تاریخ انتشار
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۴۰۵۸۴۲
در آستانه 40 سالگی انقلاب و با حضور وزیر بهداشت و مسوولان استانی و شهرستانی:

اورژانس 70 تخت‌خوابی «دهدشت» افتتاح شد (+ تصاویر و حواشی )

۱
کبنا ؛در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی اورژانس 70 تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با حضور وزیر بهداشت و درمان، استاندار کهگیلویه وبویراحمد، عدل هاشمی پور، نماینده مردم یاسوج در مجلس، فرماندار کهگیلویه و برخی مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، هجوم مردم در پشت درب اورژانس و محوطه بیمارستان، و بی‌نظمی در افتتاح اورژانس از حاشیه‌های این مراسم بود به گونه‌ای که خبرنگاران نتوانستند به خوبی مراسم افتتاحیه را پوشش خبری دهند.
اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با مساحت 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا و 70 تخت درمانی قابلیت افزایش تا 110 تخت در صورت نیاز را دارد،15 اتاق عمل دارد.
14 مرکز بهداشتی و درمانی، 108 پایگاه سلامت و 89 خانه بهداشت برای جمعیت 131 هزار نفری در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد.
شهرستان کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و 344 روستای بزرگ و کوچک است که 45 درصد از جمعت آن در روستاها ساکن هستند.
فراهم شدن زیرساخت های مناسب در حوزه بهداشت و درمان در طول عمر دولت یازدهم و دوازدهم/راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، ضرورتی برای شهرستان های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم افتتاحیه  با اشاره به اقدامات انجام شده در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: امروز در شهرستان های مختلف استان زیرساخت های خوبی افتتاح شد.
وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه (دهدشت، چرام، لنده و بهمئی) متناسب با جمعیت نیست، اظهار داشت: در این خصوص برای تسریع در اجرای ساخت بیمارستان‌های شهرستان‌های لنده، چرام و بهمئی از توابع شهرستان کهگیلویه بزرگ اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: حدود نیمی از مردم استان در این شهرستان زندگی می‌کنند که نیاز است به طور ویژه در حوزه بهداشت و درمان زیرساخت‌های این شهرستان و توابع آن دیده شوند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی یکی دیگر از ضروریات این چهار شهرستان را به دلیل وجود روستاها و مناطق صعب‌العبور، راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی دانست و گفت: برای احداث پایگاه اورژانس هوایی در این چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ تلاش می‌کنیم.
وی با بیان اینکه شرایط کشور متفاوت با گذشته است، یادآور شد: مسئولان در قوای مختلف باید این شرایط را بیشتر درک کنند و نباید هر کسی شهر و دیار خود را به صورت جزیره‌ای ببیند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: شرایط به گونه ای است که باید باور داشته باشیم اکنون با بزرگترین قدرت‌های بین‌المللی در جنگ اقتصادی هستیم و مسؤولان باید از یک طرف شرایط را درک کنند.

4 یادگاری وزیر بهداشت

 عدل هاشمی‌پور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، گفت: افتتاح ۴ پروژه بزرگ در حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به یادگار از وزیر بهداشت می‌ماند.
عدل هاشمی پور در آئین افتتاح اورژانس بزرگ دهدشت ضمن تقدیر از خدمات وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های ۴ گانه انجام شده به گونه‌ای که شاهد هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در یک سال اخیر در حوزه تجهیزات و احداث هستیم. جمعیت شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده 33 درصد استان و مساحت آن قریب به 40 درصد استان و جمعیت شهرستان کهگیلویه بالغ بر 137 هزار نفر می باشد که متأسفانه توازن اعتباری و خدمت رسانی عادلانه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از بیمارستان 137 تختخوابی دهدشت استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود احداث بیمارستان‌های در دستور کار، تعیین تکلیف شوند. بیمارستان فعلی دهدشت به هیچ وجه جوابگوی خدمت رسانی به مردم نمی باشد و احداث بیمارستان 200 تختخوابی مطالبه مردم و نیاز شدید آنان است.
وی افزود: بیمارستان چرام همزمان با باشت کلنگ زنی شد ولی هنوز دیوار پروژه چرام احداث نشده در حالی که بیمارستان باشت به بهره برداری رسیده است.
هاشمی پور با بیان اینکه برای نوسازی منازل پزشکان متخصص دهدشت با عمر ۳۰ ساله باید تدبیری اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی علوم پزشکی دهدشت تصویب و انتظار می‌رود برای راه اندازی تدبیر شود.
وی در پایان اذعان کرد: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن و همچنین پراکندگی شهرستان‌های ۴ گانه (کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام) ایجاد و راه اندازی اورژانس هوایی ضروری است.
نماینده کهگیلویه بزرگ، گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بهمئی علیرغم پیشرفت ریالی اما از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار نیست که امیدوارم با روحیه ی جهادی مقام عالی وزارت و حسن مساعدتی که دارند در همین سفر نسبت به احداث و تکمیل بیمارستانهای فوق تصمیم اساسی گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1