تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۵۸۷۸۲
با ارسال متنی انجام گرفت

پاسخ اداره‌کل کار به گزارش کبنانیوز + جوابیه کبنانیوز

۲۱
۲
پاسخ اداره‌کل کار به گزارش کبنانیوز  + جوابیه کبنانیوز
کبنا ؛
در پی انتشار سلسله‌مطالبی در پایگاه خبری کبنا نیوز در نقد عملکرد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، روابط عمومی این اداره‌کل برای این پایگاه خبری جوابیه فرستاد. ارسال این جوابیه که اغلب در تأیید گزارشات کبنا نیوز بوده و بخش‌های دیگر آن نیز صرفاً کلی‌گویی است در زیر از نظر مخاطبان می‌گذرد. در ادامه این جوابیه، پاسخ کبنا نیوز نیز می‌آید و مخاطبان می‌توانند با مقایسه دو جوابیه، خود نتیجه‌گیری کنند که حق با چه کسی است.
به گزارش کبنا، بعد از انتشار مطلبی با عنوان «حواشي اداره كار كهگيلويه وبويراحمد تمام شدني نيست/ واعظي تنها يك روز فرصت دارد»، روابط عمومی  اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به این گزارش پاسخ داده است.
جوابیه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به مطلب کبنا نیوز به شرح زیر است.
سردبير محترم پايگاه خبري كبنانيوز باسلام
باعنايت به انتشار خبري با عنوان «حواشي اداره كار كهگيلويه وبويراحمد تمام شدني نيست/ واعظي تنها يك روز فرصت دارد» در روز يكشنبه مورخ 30 بهمن ماه جاري پاسخ روابط عمومي اين اداره كل جهت اطلاع افكار عمومي به شرح ذيل ارسال مي‌گردد. مقتضي است بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم بعمل آيد.
دروغ هرقدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است. دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچکس جرات و فکر تکذیب آن را نکند. «ژوزف گوبلز»
پیشگفتار: هجمه‌های بی‌رحمانه و کارناوال دروغ پردازی چندی است عزم جزم نموده‌اند تا با قلب واقعیت و کتمان حقیقت، اخلاق را به مسلخ برده و انسانیت و شرأفت انسانی را ذبحی شرعی نمایند. ذبحی شرعی تا با این تقدس مابی، روایت‌گر عصری باشند که مدیران اخلاق گرا و پاکدست به اجبار ایام به کنجی، خلوت گزین شوند. توده در این روایت دستکاری شده و نامعتبر در جرگه گیجی به تهوعی نامفهوم دست می‌یابد که خود را علیه خود برمی خیزاند، قیامی با خود و علیه خود. این است پیامد یک روایت جعلی و نامعتبر. در ادامه به بازخوانی و رمز گشایی یکی از همین روایت‌های ناسره‌ای که می‌کوشد جناب واعظی‌زاده، مدیر پاکدست، اخلاق گرا و صادق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را زمین‌گیر کند، می‌پردازیم. و اما... هرچند علیرغم انتشار اخباری جعل شده با طعم تند و آتشین دروغ در این چندماهه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، استراتژی سکوت را پسندید و به اختیار نمود اما گویا توپخانه غرض ورزان که مدیریت جناب واعظی‌زاده را نشانه رفته‌اند، جری‌تر شده و هربار گستاخانه‌تر بر آتش این توپخانه می‌افزایند؛ اما از آنجا که منش و روش جناب واعظی‌زاده، دوری از موج‌سازی، حاشیه پردازی و فضاسازی بوده از پاسخگویی به این قبیل تحرکات ایذایی حذر کرده و تسلیم فضاسازی‌های منفی رسانه‌ها نشده و با تمرکز بر بهسازی و خدمت‌رسانی مجموعه خود، خدمت به مردم شریف استان را وجهه همت و نصب العین خود نموده است.
اما غرض ورزان و محفل نشینان معلوم الحال که همت و وقت خود را صرف به گل نشاندن مدیریت امور در اداره مذکور نموده‌اند، کار را تا جایی به پیش برده‌اند که کارد به استخوان رسیده و باور عمومی در آستانه مخدوش و مسموم شدن است، پس به ناچار و علیرغم میل باطنی مجموعه مدیریتی در آن اداره، مرقومه‌ای با چاشنی انتباه و بیداری، جوهری کردیم؛ تا پایانی باشد بر این شبهه افکنی‌ها و جعل روایت‌ها تا «سیه روی شود هر که در او غش باشد.»
گفتار نخست: این مرد کیست... چند خطی پیرامون اجحافی که از ابتدای مدیریت جناب واعظی‌زاده بر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر‌ایشان گذشت را ورق می‌زنیم تا فراموش نکنیم که «پای در زنجیر خوش‌تر تا که دست اندر لجن.» حمید رضا واعظی‌زاده، مردی از تبار کهگیلویه بزرگ، مردی از جنس پاکی، صداقت و پاکدستی، مردی از ریشه و رشته انقلاب، رشد یافته از زلال معارف اخلاق انسانی-اسلامی؛ در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، وزارتخانه سکان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد را به‌ایشان سپرد اما در همین مدت محدود علیرغم تلاش‌های خستگی ناپذیر‌ ایشان جهت بهبود امور، تیر تهمت، افترا و خنجر نامردی و نامردمی از هر سو به سمت‌ ایشان روانه شد. گناه بزرگ و نابخشودنی واعظی‌زاده نزد اغیار تن ندادن به رانت‌های ریز و درشت، مبارزه علنی و جدی با فساد‌های نهادینه شده و مبارزه با ارتشا بوده و هست. این مرد از همان ابتدا هدف سیبل غرض ورزان شد، گروهی رانده شده از بهشت مکنت و انجمنی وامانده از موهبت آقایی و سروری، دست در دست هم، به سان همدستی زر و زور با تزویری عالمانه در تدارک توطئه‌ای بزرگ برآمدند. توطئه‌ای که اعتبار واعظی‌زاده را نشانه رفته بود. محفل‌ها برپا شد و دار خیانت و خدعه برپا گشت، تار و پود خدعه و خیانت در هم می‌تندیدند و در هم می‌پیچیدند و نقل و نبات شب نشینی‌های باشکوه‌شان را تکمیل می‌کرد. شب‌ها نقشه‌ها چیده می‌شد و صبح‌ها توطئه چینان مشغول به کار توطئه و این روایت مبتلای تا به امروز است که همچنان ادامه دارد. نمی‌خواهند واعظی‌زاده در این مقام موفق باشد. توطئه چینان در کارند تا افکار عمومی را مسموم و مدیریت کلان را کلافه و مغموم کنند تا بالاخره شاید کاردشان ببرد و واعظی‌زاده را از سر راه خود و سد راه خود بردارند، اما غافل از آنکه «مرد نکو نام نمی‌رد هرگز.» واعظی‌زاده به فراخور منشی که دارد، روشی انسانی برای خود برگزیده که در آن فقط «خدمت» و «انسانیت» معنا می‌دهد ولا غیر.
به گواه شاهدان صدیق، واعظی‌زاده برای مردم و انقلاب نه باج می‌دهد و نه معامله می‌کند... شاید برود، اما نمی‌فروشد، نه خودش را و نه اعتقاد و‌ایمان راسخ به راه و آرمان‌اش را. آری او فروشنده خوبی نیست، چون اصلاً راه و رسم معامله را نمی‌داند. او در این مسیر سنگلاخ باورمندانه در نومیدی‌امیدوارانه جوانه می‌زند و عدالت را بارور می‌کند تا «راستی» و «درستی» بر دهد و به بار نشیند.
گفتار دوم: پرده‌ها کنار ‌می‌روند «چون پرده در افتد نه تو‌مانی و نه من» جهت تنویر و اقناع افکار عمومی و همچنین ترویج و روایت صحیح و پرهیز از روایت‌های مخدوش و دستکاری شده و همچنین پاسخ به پاره‌ای ابهامات و دروغ‌های بزرگ که علیه حمیدرضا واعظی‌زاده تدارک دیده شده است (نه به عنوان شخصیتی حقیقی بلکه با اشغال و اشتغال هویتی حقوقی تحت لوای نظام جمهوری اسلامی ایران)، در خور و فراخور این مقام و مرقومه، رمز گشایی خواهیم کرد.
آنچه که خفیه‌نویسان، جریده‌نویسان و و اهال و عیال رسانه بریده بریده و جویده ناجویده تا به امروز نبشته و نهشته‌اند که شامل: الف) برگشت اعتبار ماده ۵۶ مجموعه فرهنگی – ورزشی شهرستان دنا: برخی از رسانه‌ها بدون دلیل و استناد به مدارک متقن ادعا نمودند که اعتبارات مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرستان دنا برگشت داده شد. و اما واقعیت: مهمتر اینكه درخصوص اعلام خبركاملا كذب وغیر واقعی برگشت اعتبار ماده ۵۶ مجموعه فرهنگی ورزشی شهرستان دنا قابل ذكر است؛ بر اساس تفاهم نامه فی مابین وزارت تعاون كار ورفاه اجتماعی با بانك توسعه تعاون كشور مورخ ۱۲ /۹/ ۱۳۹۹مقرر شد مبلغ ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات از طرف بانك توسعه تعاون مطابق ساز وكار پیش‌بینی شده در ماده ۵۶ قانون الحاق برای تكمیل این مجموعه ورزشی در اختیار این اداره كل قرار گیرد چند روزی افزون بر یك ماه بعد از انتصاب آقای واعظی‌زاده، در تاریخ ۲۶ /۱۲/ ۱۴۰۰ مصوبه بانك توسعه تعاون مبنی براختصاص مبلغ فوق اخذ گردید ولی بعلت مسائل ومشكلاتی كه در امضاء قرارداد تسهیلات بین ذیحسابان وزارت امور اقتصادی و دارای، بانك توسعه تعاون در سراسر كشور بوجود آمد بود فرایند پرداخت تسهیلات متوقف شد وپس از رفع مشكلات موصوف توسط اعتبارات بانك توسعه تعاون فرایند مربوط به برگزاری مناقصه پروژه مذكور آغاز ودرتاریخ ۱۱ /۱۱ /۱۴۰۱ ازطریق سامانه تداركات دولت به مناقصه گذاشته شد ودرتاریخ دوشنبه ۱ /۱۲ /۱۴۰۱ ساعت ۱۰صبح برنده مناقصه شناخته گردید كه پس از طی تشریفات قانونی عملیات ساخت وساز شروع خواهد شد.
ب) درگیری ارباب رجوع در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: برخی رسانه‌ها با بزرگ نمایی و وارونه نمایی بدون اطلاع دقیق از جزئیات، با شرحی ناپخته از ماجرای این درگیری پرداختند. و اما واقعیت: در خصوص ارباب رجوع مورد اشاره وی خواستار استفاده از سهمیه سایر شهرستان‌ها بوده است كه با توجه به اولویت‌بندی‌های اعلام شده امكان معرفی به بانك میسر نبوده است. لذا اقدام به ایجاد بی‌نظمی ودرگیری لفظی در ادامه درگیری فیزیكی می‌نماید كه نهایتاً با حضور هراست [حراست] دستگاه موارد صورتجلسه شد و جهت بررسی بیشتر به مرجع قضایی تحویل داده خواهد شد. شایان ذكر است نامبرده از كاركنان شركت آب و فاضلاب استان می‌باشد. بررسی‌ها و شواهد حاكی از ورود برنامه‌ریزی شده‌ ایشان برای اجرای درگیری بوده است كه از طریق محاكم قضایی درحال پیگیری است.
 ج) تخلفات و سفر معاون وزیر وزارت متبوع به استان در راستای پیگیری تخلفات: در راستای بازدید‌های ادواری مسئولین و مدیران وزارتخانه از تمامی استان‌ها منجمله این استان، شایعه‌ای محفلی مبنی بر تخلفات در این اداره ساماندهی و پخش شد. و اما واقعیت: در ابتدای گزارش به حواشی موجود در اداره كار و سفر معاون اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به استان اشاره شده است. از آنجائی كه در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ مدیریت این اداره كل به جناب آقای حمیدرضا واعظی‌زاده واگذار گردید به علت تغییر ساختار دولت و به تبع آن برنامه‌های دولت سیزدهم افراد غیر همسو با سیاست‌های دولت عزل و از نیروی‌های جدید استفاده شد. طبیعتاً نیرو‌های معزول بواسطه دور ماندن از اهداف و برنامه‌هایشان اقدام به حاشیه‌سازی وسنگ‌اندازی در مسیر پیش روی مدیركل نمودند و در این راه از ظرفیت پایگاه خبری كبنا استفاده كردند و اقدام به انتشار مطالبی كاملاً مغرضانه نمودند. محض اطلاع مردم عزیز استان پس از روی كار آمدن مدیركل جدید (دارای روحیه و رویكرد كاملاً جهادی و انقلابی ) كمیته‌ای نظارت بر پرداخت تسهیلات تشكیل و فرایند بازرسی آغاز شد. طبیعتاً عده‌ای سودجو و منفعت طلب دچار آسیب شدند و اقدام به حاشیه‌سازی برای انحراف افكارعمومی از اقدامات غیر قانونی‌شان در زمان پرداخت تسهیلات كردند با توجه به اینكه سایت مشاغل خانگی از نظر سیستم امنیتی دچار نواقصی بود و افراد براحتی امكان دخل و تصرف در اطلاعات سامانه را داشتند. این سامانه جهت افزایش ضریب ایمنی و جلوگیری از دسترسی غیرقانونی افراد بصورت موقت مسدود و از دسترس خارج شد. سفر معاون محترم اشتغال وزیر تعاون كار ورفاه اجتماعی به استان برای پیگیری و بررسی مشكلات ایجاد شده در حوزه اشتغال بود و در مصاحبه خبری خود از دسترسی داشتن برخی از افراد به این سامانه خبرداد و اعلام كرد كه بزودی مشكل مرتفع خواهد شد و ادامه فرایند پرداخت تسهیلات از سرگرفته خواهد شد كه پس از چند ماه مجدد عملیات ثبت نام و پرداخت تسهیلات علیرغم كارشكنی‌های افراد مذكور آغاز شد.
د) نامه رئیس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار در خصوص وضعیت اعتبار‌های پرداختی به مشاغل خانگی در استان: در پی ارسال نامه‌ای از طرف رئیس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، فضاسازی‌هایی منفی علیه این اداره کل استان در صدر اخبار استان قرار گرفت که حواشی و شایعات زیادی به همراه داشت. و اما واقعیت: درخصوص انتشار نامه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی فارغ از چگونگی انتشار این نامه و عدم تطابق با نامه بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم محدودیت در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تاكنون از مبلغ كل ۸۶۰ میلیارد ریال مشاغل خانگی، مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات متقاضیان به بانك‌های توسعه تعاون، پست بانك، رفاه كارگران و كشاورزی معرفی شده‌اند علت معرفی مازاد بر سقف اعتبار اعلام شده عدم مراجعه برخی از متقاضیان به بانك‌ها و یا عدم توانایی در تكمیل مدارك و وثایق بانكی می‌باشد تا در ادامه روند پرداخت تسهیلات بخاطر كمبود متقاضی مختل نشود -مبلغ۳۰۰میلیارد ریال تاكنون به متقاضیان پرداخت شده است و مبلغ ۵۹۵ میلیارد ریال بر اساس لیست‌های ارسالی از دستگاه‌های اجرایی به بانك‌های عامل، معرفی و در بانك‌های مذكور در حال تشكیل پرونده و پرداخت می‌باشند. برخلاف آنچه در گزارش‌های متوالی پایگاه خبری كبنا نیوز به كرات اشاره شده است. هرچند براین باوریم كه باتوجه به تغییرات اعمال شده در سامانه مشاغل خانگی و اتخاذ رویكرد جدید و ناآشنا بودن كاربران دستگاه‌های اجرایی (جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی) سامانه علیرغم آموزش‌های داده شده از سوی این اداره كل در ارسال لیست متقاضیان قدری تعلل شكل گرفته است. بر اساس خروجی آمار سامانه مشاغل خانگی بیش از ۱۳هزار مجوز صادر گردیده است كه اعتبار فعلی تكافوی معرفی و پرداخت این حجم از متقاضیان تسهیلات را نمی‌دهد لذا مصم هستیم از طریق وزارت متبوع رایزنی لازم نسبت به اخذ اعتبار برای سایر متقاضیانی كه موفق به دریافت تسهیلات نشده ودارای مدارك لازم هستند را انجام دهیم.
گفتار سوم: در باب خدمت و اخلاق «سخن سر بسته گفتی با حریفان/ خدا را زین معما پرده بردار»
الف) سخنی با رسانه‌ها: کوتاه سخن آنکه‌ای آزاده مردمان قلم و‌ اندیشه، عیاری‌تان را به یاری می‌طلبیم چرا که به قول مولای متقیان، علی(ع): «جوانمرد اگر به دولت رسد خصال نیک‌اش آشکار گردد و فرومایه اگر به دولت رسد، بدی‌ها و عبودش آشکار گردد.» پس بکوشید اینک که خود «رسانه» دولتی قدر و قدرت است با خصال‌تان شناخته شوید و نه با بدی و عبودی‌تان. رسم عقل است که نگویید تا مطمئن نیستید بر حقانیت گفتارتان و آزاده‌تر آن است چشم بپوشید اگر بینایید چرا که خداوند ستار العیوب است. پس با چشم پوشیدن خدایی کنید نه با عریان کردن شیطانی. آزادی‌تان را چوب حراج نزنید و قدر این گوهر بدانید.
ب) سخنی با استاندار محترم و مدیران ارشد استان: بار‌ها با خود‌ اندیشیده‌ایم که دلایل عقب ماندگی استان چه بوده است، استانداران دولت‌های مختلف آماده و رفته‌اند، هر یک مدعی تغییر و رشد، گرچه هر یک به فراخور فرصت و اعتباری که داشته‌اند کاری کرده‌اند و خدمتی گذارده‌اند اما در عین حال و با وجود همه تلاش‌ها توسعه لنگ است و پای خدمت لنگ‌تر، جامعه‌شناسان و محققان ریشه عدم توسعه را نه در فقر اقتصادی که در فقر فرهنگی و مصیبت دامن گیر «قومیت» معرفی کرده‌اند، گواه این مدعا هزینه‌های سنگین قومیت را می‌توان در مهاجرت عمده نخبگان و مدیران استانی برشمرد، هر کدام تا فرصتی مهیا می‌شود عطای ماندن را به لقایش می‌بخشند و در تهران و بقیه استان‌های توسعه یافته مسکن می‌گزینند، واقعاً چرا اینهمه نخبه کشی و مهاجرت؟ کدام پای استدلالمان چوبین بوده که به عمق فاجعه پی نبرده‌ایم. جناب آقای دکتر احمد‌زاده، استاندار محترم و مدیران ارشد استان، تصمیم سازان استان، از مدیران بومی خود حمایت کنید.
گفتار پایانی: در باب واقعیت مردمان عزیز استان همانطور که آگاه هستید، اداره كل تعاون، کار و رفاه اجتماعی علیرغم ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و حاکمیتی نظام تلقی شده و با امور و معیشت قشر وسیعی از مردم در ارتباط است، لذا به شدت تحت فشار، نظارت مردمی و توقعات درست و غلط مدام، عملکرد این مجموعه توسط مردم و مدیران ارشد به چالش کشیده می‌شود اما واقعیت این است که در بخش اشتغال، این اداره کل به عنوان دبیرخانه معرفی گردیده و توزیع اعتبارات بر اساس شیوه‌نامه و با هماهنگی معاونت محترم امور اقتصادی استاندار سهم هر دستگاه اعم از جهاد کشاورزی ۳۰ درصد، صمت ۳۰  درصد و میراث فرهنگی ۳۰ درصد مشخص گردیده که مسئولیت شناسایی و نظارت پیشینی به عهده دستگاه اجرائی و ساماندهی داده‌های ارسالی از سوی دستگاه‌های فوق الذكر از جمله استعلامات لازم و قانونی و نظارت پسینی (تیمی) بر عهده این اداره كل می‌باشد.
پس «تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل»
با احترام
روابط عمومی تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ کبنا نیوز به جوابیه اداره کار؛
روابط عمومی اداره کار جوابیه‌اش را با جمله‌ای از گوبلز شروع کرده و تلویحاً این رسانه را به دروغگویی علیه واعظی زاده مدیرکل این اداره متهم کرده است. اما کبنا نیوز تمامی مطالبی که در نقد عملکرد اداره کار، منتشر کرده بر اساس آمار و اطلاعات موثق بوده و چنانچه اداره کار مدعی است جایی به خطا رفته و یا گزارش غلطی منتشر کرده، حاضر است در هر مرجعی که شما می‌گویید حاضر شده و پاسخ دهد.
در جایی از این جوابیه آمده که واعظی زاده خدمت صادقانه کرده است و دغدغه‌ای جز خدمت ندارد. اما باید در پاسخ گفت خدمتی که نتیجه ملموسی نداشته باشد اساساً خدمت نیست. همچنین از تلاش خستگی‌ناپذیر مدیرکل گفته است که باز هم تلاش بدون نتیجه عین همان چیزی است که کامو در افسانه سیزیف گفته است.
آقای واعظی‌زاده شما که در همه آمارها عقب هستید، مردم هم ناراضی هستند و مدام درگیری در این اداره اتفاق می‌افتد، اعتبارات هم برگشت خورده، نمایشگاه کسب و کار هم که برگزار نشده، حل اختلاف هم که با حاشیه‌های بسیاری روبه‌رو است، بسیاری از تسهیلات نیز به انحراف رفته‌اند و ... پس این چه تلاش خستگی‌ناپذیری است که در هیچکدام از شاخص‌ها پیشرفتی اتفاق نیفتاده است.
در ادامه این جوابیه آمده است که واعظی‌زاده از مدیرانی است که با فساد مبارزه نموده است. اما باید از او پرسید چنانچه مبارزه با فساد داشته، شفاف و علنی اعلام کند چند نفر را به عنوان متخلف به دستگاه‌های نظارتی معرفی کرده و جرم آنها چه بوده است؟ اساساً مصداق مبارزه با فساد چیست و برایمان توضیح دهد چه اقداماتی در این خصوص انجام داده است؟ این افراد فاسد (در صورتی که واعظی زاده آنها را معرفی کرده باشد) از مدیران خود اوست یا از مدیران دوره مدیریت قبلی است؟ اگر مستنداتی در این زمینه وجود دارد، کبنا نیوز آمادگی دارد آنها را بی کم و کاست منتشر کند.
در جایی دیگر به طور مداوم از توطئه نوشته است. آنقدر واژه توطئه را تکرار کرده که بیم آن می‌رود واعظی‌زاده دچار توهم توطئه شده باشد. در ثانی چنانچه توطئه‌ای علیه او شکل گرفته و او نیز مستند حرف می‌زند واضح و شفاف اعلام کند. از سوی دیگر این چه نوع مدیریتی است که توان مقابله با توطئه‌هایی که او ادعا می‌کند را ندارد؟ اصلاً چرا سعی نمی‌کند جلوی این توطئه‌ها را بگیرد؟ چرا از آنها شکایت نمی‌کند؟ بنابراین حدس زده می‌شود که این ادعاها توهمی بیش نیست. آفات توهم توطئه در شیوه مدیریتی نیز به راحتی با یک سرچ ساده قابل دسترسی است. پیشنهاد می‌شود برای اطلاعات عمومی هم که شده یک بار این پیامدها را بخواند.
کجای این تخلفات توطئه است؟ چرا یکی از طرح‌های کسب و کار که در حوزه تصویربرداری است را بدون مستندات برای دریافت چهار میلیارد تومان به بانک ارجاع داده؟ البته معلوم است این فرد منتسب به چه کسی است. چرا بدون اینکه طرح تصویب شود، وام 10 میلیاردی به فردی که ساکن ایران نیست پرداخت شده؟ چرا به طرحی که قبلاً غیرفعال بوده، یک میلیارد وام پرداخت شده است؟ چرا به برخی افراد دو بار وام پرداخت شده؟ یک بار در بانک توسعه تعاون و یک بار هم در بانک رفاه؟ چرا این متخلفان اغلب ساکن شهرستان محل سکونت مدیرکل هستند؟ آیا همه این‌ها توطئه است؟ باز هم بگوییم آقای مدیرکل؟
و اما در خصوص برگشت اعتبارات ماده 56؛ در این خصوص ما هم گفتیم که این پروژه متوقف شده است. خود مدیرکل هم آن را تأیید کرده است. در جوابیه این اداره‌کل آمده که به دلایلی یک سال طول کشیده است. پیمانکار نیز خاتمه پیمان داده و پروژه تجدید مناقصه شده است. اگر پیگیری‌های کبنا نیوز نبود بعد از یک سال این پروژه دوباره به به راه نمی‌افتاد. اما مهمتر از همه این است که اعتباری که سال پیش به پروژه مورد نظر اختصاص داده شده بود زمانی بود که دلار زیر 30 هزار تومان ارزش داشت، اما حالا به بیش از 40 هزار تومان رسیده است و آن مبلغ که به پروژه اختصاص داده شده بود، دیگر آن ارزش قبلی را ندارد و همگی این‌ها نشان از سوءمدیریتی دارد که بر اداره کار کهگیلویه و بویراحمد حاکم است.
از سوی دیگر در خصوص درگیری‌ها در این اداره‌کل نیز خود روابط عمومی آن را تأیید کرده است. بالغ بر ده‌ها فیلم نیز از این درگیری‌ها وجود دارد. سؤال این است چرا باید تنها در این اداره این درگیری‌ها اتفاق بیفتد؟ با وجود اینکه بسیاری دیگر از دستگاه‌ها همچون بهزیستی، کمیته امداد و مهمتر از همه بانک‌ها همگی تسهیلات پرداخت می‌کنند؛ چرا در آنها درگیری نمی‌شود؟ اصلاً چرا سال‌های گذشته درگیری در اداره کار نبود؟
فارغ از اینکه افرادی که درگیری ایجاد کرده، چه کسانی و با چه اهدافی بوده‌اند، اگر به برخی از افراد چند بار تسهیلات نمی‌دادید و به جای آن به این افراد پرداخت می‌کردید، آیا باز هم درگیر می‌شدند؟
در این جوابیه، فردی که درگیری ایجاد کرده را متهم کرده‌اند به اینکه از قبل برنامه‌ریزی کرده است. آیا مدیرکل اطلاع دارد که این گونه سخن گفتن بار حقوقی دارد؟
در ادامه جوابیه آمده که سفر معاون وزیر دوره‌ای بوده است. اما خود معاون وزیر در گفت‌وگو با صدا و سیمای استان تأیید کرده که در پی گزارشات واصله و حواشی و تخلفات به استان سفر کرده است. معاون وزیر علناً تأیید کرده که در وام‌های مشاغل خانگی تخلف رخ داده است. حتی گفته که باید با این تخلفات برخورد شود. آن‌وقت روابط عمومی ادعا می‌کند که سفر او دوره‌ای بوده است.
گفتنی است پایگاه خبری کبنا نیوز هر مطلبی در نقد این اداره‌کل منتشر کرده تماماً بر اساس مستندات بوده است چنانچه افرادی قبل از واعظی‌زاده دست به تخلف زده‌اند، ضروری است واعظی‌زاده اسامی آنها را منتشر کند. اما دو نفر از افرادی که واعظی‌زاده عزل کرده از اعضای ستاد رئیسی در استان بوده‌اند و برخی از معاونین و مدیران او نیز از رؤسای ستاد حسن روحانی در استان هستد. با این وجود واعظی‌زااده باز هم ادعای همسویی با دولت سیزدهم دارد!
از سوی دیگر در این جوابیه آمده است که سایت مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل امنیتی مسدود شده است. اما باید پرسید چرا سال‌های قبل این اتفاق نیفتاده بود؟ جرا فقط سایت این استان مسدود شد؟ البته امنیت این سایت نیز با مدیرکل است، اگر ادعایش درست است چرا به درستی نتوانسته است آن را مدیریت کند که این اتفاق نیفتند؟
و اما در خصوص برگشت 59 میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی باید گفت: بر اساس بند چهار دستورالعمل برنامه اجرایی ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در مشاغل خانگی، ابتدا می‌بایست بازدید مشترکی توسط اداره کار و دستگاه اجرایی صورت پذیرد، در سامانه ثبت و سپس طرح به بانک معرفی شود. در حالی که بالغ بر 1500 طرح معرفی شده فاقد این نظارت می‌باشند.
طرح‌ها قبل از معرفی به بانک می‌بایست در کمیته فنی بررسی، صورت جلسه و در پایین لیستی که شامل نام طرح، عنوان فعالیت، مبلغ تسهیلات، شهرستان محل اجرا، بانک عامل و... می‌باشد توسط کمیته همه اعضاء امضا شود (مطابق سال‌های گذشته). اما متأسفانه این اداره‌کل چنین اقدام قانونی را انجام نداده است. در صورتی که چنین کاری انجام شده، لیست امضادار طرح‌ها را برای این رسانه بفرستند.
در واقع، رئیس ستاد مشاغل خانگی هم همین مستندات را خواسته‌اند و بنا به همین عدم رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین، تصمیم بر حذف سهمیه استان را دارند.
البته واعظی زاده تابستان امسال ادعا کرده بود که میزان تسهیلات پرداختی حوزه مشاغل خانگی 38 درصد بوده است. اما بعد از گذشت چند ماه، الأن 32 درصد است! واعظی زاده چه جوابی دارد که بعد از حدود 6 ماه، 6 درصد میزان جذب کمتر شده است؟ واعظی زاده باید پاسخ دهد ترک فعل یا عدم انجام به موقع تکلیف چه حکمی دارد؟
و حالا مخاطبان باید خود نتیجه‌گیری کنند که جمله گوبلز (وزیر وزیر تبلیغات دولت نازی هیتلر) در مورد چه کسی مصداق دارد!
نام شما

آدرس ايميل شما

حمیدرضا
Ukraine
لابد مدیران سابق گفتن تسهیلات مشاغل خانگی و بده به ساکنین امریکا وکارمندان ک کد کارمندی تو سامانه دولت دارند🤣🤣🤣
رسايي
Iran, Islamic Republic of
مختار بعنوان منقم خون امام حسين در روزهاي پاياني قيام تنها ماند چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هميشهدر طول تاريخ مظلوم تنهاست امابالاخره روزي بر ظالم چيره خواهد شد
آقاي واعظي زاده انسانب به غايت پاكدست ،صادق ودرستكار است با فساد سازمان يافته در اداره كار مبارزه كرد ه است وحمله به او تاواني است كه پس مس دهد اي كاش مسئولان بجاي خاموشي از وي حمايت مي كردند
آقاي واعظي زاده چوب پاكي وصداقتش را مي خورد
.
Iran, Islamic Republic of
کی راباکی مقایسه میکنیدخدایی
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیرکل خیلی ازاشتباهات دیگه راتوجیه نکردنداین توجیهات بخش کوچکی ازاشتباهاتش بودند
Iran, Islamic Republic of
طاعت هر كه نشناست من خوب ميشناسمت
۱۱
Iran, Islamic Republic of
ای شیخ هرآنچه گویی هستم آیاتوچنان که می نمایی هستی؟
صدای کرداربلندترازگفتارهست جناب مدیرکل
كارمند
Iran, Islamic Republic of
عملكرد آقاي واعظي زاده
-مبارزه جدي با فساد وتمركززدايي
-توزيع عادلانه منابع براساس نرخ بيكاري وشاخص هاي جمعيتي
-عدم استفاده از خودروي دولتي برخلاف ديگران
-استفاد هاز دستگاه حضور وغياب مثل ساير كارمندان
-ورود در اداره قبل از همه كارمندان
-برگزاري موكب شهداي كارگر براي نخستين بار در مرز شلمچه
-برگزاري اردوي جهادي با مشاركت 21دستگاه وتشكل براي نخستين بار
-برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي كاركنان براي نخستين بار
-پاسخگويي به جوانان در كنفرانس خبري براي نخستين بار
-افزاايش نظارت بر طرح ها به ميزان بسيار زياد وغير قابل مقايسه با سنوات گذشته
-برگزاري نمايشگاه محصولات خانگي براي نخستين بار
-صرفه جويي در هزينه هاي اداري غيرقابل قياس با سنوات گذشته
-پرهيز جدي از خاله خرزويي در انتصابات
-ندادن كارت هديه وكادوهاي آنچناني به ديگران بخلاف سنوات گذشته كه همين موضوع باعث ايجادهجمه عليه ايشان شده است
-باز بودن درب اتاق مديريت به روي ارباب رجوع وكارمند براي نخستين بار
-حذف بروكراسي اداري وتفويض اختيار به شهرستان ها
-پرداخت عوارض سنگين شهرداري پس از سالها بدهكاري براي نخستين بار
-پرداخت بدهكاري هاي دستگاه پس از چند سال معطلي طلبكاران
-كاهش هرينه هاي سوخت و ساير هزينه هاي اداري براي نخستين بار
بازهم بگم ........
بي انصاف نباشيد كذب نيوز
-
حديث
Iran, Islamic Republic of
يه پيشنهاددارم براي سردبير سايت
اسم سابت رو تغيير بده وبزن كذبا نيوز
اسم با مسمايي است برايتان .....
وجدان هاي بيدار خدمات آقاي واعظي وتيم مديريتي اقتصادي استان را خواهد ديد به سخنداني نيست به عمل كار برآيد
Mehdi
Romania
بی ثبات ترین اداره هاست.
Iran, Islamic Republic of
کبنا مغرضانه متن میزند
بارها شاهد بودیم
صنعت
Iran, Islamic Republic of
کاش اداره صنعت معدن وتجارت مدیر صادق و انقلابی مثل آقای واعظی داشت
Iran, Islamic Republic of
درست واعظی بدلیل کم کار معاونت هایش ضربه خورد ولی حداقل دست برخی بر منافع بی بند و بار بر داشته شد در زمان مدیران قبلی از مزایای برخی همکاران بی بهانه های مختلف زده می شد برای پر کردن جیب خودشان واستفاده خودشان همسرانشان بصورت متوالی در چند باره از وامهایی داخلی اداره و هر دفعه بانک حقوق کارمندان را به بهانه ای برای دریافت این وامها تغییر دادند همه به جیب خودشان می رفتند.
شاهین
France
درود
چون قبلا در سایت کبنا نظر دادم و منعکس ننمودند پس بهتره که از همون نظریات گذینشی بهره برداری شود

ولی جواب در خوری می‌توان به روابط عمومی اداره کار داد
بنده خدا مردم دنبال کار و رفاه و آرامش هستن وقتی این همه وقت دارید که هفت لشکر بنویسید معلومه که کار مردم لنگه

مگه قراره هر ارباب رجوعی که عصبانی و تندخو باشه کارمندان ....
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
فقط یه کلام و خلاصه خدایی در این استان یک نهاد تشریفاتی شده که در آن بی عدالتی بیداد میکند و تا الان ندیدم اداره به جز نورچشمی های خودشون به کسی خدمت کرده باشن در زمینه وام، اشتغال و....
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
ما ممنون کبنا نیوز هستیم که مشکلات و تخلفات اداری را برای مردم این استان در تمامی زمینه ها پیگیر هستن
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر سایت وزین کبنا
خواهش دارم از شما از اداره کل راه و شهرسازی استان بنویس ک در مناقصه ها و به کارگیری نیرو و سردرگمی پیمانکاران و ارباب رجوع بیدا میکند و یقین دارم هیچ کاری از عهده راستا و معاونین ایشون برنمیاد چون تخم نفاق در این اداره کل از سال ۹۲ به معاونت ساخت پاشیده شده
Iran, Islamic Republic of
آخ‌وبخت عسکر‌و‌توابع‌
... استانی که اداره ی تعاون و کارش
به این شکل باشد .. قاعدتا جوانان بیکار و معتاد و .......و..... فت وفراوان دارد
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم بیش از اندازه از خود تعریف کرده در ثانی نوشتند به دلیل نبود متقاضی در صورتی بنده ی نوعی خود متقاضی و معرفی شده ی میراث فرهنگی برای وام مشاغل هستم ولی متاسفانه هر روز با جواب منفی در این اداره روبرو میشوم.
Romania
سلام من مدرک صنایع دستی خانگی دردست دارم ویران وسرگردان برای راه اندازی ،ازکدام منابع حرف می زنید
بهمن
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز یک سایت منحرف و دلال هست که میشه با پول خریدش . هرکسی میتونه به مدیر این سایت پول بده و هرچیزی رو منتشر کنه . خاک بر سر مدیر فاسد این به اصطلاح سایت خبری
علی
Iran, Islamic Republic of
داره کار کل استان رو فراگرفته... بازرسی کل استان نمیبینه که در معرفی وام مشاغل خانگی چه تخلفاتی که صورت نگرفته.... اقای واعظی خبر ندارن که آقای عنبری و خانم فیاض دارن چکار میکنن... واگذارشون میکنیم به روز قیامت
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1