تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب : ۹۴۳۴۶

سند راهبردی سواد‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد

۰
کبنا ؛معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند سواد آموزی این استان خبر داد.
سید مسعود ارجمند  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طرح هرمدرسه یک کلاس سواد آموزی با هدف انسداد مبادی بی سوادی و باسواد کردن اولیاء بی سواد دانش آموزان درسال تحصیلی جدید در تمام مدارس این استان اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه طرح پوشش تحصیلی جوانان و نوجوانان بازمانده ازتحصیل ۱۰ تا ۲۰ ساله نیز اجرا می شود، افزود: طرح شناسایی و جذب اولیاء بی‌سواد دانش آموزان برای باسواد شدن از طریق شوراهای اسلامی، مدیران مدارس و دانش آموزان اجرا شد.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمدافزود: اجرای طرح های باسوادی اولیاء بی سواد۱۰تا۴۹سال دانش آموزان و باسوادی گروه سنی ۱۰تا۲۰سال از اولویت های مهم امسال حوزه سوادآموزی آموزش وپرورش این استان است.
وی عنوان کرد: براساس اطلاعات اسمی موجود پالایش شده دربانک سامانه سوادآموزی ۶ هزار و ۵۵۲ نفر  در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از اولیای دانش آموزان ازنعمت سوادخواندن ونوشتن محروم هستند.
ارجمند به طرح باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال اشاره کرد و گفت:بانک اطلاعات اسمی این گروه سنی بر روی سیستم سامانه سوادآموزی تمام شهرستانها ومناطق نصب شده است وبی سوادان دراین گروه سنی قابل رؤیت در این سامانه هستند.
وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۵۵ میزان باسوادی در این استان ۳۱ درصد بود که با فعالیت‌های انجام شده این میزان هم‌اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.
ارجمند با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ هزار و ۷۲۰ نفر در این استان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی هستند، افزود: با اجرای فرمان امام خمینی(ره) در موضوع سوادآموزی میزان باسوادی در این استان ۶۴درصد رشد یافته است.
وی از جشن باسوادی تمامی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد استان کهگیلویه وبویراحمد تا پایان برنامه پنجم خبر داد و گفت: طرح‌های آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان، آموزش جوانان و نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال با مشارکت ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی ادامه دارد.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی با ادارات، نهادها ودستگاه های اجرایی واجرای طرح فرد به فرد از مهمترین برنامه های سوادآموزی است.
ارجمند اظهار داشت: عدم استقبال بی سوادان به کلاس‌های سوادآموزی، عدم انسداد کامل ورودی بی سوادی از طرف آموزش وپرورش، جلوگیری نکردن از ترک تحصیل دانش آموزان درسطح استان برخی از چالش های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1