تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۷۶۰۵
کبنا از افتتاح و کلنگ‌زنی 40 پروژه شهری باشت گزارش می‌دهد

شهرداری که طی‌الارض می‌کند (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛لطف‌الله موسوی که با درس ریاضی میانه خوبی نداشت و تیپ شخصیتی جدی و فکر اقتصادی و مدیریتی او حرکت آفرین است، مثل خیلی از مدیران باشت در مدرسه هفده شهریور- کلاس الف علوم انسانی – درس خواند. موسوی اصولگرای دو آتشه است که از بدو ورودش سیاست را کنار گذاشت و فقط «کار» کرد. او رئیس ستاد هاشمی رفسنجانی، قالیباف و رئیسی در شهرستان باشت بود که 25 شهریور 96 سکان شهر تاریخی و قدیمی باشت را به دست گرفت.
یک سال و 6 ماه از شهرداری موسوی می‌گذرد، او به آشفتگی‌های شهرداری باشت در دوره‌های سوم و چهارم پایان داد و با نظم و برنامه کاری 40 پروژه شهری را در اوایل دهه پنجم انقلاب اسلامی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت افتتاح و کلنگ زنی کرد.
مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه شهری باشت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی (10 اسفند 97) در روزی بارانی برگزار و بارش شدید باران باعث شد، مردم و مسئولان پس از افتتاح چند پروژه به محل حسینیه باشت رفته تا مراسم سخنرانی مسئولان در آنجا برگزار شود.
بهره‌برداری از ساماندهی گلزار شهدای باشت
لطف‌الله موسوی شهردار باشت در این مراسم عنوان کرد: امروز بدون هرگونه تعارف و شعاری هرآنچه توسعه در حوزه‌های مختلف کشور صورت گرفته، نتیجه رشادت و از جان‌گذشتگی شهدا بوده است.
وی افزود: امروز همه، چه مردم و چه مسئوولان باید ادامه دهنده آرمان‌های شهدا باشند و در این راه نخست باید تکریم و توجه به گلزارهای شهدا به عنوان نمادهای هشت سال رشادت، ایثار و فداکاری مورد توجه باشد.
شهردار باشت با بیان اینکه گلزار شهدای شهر باشت در شأن و جایگاه شهدا و مردم این شهر نبود، گفت: در همین راستا تلاش برای ساماندهی گلزار در دستور کار قرار گرفت و امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.
موسوی یادآور شد: گلزار شهدای شهر باشت با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان ساماندهی و زیباسازی شده است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها، اظهار کرد: این طرح‌ها در بخش‌های فضای سبز، جدول گذاری، احداث بلوار و دیگر زیرساخت‌های شهری با اعتبار 260 میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.
بلوار شفا با بیش از هفت میلیارد ریال، پارک کوهستان با ۲۵ میلیارد ریال، ساماندهی تپه نور الشهدا با ۷۰۰ میلیون ریال، ساماندهی پارک جنگلی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساختمان اداری با پنج میلیارد ریال، بلوار شهید تاجگردون با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، فاز دوم بلوار شهید فهمیده با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار را از مهمترین طرح‌های افتتاحی عنوان شد.
احمدی ساخت میدان‌های ولایت و پرستار با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساماندهی گلزار شهدا با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، فرش و سرامیک سطح شهر با ۲۰ میلیارد ریال، جدول گذاری خیابان‌های سطح شهر با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر طرح‌های بهره برداری دانست و تصریح کرد: پارک بانوان، فاز دوم بلوار ۴۵ متری، سیل بند شمالی و پارک محله‌ای خیابان بسیج با بیش از ۳۷ میلیارد ریال از پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنان شروع شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از تلاش‌های مسئولان شهرستان باشت به ویژه شهردار، توسعه زیرساخت‌های زندگی این شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: افتتاح و کلنگ زنی 40 طرح عمرانی در شهرستان کوچکی همانند باشت و خدمات انجام شده، فراتر از مناطقی با این جمعیت است.
احمدی ادامه داد: با توجه به وجود ۲ رودخانه، زمین‌های کشاورزی آبی، جاده‌های چهارخطه و قرار داشتن این شهرستان در نزدیکی بنادر جنوبی، زیرساخت‌های مناسب برای حضور سرمایه گذاران در شهرک صنعتی خان احمد وجود دارد.
وی به آغاز عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه بیواتانول باشت با حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و چشم انداز توسعه اقتصادی این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با ساخت این پالایشگاه که قرار است با مشارکت دولت و بخش خصوصی احداث شود حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان در این منطقه سرعت گیرد.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: احداث بیمارستان ۳۲ تختی، ساخت جاده‌های چهارخطه، تبدیل زمین‌های کشاورزی دیم به آبی، توسعه روشنایی معابر، اجرای طرح‌های ورزشی و شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه آب رودخانه برای بهبود آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از مهمترین خدمات انجام شده چند سال اخیر در باشت است.
تاجگردون اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز کمبودهایی در این شهرستان وجود دارد که تلاش برای توسعه و سازندگی این شهرستان ادامه دارد.
تاج‌گردون در ادامه اظهار کرد: خوشحال هستیم شهردار باشت تلاش می‌کند و ما همه پشت وی هستیم، بچه‌های باشت در همه مسئولیت‌هایشان تلاش می‌کنند از آنها خواهش می‌کنم تلاش خود را افزون کنند.
وی خطاب به مسئولان باشت گفت: از همه فرصت‌ها استفاده کنید همه جای ایران سرای ماست، همه استان متعلق به ماست و ما متعلق به کل استان هستیم.
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرکسی بهتر کار کند توجه بیشتری به او می‌شود این قاعده تنها برای باشت نیست.
تاج‌گردون بیان کرد: به بعضی از انسان‌های که در استان غر می‌زنند می‌گویم شما پول هم دارید ولی بد کار می‌کنید جای که پرکار باشد استاندار انگیزه پیدا می‌کند، وزیر و مسولان انگیزه پیدا می‌کنند.
وی افزود: من خوشحالم که از بالاترین مقامات کشور مثلاً معاون عمرانی وزیر کشور برای انجام دادن کارش در مجلس به شهردار باشت زنگ می‌زند و می‌خواهد تا او سفارش کند تاج‌گردون کارش را انجام دهد.
تاج‌گردون عنوان کرد: ارتباطات بسیار مهم است آقای موسوی ید طولایی در ارتباطات دارد صبح به او می‌گویم می‌توانی تهران باشی بعد از ظهر تهران است. آقای موسوی طی‌الارض هم می‌کند.
سید مسعود حسینی فرماندار باشت گفت: در چند سال اخیر طرح‌های زیادی در بخش‌های آب، برق، فاضلاب، راه، کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های شهری در شهرستان اجرا شده که نشان دهنده توجه دولت به مناطق محروم بوده است.
حسینی افزود: شهرستان باشت قدیمی‌ترین شهر استان کهگیلویه و بویراحمد است اما تا چند سال اخیر در قعر محرومیت قرار داشت.
وی بیان کرد: چاله چوله‌های معابر، کمبود بلوار، معابر تنگ، کمبود زیرساخت‌های فضای سبز، فقدان مبلمان شهری و نبود روشنایی باعث باعث گلایه مندی مردم در سال‌های نه چندان دور شده بود و ایجاد روشنایی، احداث بلوارها و سنگ فرش معابر باعث دگرگونی در چهره شهر شده است.
لطف‌الله موسوی شهردار باشت در بخش پایانی صحبت‌های خود، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه عمرانی در شهر باشت هستیم و این موفقیت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.
وی با بیان اینکه در این راه تلاش‌های نماینده گچساران و باشت، مسئولان استانی و راهنمایی‌هایی امام جمعه نیزبسیار تاثیرگذار بوده است، گفت: با این وجود شایستگی و لیاقت مردم باشت بیشتر از این کارها است و معتقدم کار بیشتری می‌توان در شهر باشت انجام داد.
شهردار باشت تصریح کرد: برای کار کردن وخدمت به مردم شب و روز معنی ندارد، خدمت صادقانه به مردم عبادت است.
موسوی با بیان اینکه شهر باشت در گذشته فاقد مجتمع ادارات بود، افزود: در حال حاضر شهر باشت دارای دو ساختمان اداری با سیستم مجهز هستیم که شاید تنها شهرداری در استان هستیم که دارای این ویژگی هستیم و مجتمع اداری در قلب شهر باشت آماده کرده و تحویل داده‌ایم.
وی از تجهیز ساختمان آتش‌نشانی باشت خبر داد و گفت: امروز شهرستان باشت دارای آتش‌نشانی با ساختمان مجهز است.
ایجاد آرامستان جدید، سنگ‌فرش بیش از ۷۰ درصد معابر، احداث پارک‌های محلی، راه‌اندازی سامانه پاسخگویی ۱۳۷ از جمله طرح‌های صورت گرفته در شهر باشت بود که موسوی به آن اشاره کرد.
شهردار باشت در ادامه گفت: ۹۵ درصد خیابان‌های شهر باشت آسفالت شده است که تا پایان سال باشت هیچ‌گونه جاده خاکی نخواهد داشت.
موسوی از جدول‌گذاری شهر باشت با اعتباری افزون بر ۱ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: احداث انواع سوله‌های بزرگ برای شهرداری، تکمیل فاز دوم سیل‌بند جنوبی، نورپردازی‌های سطح شهر، نامگذاری میادین و معابر سطح شهر از جمله اقدامات صورت گفته درشهر باشت است.
شهردار باشت عنوان کرد: مهم‌ترین پروژه شهر باشت پروژه آبشار پارک ساحلی است که در زمین به میزان ۱۰ هکتاردر بهترین نقطه شهر ایجاد شده است که فاز نخست آن طی ۶ ماه با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۵ هکتارانجام شده است.
موسوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: نگذارید شرمنده کارکنان خدوم شهرداری شوم، نگذارید هنگامی که با این پرسنل روبرو می‌شوم عرق شرم بر پیشانی جاری شود، نگذارید شرمنده کسی شوم که فرزندش خجالت می‌کشد بگوید پدر من رفتگر شهرداری است.
وی افزود: من همین جا بر دست این رفتگر بوسه می‌زنم و حاضرم بعد از خدا در برابر او تعظیم کنم.
شهردار باشت با به این اینکه کارگران شهرداری کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، گفت: با ماهی دریافتی ۲ میلیون تومان آن هم پنج ماه دریافت نکردن حقوق چه کاری باید کرد.
موسوی بیان کرد: کدام مسئول می‌تواند یک ماه حقوقش عقب بیفتد آن هم با حقوق سطح بالا آقای استاندار و آقای تاج‌گردون این پرسنل از سال ۸۶ تا کنون اضافه‌کاری و پول لباس دریافت نکرده‌اند و در طول ۱۴ ماه خدمت من مرا شرمنده خود کرده‌اند.
شهردار باشت تصریح کرد: من از شما استدعای عاجزانه دارم این پرسنل را در شب عید شرمنده خانواده‌هایشان نکنید.
پایان این روز بارانی همه قدردانی مردم از شهردار جوان باشت بود، یکی از شهروندان باشتی با اهداء لوح تقدیری از تلاش‌های لطف الله موسوی شهردار باشت قدردانی کرد. هنگام برگزاری مراسم قدردانی از شهردار باشت که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار باشت، شهردار دوگنبدان و شورای شهر باشت و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
غلامرضا تاج‌گردون به شوخی گفت: ببینید امروز آقای سیدطاهر درخوش مسئوول ستاد روحانی در باشت به پاس خدمات و تلاش‌های لطف‌الله موسوی شهردار باشت از وی که مسئوول ستاد رئیسی در باشت بوده، تقدیر و تشکر کرده است که این جمله تاج‌گردون با خنده حضار، تشویق و صلوات همراه شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
سلام احسن بر جناب موسوی شهردار پرتلاش شهر باشت
ککا خسته نباشی خدا قوت
علیپور
Iran, Islamic Republic of
اون دو نفری که چتر گرفتن رو سر این دونفر و خودشون خیس بارونن . چه ژستیم گرفتن .
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی شهردار محترم جناب آقای موسوی عزیز وهمه همکاران محترم وگرامی ایشان ولی عزیزان همانطور که استحضار دارید شاید شهرداری باشت در سنوات قبل درآمد داخلی بیشتری از لحاظ ساخت وساز و عوارض بیشتر بود اما در این چند سال به لطف حمایتهای وبودجه واعتبارات دولتی که توسط آقای تاج گردون به شهرداری باشت تزریق گردید ومدیریت خوب شهردار محترم باعث آبادانی شهر گردیده از انجائیکه محدود واندک انسانهای مریض ومغرضی میخواهند نقش نماینده سخت کوش وپر تلاش را در این مهم کم رنگ ونادیده بگیرند البته بیشتر غیر بومی هایی که آبادانی شهر های گچساران وباشت آزارشان میدهد چنین موشکافی می کنند که ان شاءالله تاریخ مصرف اینها یه حول قوه الهی در شهرستانهای باشت وگچساران تمام خواهد شد وامیدوارم مردم فهیم وقدر دان شهرستانهای گچساران وباشت با حمایت از نماینده محترم شیطنت وسفسطه آنها را نقش بر آب کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
هرکسی برای مردم کارکند خداوند یاری اش کند
شیخ مسلم رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود و خداقوت به جناب مهندس موسوی شهردار غیور ،بسیجی،پرجنب و جوش و خلاق شهر باشت .الحق که مصداق مدیر توانمند و جهادی هستی .برادر عزیزم خرسندم از اینکه همه حرفها و گمانهای منفی قبل از انتخاب شدنت به عنوان شهردار را با عمل شایسته پاسخ دادید .درود خدا بر شما و همه کسانی که بدون منت برای عمران و ابادانی شهرشان خدمت میکنند .و کاش مسئولین از شما یاد میگرفتند که نباید همه چیز را به سیاست گره بزنند .برای رضای خدا و خدمت به خلق کار کنند
و من الله توفیق
باشتی
Iran, Islamic Republic of
رییس ستاد رئیسی در باشت اقای حاج نادر حسینی بود و اقای موسوی رییس ستاد قالیباف بود. در ضمن رئیس ستاد روحانی هم اقای کیومرث سجادی بود نه اقای درخوش..
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویراحمد تو برای شهر یاسوج مرکز استان توی این 8 سال چکار کردی !!!!!!!!!!
باوی
Romania
درود خداوند برشهردار پاک دست ...ماشالله اندازه خوش داره نیاز نداره...
یاعلی
United States
جونم من نفس شهردار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1