان برگزار شد.
در این نشست، ملکوتی رئیس تبلیغات اسلامی گچساران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا س سخنانی در مقام حضرت زهرا س بیان کرد.
مرادی مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران در رابطه با فرارسیدن دهه فجر گفت: امسال اولین سال اجرای عملی بیانیه گام دوم انقلاب است، گامی که در راستای انجام گرفتن آن، باید اندیشه های رهبری و بنیانگذار انقلاب را به نسل های آینده ترویج دهیم. 
مرادی اظهار کرد: 12 کارگروه با همکاری دستگاه های اداری، برای برگزاری برنامه های دهه فجر خواهیم داشت، همچنین سپاه پاسداران برای چهلمین روز شهادت ترور شهید سلیمانی برنامه ویژه ای در نظر دارد.



غریب پور رئیس دادگستری شهرستان گچساران گفت: بنا به وظیفه‌ای که دارم، در حوزه انتخابات مشارکت، امنیت و صحت انتخابات اهمیت زیادی دارد و قطعاً این موضوعات ارتباط مستقیمی با دستگاه قضا دارد.
غریب پور با بیان اینکه دستگاه قضا در انتخابات نظارت و حساسیت زیادی دارد، اظهار کرد: تبلیغات انتخابات تا قبل از زمان قانونی ممنوع است، و در ایام تبلیغات نیز در ساعت اداری تبلیغات ممنوع است.
غریب پور با بیان اینکه قطعاً همچون سال‌های گذشته درصد مشارکت مردم استان ما بالا خواهد بود. گفت: متاسفانه می‌بینیم سیاه نمایی زیادی در مورد کاندیداهای مختلف می‌شود، نباید به نحوی اقدام کنیم که خدمات نظام دیده نشود. در ایام انتخابات افراد داوطلب، طرفداران، لیدرها، سایت‌ها، دائماً نکات منفی طرف مقابل را ذکر می‌کنند. 
غریب پور افزود: به این نتیجه رسیدیم که تبلیغات ممنوع باشد، وقتی می‌بینیم دوقطبی منفی ایجاد می‌شود، وقتی می‌بینیم فضا به سمت توهین و تهدید می‌رود، از الفاظ جالبی استفاده نمی‌شود، بحث قومیت گرایی وجود دارد. خیلی نکات جالبی نیست و اسلامی هم نیست. 
غریب پور با اشاره به بیعت گرفتن کاندیداها از مردم و سرزدن های خانه به خانه گفت: فرصت نیست این موضوع را باز کنم و سخن امام علی (ع) را بگویم درباره چگونگی بیعت گرفتن از مردم. اینکه آیا باید کاندیداها بیعت از مردم بگیرند؟ آیا مردم باید به سراغ این افراد بروند؟ 
غریب پور تاکید کرد: در ایام انتخابات در تظاهر با هرگونه سلاحی برخورد خواهیم کرد. هرجایی ببینیم از طریق سلاح، سایت‌ها، افرادی که طرفدار کاندیدا هستند، بی قانونی کنند برخورد خواهیم کرد.
غریب پور یادآور شد: تاکنون موردی و مشکلی درباره بی طرفی هیئت‌های اجرایی و نطارت نداشتیم. در سایتی یکی از داوطلبین اشاره کردند که در بویراحمد و دهدشت تبلیغات هست، همین جا عرض می‌کنم که چنین چیزی نیست، ما باید قانون را رعایت کنیم.
غریب پور افزود: اینکه تبلیغات در خانه باشد، تالار باشد، هر جایی باشد صحیح نیست و درست آن است که تبلیغات صورت نگیرد. 
وی گفت: نباید خدمات نظام به نفع کسی مصادره شود، ولی نباید به گونه‌ای باشد که خدمات دیده نشود، ما رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم هستیم، هر جا که رئیس دادگستری دید حقوق عامه در حال تضییع است باید ورود کند،
غریب پور اظهار کرد: برخوردها فقط با سرقت مسلحانه نیست، اتفاقاً آنجا تصمیم گیری آسانتر است، برخورد سخت وقتی است که آنجایی که تخلفی صورت می‌گیرد از قدرت پشتیبانی سیاسی هم برخوردار باشد، من باز نمی‌کنم گذرا عرض می‌کنم. در بحث پتروشیمی گچساران برای ما مهم نیست که چه کسی مدیرعامل باشد. برای ما مهم این است که فردی که مدیرعامل است مقررات را رعایت کند.
وی یادآور شد: در مصاحبه‌ها و رسانه‌ها گاها تفاوت‌های آماری در میان مدیران دیده می‌شود و ممکن است شبهه  ایجاد می‌شود. باید سازوکاری باشد که آمار و ارقام صحیح ارائه شود. 
رئیس دادگستری شهرستان گچساران افزود: کارمندان نباید تبلیغات داشته باشند، برای مدیران استانی و شهرستانی پرونده تشکیل شذه؛ بیش از ۲۰ مورد پرونده برای کارمندان تشکیل شده است، که مربوط به یک کاندیدای خاص نیست، بیشترین مشکلات ما بیشتر حول و حوش کاندیداها و طرفداران و لیدرهای آن‌ها است. 
سجادپور معاون سیاسی فرماندار گفت: بر اساس جدول زمان بندی، مهم‌ترین اقدامات شامل ثبت نام کاندیداها، تأیید صلاحیت‌ها، تعیین شعبات اخذ رأی، بازدید میدانی از شعبات، از مواردی است که با تلاش جمعی به وقوع پیوسته و خواهد پیوست. 
سجادپور بیان کرد: در حوزه شهرستان گچساران و باشت، جمعاً ۱۵۱ شعبه اخذ رأی، تعداد ۱۰۵ شعبه در گچساران، و ۵۵ در مدارس، ۳۵ درصد در مساجد و حسینیه‌ها و حدود ۱۰ درصد در اماکن بهداشتی و ادارات هستند.
رضایی رئیس ستاد نماز در رابطه با تغییر کاربری میدان نماز به چهارراه و برداشته شدن نام میدان گفت: بعد از اینکه این میدان تبدیل به چهارراه شد، در افکار عمومی دغدغه نام این میدان و چهارراه ایجاد شده، از شهردار دوگنبدان درخواست داریم این چهار راه بنام چهار راه نماز بشود، اگر امکان دارد همان تندیس قبلی در بلوار نصب شود. 
خوانپایه فرماندار گچساران اظهار کرد: حق الناس بودن و صیانت از رأی مردم را باید سرلوحه کار قرار دهیم. همه ما ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستیم. کاندیداها مقید هستند، لیدرها و خواص باید مد نظر قرار دهند که فضا را ملتهب نکنند.
وی در رابطه با سلامت انتخابات افزود: تمام تلاش ما در برگزاری انتخابات سالم است. از رئیس محترم دادگستری تشکر می‌کنم، آرامش خوبی در دو شهرستان گچساران و باشت حاکم شده، علارغم اینکه می‌بینیم در شهرستان‌های دیگر به گونه‌ای تبلیغات می‌کنند ولی در شهرستان‌های گچساران و باشت این موضوع رعایت می‌شود. چیزی که اهمیت دارد قانون است.
وی گفت: به عنوان مجری انتخابات و عزیزان در شورای نظارت فصل مشترکمان قانون است، ندیدم جهت گیری خاصی له یا علیه کسی صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
غریب پور
حاج احسان خشنودی
Iran, Islamic Republic of
احسنت...دکتر غریب پور...مثل همیشه قاطع وحقوقی.....
خط۱۱
Iran, Islamic Republic of
نشست
Iran, Islamic Republic of
ای کاش رییس ستاد نماز یه تشکر خشک و خالی از شهردار توانمند و پاک دست بخاطر از بین بردن ترافیک فلکه نماز هم میکرد
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش ....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1