تاریخ انتشار
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۴۱۳۲۳۱
صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با دانش‌آموزان و اولیاء؛

تقدیرگرایی آفت دین است / خداوند اندیشه‌های بلند را دوست دارد

۴
۰
کبنا ؛در آئینی با حضور مسئولان، معلمان و خانواده‌ها از پذیرفته شدگان مدارس استعدادهای درخشان استان کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سراسری سال 98 در رشته‌های مختلف پزشکی، دبیری و ... تقدیر شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش که روز (پنجشنبه 5 مهر ماه 98) در سالن آمفی تئاتر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزار کنندگان این همایش، روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، معاونین اداره‌کل و سایر حاضرین در این همایش، اظهار کرد: موفقیت یک امر نسبی است و به انسان‌ها بستگی دارد، آرامش و اطمینان بهترین موفقیت هست؛ فکر خوب، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است که افکار انسان رفتارهای انسان را می‌سازد. «هر انسانی حاصل تفکرات روزانه خود است» به‌هرحال هر طور بیندیشیم موفق می‌شویم.
وی در ادامه افزود: همچنین مطالعه مناسب یکی از عوامل موفقیت است، ما از طریق مطالعه از سرگذشت بزرگان موفق می‌توانیم از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم. مشاوره منطقی یکی از عوامل دیگر موفقیت است انسان خودرأی به موفقیت نخواهد رسید؛ ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «اگر می‌خواهید کاری را به‌درستی انجام دهید با سه سالخورده مشورت کنید.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موفقیت اصولی دارد که یکی از اصول موفقیت این است که انسان امور کوچک را کنار بگذارد و به دنبال اهداف بزرگ باشد. «خداوند اندیشه‌های بلند را دوست دارد» و به تعبیر سعدی «به هر کاری که همت بسته گردد اگر خاری بود، گل دسته گردد» اگر انسان همت بلند داشته باشد و باهمت بلند مردان روزگار به‌جایی رسیده‌اند و درب‌های کوچک باید کنار گذاشته شود. باید اهداف بزرگ را در نظر بگیریم.
زارع‌پور ادامه داد: از عقل، هوش و پشتکار کمک بگیرید. امروزه روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که هوش به‌تنهایی کافی نیست بلکه در کنار آن هوش هیجانی لازم هست بدین ترتیب باید کسانی را تربیت کنیم که در کنار هوش باید هوش هیجانی بالایی داشته باشد در تعابیر دینی هم به آن اشاره می‌شود، متأسفانه در ادبیات ما به‌جای هوش هیجانی از شانس استفاده می‌کنند و شانس را جایگزین لیاقت می‌کنیم شانس به معنای استفاده صحیح از موقعیت‌ها است.
وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی در ادبیاتمان شانس را جایگزین لیاقت می‌کنیم، افزود: نباید این را بگویم که شانس یک بار درب خانه ما را می‌زند و مرتب بگویم، این تقدیر ما است. همچنین یکی از آفات جوامع دینی ادبیات تقدیرگرایی است بدین ترتیب دین ما این را رد می‌کند. تقدیرگرایی را بنی‌امیه در اسلام جا انداخته‌اند تا ما کار و فعالیت را کنار بگذاریم. همواره خواستن توانستن است یکی از اصول موفقیت هست، انسان اگر بخواهد می‌تواند، برای انسان کار غیر ممکن وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انسان باید فعل «نمی‌توانم، نمی‌شود و نمی‌دانم» را از ذهنش بیرون کند انسان می‌تواند و خودباوری را حضرت امام (ره) هم به مردم ایران آموختند که ما می‌توانیم و باید اعتماد و اعتمادبه‌نفس را باید تقویت کنیم.
وی گفت: امسال بیش از 150 دانش‌آموز رتبه زیر هزار در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و روند رو به رشدی داشتیم.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دوره دانشمندی تمام‌شده دوره روشمندی آغازشده است و ما باید افراد توانمند را تربیت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
شماهمون اولیابی هستیدکه سه میلیون دادیدمدیرمدرسه شاهدکه پسرتون به کلاس معلم خاص بفرسته.
حمایت ازفردخلافکاراصلاموردحمایت مردم نیست.
شماهم نبایداین بیانه منتشرمیکردید.چون خلاف این اقابرای امورش وپرورش وکل مردم محرزشده..
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شمابرای حفظ صندلی خود اندیشه برتر را حذف میکنید
مگر در منطق شما و نماینده حامی شما اندیشه برتر جایگاهی دارد
اا
Iran, Islamic Republic of
فقط اینو می دونم همگی شریک
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر کل مسئولین بازرسی در برابر خداچه پاسخی برای این همه اجحاف و اختلاسی که در مدارس شاهد و هیئت امنایی یاسوج می شود دارید خدا ازتون نگذره
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1