تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۵۱۶۶۵

مربع مبارزه با بزرگواری شکل می گیرد؟

۵۸
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه
IMG_2892
تازه در این وقت ها می فهمم که داشتن آرشیو چه موهبتی می تواند باشد و اتفاقا داشتن آرشیو نامنظم چه دردسرهائی دارد.
ساعت ها طول کشید تا بتوانم تصاویر متناسب با این خبر را در آرشیو عکس هایم پیدا کنم. آنقدر گشتم تا توانستم چند عکس متناسب با این خبر را کار کنم و این از آن دسته متن هائی است که با توجه به تصویر محتوای آن را انتخاب کرده ام.
تصویری از بزرگواری که عتاب آلود استاندار را نگاه می کند یکی از تصاویری بود که نگاهم را جلب کرد در روزهائی که بزرگواری و خادمی ارتباطات خوبی داشتند و همچنین تصویری که بزرگواری و خادمی مشغول نهارخوردن در مرقد بی بی حکیمه(س) هستند و اتفاقا هر دو عکس هم در یک روز برداشته شده اند.
جالب است که بزرگواری از معدود کسانی است که در یک تصویر نیست ولی بیشترین حاشیه ها را به خاطر آن به پا کرد. عکسی که در منزل قدرت آریائی از موحد، سیدقدرت و هدایتخواه برداشتم مهم ترین تصویر یا خبر در سال ۱۳۹۰ بود . در خبری از آن به تشکیل مثلث قدرت یاد کردم.
تصویر کسانی که بزرگواری همان روز به همایش شان واکنش نشان داده و گفت: مثلث شان را به زیر می کشم.
و حجه الاسلام بزرگواری این کار را کرد...
IMG_9881
موحد را برای برای همیشه(احتمالا) از صفحه سیاسی کهگیلویه حذف کرد. سیدقدرت و هدایتخواه هم توسط همکاران آینده اش در مجلس(تاجگردون و حاج زارع) حذف شدند و او همچنان وکیل مردم ماند تا به قدرت اول حوزه انتخابیه اش و یکی از مردان بانفوذ استان بدل شود.
موحد به صراحت از احتمال دست داشتن این رقیب خود در رد صلاحیتش پرده برداشت و گفت: خود این آقایان در جاهای مختلفی گفته اند که باید از توان خود برای رد صلاحیت موحد استفاده کنم.
وی از توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت: در این مورد بعدا بیشتر سخن خواهم گفت.
و حجه الاسلام موحد این کار را نکرد...
اینچنین بود که بزرگواری به مانورهای سیاسی اش در استان ادامه داد و پایگاه اجتماعی و سیاسی اش را تثبیت کرد.
سخنان او علیه جریان اصلاحات و فتنه و دوم خرداد از او به عنوان نیروی اصولگرای هوادار احمدی نژاد چهره ای تصویر کرد که وقتی حمایت او از ولایتی تیتر رسانه ها شد همه با تعجب اخبارش را می خواندند. شاید برای آنها حمایت بزرگواری از سعید جلیلی قابل باورتر بود تا روحانی.
جدال رسانه ای او با جبهه پایداری نیز از او چهره ای خبرساز ساخته بود اما آنچه به واقع او را مردی جهانی کرد سخنان او در روز رای اعتماد به وزرای روحانی رئیس جمهور بود.
آنجا که وزرا را تهدید به استفاده از چماق لری کرد. اگرچه این سخنان به شوخی گفته شد ولی آنقدر تبعات منفی برای وی داشت که احتمالا اگر در انتخابات بعدی موفق نشود حداقل راقم دلیل اصلی اش را همین می دانم.
بزرگواری با واژه چماق جهانی شد اما نشان داد چندان هم چماق به دست نیست. او سیاست هویج و چماق را به خوبی درک کرده است. هویج های معروف او که هر از گاهی به اصلاح طلبان حوزه کهگیلویه نشان می دهد گواه این مدعاست.
این واکنش های بزرگواری اگرچه احساسی تلقی می شود ولی حاوی پیامی مهم برای اصلاح طلبان است و به وضوح با قصد ایجاد شکاف میان آنها با یکدیگر و استاندار با آنها بیان می شود.
بزرگواری از این طریق می تواند بخشی از اصلاح طلبان یا به گفته خود «گزینه های معتدل اصلاح طلب» که از جریان حاکم بر استان راضی نیستند را جذب کند و به نوعی از عملکرد مدیریت استان تبرئه جوید.(آقای خادمی نیروهای اصلاح طلب را در حوزه انتخابیه ما «لت و پار» کرده و به گونه ای عمل می کند تا این جریان سیاسی از ما ناراضی شوند و احساس کنند این کار توسط نماینده مردم در مجلس شکل می گیرد.)
vahdat
اصلاح طلبان این حوزه در این دوره وضعیت خاصی دارند. بدنه جریان اصلاح طلب کاملا از هم پاشیده و اختلاف میان لاهوتی و منطقیان به نوعی اجتماع آنها را دچار تزلزل نموده است.
با ادامه این روند احتمال گرایش بخشی از اصلاح طلبان به بزرگواری در این دوره وجود دارد. بزرگواری به یک قدرت غیرقابل انکار تبدیل شده و این در روند تصمیم گیری ها در آن حوزه و استان به وضوح مشاهده می شود.
اخیرا برای فرار از اختلافات میان دو طیف اصلاح طلب، روشی میان اصلاح طلبان آن حوزه زمزمه می شود. اگرچه هنوز هیچ یک از موثرین درباره آن اظهارنظری نکرده است ولی به نظر می رسد راهی معقول برای مقابله با بزرگواری باشد.
بخشی از اصلاح طلبان آن حوزه به بزرگان شان پیشنهاد می دهند کسی را کاندیدادی دور بعد کنند که هر دو جریان روی او اتفاق نظر داشته باشند یا لااقل دیدگاه بدی به او نداشته باشند.
سیدکامل تقوی نژاد مدیر بانک سپه کشور یکی از نام هائی است که بیش از دیگران به گوش می رسد. اگرچه سیدکامل خود استقبالی از این موضوع نکرده ولی نام او هنوز بر سر زبان ها مانده است.
احتمالا واکنش بزرگواری هم در همین راستا ارزیابی می شود(متاسفانه آقای استاندار با آقای تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه معامله‌گری کردند).
ولی بزگواری نگفت بر روی چه چیزی معامله کردند. منطقا اگر معامله بر روی انتخابات آینده بوده باشد این خادمی است که باید در ازای حمایت از سیدکامل امتیازی گرفته باشد و این چندان با واقعیت مطابقت نمی کند.
IMG_2851
به نظر می رسد بزرگواری با بیان این سخنان قصد دارد هزینه تغییر مدیران را در آینده بالا برده و حضور خود در فضای تغییرات را تثبیت نماید.
استاندار هم با پافشاری بر روی مدیر جدید در واقع میزان هزینه و فایده تغییرات را آزموده، به میزان حساسیت رقیب پی می برد و آستانه واکنش او را تخمین می زند و احتمالا خود را آماده حذف مدیرانی می کند که از طیف اصولگرای حامی احمدی نژادند و حضور آنها در این دولت به خادمی فضار زیادی آورده است.
شاید جعفری فرماندار کهگیلویه مدیری باشد که هدف نهائی هر دو طرف برای اعمال سیاست های شان باشد.
بزرگواری به صراحت هدف خود را مشخص می کند آنجا که می گوید:«حرکت خزنده ای در حوزه انتخابیه ما با هدایت آقای استاندار شروع شده و قصد دارند انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه کهگیلویه یکسویه و یکطرفه برگزار کنند».
انتخابات کهگیلویه هدفی است که از الان بزرگواری و یارانش تمام انرژی خود را معطوف به آن کرده اند و نمی خواهند این کرسی را که هشت سال برای آن جنگیده اند را به راحتی از دست بدهند.
فرماندار جعفری گزینه ای است که قطعا بهتر از هر فرماندار اصلاح طلبی خواسته های بزرگواری را تامین می کند. تلاش اصلاح طلبان برای حذف وی تا کنون نتیجه نداده است و حتی کرامت اله کریمی هم که گزینه ای مورد توافق و مرضی الطرفین میان جریانات اصلاح طلب بود به صخره بزرگواری خورد و به استانداری رفت.
به نظر می رسد انتخابات دوره بعد حساسیت های خاص خود را داشته باشد و رسانه ها از الان خود را آماده پوشش کامل این رقابت ها می کنند.
بزرگواری به تدریج بر فضای مدیریت استان چیره شده بود و از چینش مدیران راضی به نظر می رسید اما به وضوح می توان گفت او نگران آینده است. آینده ای که چندان مطابق میل او نیست.
چینش مدیران در استان که زمانی در دستان بزرگواری بود، به تدریج به دست تاجگردون افتاد و حالا کاملا در اختیار زارع قرار گرفته است.
او به تدریج فضای کهگیلویه را هم دارد از دست می دهد. جنگ حیثیتی او برای حفظ جعفری قطعا در آینده زیباتر خواهد بود.
مقابله همزمان او با دو جریان قدرتمند اصلاح طلب و اصولگرای سنتی احتمالا در ابتدای سال آینده وارد مرحله جدیدی می شود. منطقیان و لاهوتی رهبران این طیف بوده که در کنار موحد که رهبر جریان سنتی کهگیلویه می باشد به مبازرات انتخاباتی سال بعد شکل می دهند.
بزرگواری که چندی پیش موفق شده بود مثلث قدرتی را که در گچساران شکل گرفته بود بشکند حالا با مثلث دیگری روبروست.
موحد، اصلاح طلبان و حالا بزرگواری، استاندار را هم به اینها اضافه کرده است تا مثلث کامل شود. انگار هنر او فقط در خرد کردن مثلث هاست.taghavinegad
باید دید اگر ضلع چهارمی به این مثلث آمده و آن را تبدیل به مربع کند او باز هم می تواند آن را بشکند؟ تمام توان او برای حذف ضلع چهارم از معادله قدرت مخالفان است.
به گمان او ضلع چهارم سیدکامل تقوی نژاد می باشد و سعی در حذف او دارد.
اما او یک بانکی است و  مانند همکارانش خواهان حفظ وضع موجود. آنها از ریسک و هیجان دوری می کنند.
باید دید او مانند یک بانکی عمل می کند یا این بار این بانکی کهگیلویه ای ساداتی اصلاح طلب همه معادلات را به هم می ریزد.
هم سنت دیرینه بانک ها را و هم انتخابات حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز با تحلیل ابکی فضای دهدشت را متشنج کرد . ..که تمام عمرش را سرمایه جمع کرده حالا بر گرده چه کسانی سوار شود ؟؟؟؟؟؟
ذرر
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه میتونی بگی چطوری در اختیار زارع می باشد بابا ریس شهرشتان بویراحمد یا معاون هم بویراحمدی نیستند مثل معاون اموزش پرورش
باشتي
Iran, Islamic Republic of
تصوير اول مردان شكست خوردههستند خصوصا حسيني وهدايت خواه
ازطرفداران بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا اینجانب پشیمانم که قبلا رای دادم به سیدبزرگواری،وهرجا حرف ازانتخابات میشه سعیم اینه که به هرکسی رای می دین فقط این اشتباه من را مرتکب نشین،واصولگرا هم بودم امابه خود آمدم که این اصولگرایان برای حذف رقیب خود دست به هرکار ناشایست وغیرخداپسندانه میزنند،به راحتی حذف می کنند،یعنی هرجادیدند درخطرند حذف می کنند جناب موحدرا ان موقعی که کارهای غیر اخلاقی انجام میداد حذف نمی کردندوبراشون اسطوره بود،امادورقبل که اهدافشان درخطربود وبنده خدا بهتر شده بودوتوبه کرده بود به راحتی حذف میکنند،اما اصلاح طلبان اینطورنیستند می خواهند که میدان رقابت وجود داشته باشند ،همه راتایید صلاحیت کنید وببنید مردم کی را می خواهند،اصلاح طلب هرکی باشد بخاطر اینکه مردم از اصولگرا زده شدند قبول میشه،اما من به م‌وحد رای میدم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های ابکی بهنام
یه دکه سیگاری بزنی بهتره
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
5به نظرم آقای تقوی نژاد اونقدری درایت سیاسی داره که برای انتخابات کهگیلویه شرکت نکنه. همین الان جایگاهش از صد تا نماینده بالاتره، ضمن اینکه بیاد استان تا یه کسی مثل بزرگواری که چشم دیدن کسی رو نداره بخواد تخریبش کنه؟
منتقد
Iran, Islamic Republic of
با سلام تحلیل خوبی بود ولی کاشکی مردم ما در شهرستان کهگیلویه هم آین مطلب را بخوانند و برای دور بعد انتخابات فرد با سواد و کاردان و نمونه ای را انتخاب کنند که دیگر از این بازیهای بچه گانه و رفتارهای ناشیانه و حرفای ناپخته به دور باشیم برای حفظ حیثیت لرها اینو میگم
کلاغ
Iran, Islamic Republic of
بهنام توروخدا بیخیال تحلیل شو
چرام
Iran, Islamic Republic of
اگه ازهمه جریانات سیاسی کاندید باشه وعدالت به معنای واقعی اجرابشه بزرگواری هرگز برنده انتخابات نخواهد بود/
زیبا
United States
ناراحتم ک نماینده یاسوج از خودش قدرتی نداره.تاجگردون داره رژه میره تو یاسوج.
ارجمند
Iran, Islamic Republic of
ريشه قومگرايي و بدبختي استان تقوي است لعنت بر من كه به خاطر او رفتم تهران راي دادم
زارع
Iran, Islamic Republic of
برادر من تقوی نژاد سی ساله از استان رفته اصلا چیکار داره با قوم گرایی در اونجا؟
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام بردار ،آخی؟! نمی دانم چه بگویم از دل تنگم، بردار ،می خواستم اگر مشکلی نباشه این خبر رو از روی بویرخبر کار کنی؟!
پایتخت طبیعت در محاصره دست فروشان؛
کار سخت جاوید برای ساماندهی ورودیهای شهر یاسوج/ورودیهای شهر یاسوج مطلوب یک شهر توریستی نیست؟!
ممنون
درد آشنا
Iran, Islamic Republic of
کثیف بودن سیاست رو مردم دارن با وجودشان حس کیکنند کاش آدمهایی سیاسی به استاندار اجازه میدادند با خیال راحت برای توسعه استان به تلاششون ادامه میدادند تا قدری از محرومیت ها کاهش می یافت مسلما اگر آقایان نماینده و دیگر افراد با نفوذ از پتانسیلشون بجای قدرت طلبی و پیگیری مطالبات سیاسی با مسولین استان برای مشکلات مردم تلاش میکردند شرایط زندگی مردم استان خیلی بهتر می شد
ایران
Iran, Islamic Republic of
به قول امام(ره)، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
احمدی
Iran, Islamic Republic of
ای دادوبیداد به بزرگواری بگویید دست از سر این مردم بدبخت بردارد آقای ncg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یاgnc

نه نه cng

آخ وبختمو تا روز قیومت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوست
Iran, Islamic Republic of
برادر توبه گرگ مرگه.موحد توبه ندارد
کریم
Iran, Islamic Republic of
تقوی نژاد کیه؟ چکاره است؟ بچه کجاست؟ چندسال با محرومیت کهگیلویه ای ها حال کرده؟زنده باد بزرگواری
رضا
Iran, Islamic Republic of
تنتناا
رعیت
Iran, Islamic Republic of
هونه مو هم اون وقت خراب شد که بزرگواری بی سواد گاله زن که یک روز هم در دانشگاه درس نخونده نماینده ی مردم شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آخ تا روز پنجاه هزار سال وبخت واقبا ل این مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعيت
Iran, Islamic Republic of
موضع ضد دولتي بزگواري =پيروزي آن در انتخابات آينده
اگه قبول نداري عجله نكن تا اسفند 94
واقعيت
Iran, Islamic Republic of
موضع ضد دولتي بزگواري =پيروزي آن در انتخابات آينده
اگه قبول نداري عجله نكن تا اسفند 94
جناب عكاشه كه سيچه درو ايكني ؟ چنش تكراري يه دلت ايخو منعكس كن
محسن
Iran, Islamic Republic of
درباسخ آقای دوست می خوام بگم انصافا کارهایی که بزرگواری می کنه ازکسی... می کنه بدتر نیست چه تهمت های بی رضایی خدا می زنه حاضره پاشو بزاره رو قران اما بره مجلس...
اون چه توذهن خودشه وکار بی رضای خداوهمیشگی خودشه به استاندار نسبت می ده که می خواد انتخابات آینده رایک طرفه کنه مثل دو دور قبلی خودش بابا اون موقع احمدی نزاد بود ازتون حمایت می کرد والا اگر احمدی نزادنبود ایشان شاید برفتی تهران ازبهارستان عبور می کرد ساختمان مجلس را می دیدد.
دیگه گذشت آقای دوست . آیا بزرگواری حاضره بگه به کلام خدا خودم اطلاع از تقلب در دو دور گذشته ندارم.آقای دوست لیکک بهمئی چند هزار رای داره می دونی در دو دور علی محمد بزرگواری چندتا رای داد بیرون .می دونی فرماندار انتخابات قبلی چه می گفت .... خدا را هم در نظر بگیرید ---
دنا
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالب و تامل برانگیزی بود.
فكرنان باش كه خربزه آب است
Iran, Islamic Republic of
سيد كامل كجا بود وقتي اصلاح طلبان واقعي كهگيلويه خون دل مي خوردند؟نه داداش تا اقايان رستاد ولاهوتي ومنطقيان هست تقوي نژاد محلي از اعراب ندارد.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اشتباه شما اینه که از قدرت واقعی لطیف رستاد خبر ندارین
محمد
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفهاییه :پس دراین بین نقش جناب سرهنگ حبیبی چی میشه:دردور قبل 30هزاررای اورده:ازنظر کارایی سالهای سال به استان خدمت کرده :ازستونهای موفق فرماندهی در هشت سال جنگ تحمیلی بود:همرزم ویادگارشهیدان وجانبازان وایثارگران شما درنبرد جق علیه باطل بوده:لاهوتی کیه منطقیان کیه:سالهای سال مردم رابی خود معطل کردند ودرجهت منافع شخصی خود مردم رافریب دادندبیاییدمتحد شوید وشخصیتی همچون حبیبی را به مجلس بفرستید که هم به درد مردم بخوره وهم برای نظام مقدس مفید باشه
غریب
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه ها فرهنگ نئاندرتالیسم را ترویج میدهید بسه دیگه همش همین چهار نفر را نخبه میدانید هزازان جوان خوش فکر از این استان در شهرهای دیگر خدمت میکنند تحصیلات همه عالیه است خطر رد صلاحیتشون هم کمتره یکی از اینها را معرفی کنید بسه دیگه
عادل
Iran, Islamic Republic of
بی جهت بزرگواری را ..نکنید فکر نکنم بزرگواری در .. ای باشد که این همه لشکر برای مقابله با ایشون آماده شده اند .
بزرگواری در خلا و نبود کاندیداهای مطرح و براساس رانت سیاسی در این مملکت به موقعیت نمایندگی رسید و الا . زیاد است. اصلاح طلبان هم باید از گذشته درس بگیرند و گرنه قافیه را می بازند
ازطرفداران بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
خوب گفتی
کرم الله
Iran, Islamic Republic of
مربع باشه یا مثلث، به امید خدا نابودن. نمی خواد به خودتون زور بزنید، یکسال دیگه تحمل فشار کنید میبینید.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری مرد حق است حرف حق میزنه جناب خادمی وموحد وامثالهم انشائ الله سال 94 هم خودش برنده میشه فکر نکنید به اون که دیگه میمیرید از دق کردن به این سید بزرگوار مرد نترس آفرین بر این
فرشید عزیزی
Iran, Islamic Republic of
یعنی این شهرستان اینقدر بدبخته و خالی از افراد شایسته است که آقای کامل تقوی که من میدونم دو جوون برای اخذ وام یک بنگاه اشتغال زا بهش مراجعه کردند و هیچ کاری نکرد بیاد نماینده بشه؟؟؟؟؟؟
آقای تقوی میخوای اینجا رو آباد کنی؟؟؟ بسم الله : من چند تا طرح معرفی میکنم شما اعتبارش رو بدید و برادریتون را ثابت کنید بعد بیایید.
مردم
Iran, Islamic Republic of
هشت سال بس است وخوا بی خبر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس ازلنده
Iran, Islamic Republic of
به خدا کاربسیار درسته این که شر ادم# مثل بزرگواری رواز سرما کم کنند بابا دست از سر ما بردار ه هر چی بود سر ما اوردید
چرخ ریسک
Iran, Islamic Republic of
آقای .کارش تمومه.جناب تقوی رو که اصلا کسی نمیشناسه.جناب لاهوتی که همیشه جزء دو رقیب اول شهرسنان نبوده.پس اگر ،اگر موحد و منطقیان تایید بشن رقابت مثه همیشه بین این دو هست.
Iran, Islamic Republic of
خاك بووووه كه راي ومنطقيان يده غيرودردخوسيدن ايخره
جواد
Iran, Islamic Republic of
جای رستاد در این تحلیل خالی است
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه ترکیب واتحاداصلی به این شکله .بزرگواری خادمی منطقیان.مثلثی که تاالان درتوزیع پستهاهماهنگندوحتاحاج کریمی رابخاطرآینده دارندبعنوان معاون مدیرکل انتخابات پنهان میکنندکه منطقیان یابزرگواری نیروی اصلی باشه که آقای منطقیان اصراردارندنیروی اصلی بزرگواری باشه.اگه موحدبیادوتاییدبشه که تکلیف بقیه روشنه.لاهوتی ومزده ای هم میتونن تاحدودی ریسکهایی کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
و بیو واپس کورت ایکنه سیل دسش کن !!!!!!
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح بفرمایید اقای سیدکامل از سادات سید مهمیدی واز تیره خدری(گردلی )می باشد وساداتی نیست
Iran, Islamic Republic of
اگراینها خدارادرنظر داشتندتعرفه انتخابات گهکیلویه واردصنندوقهای گچساران نمی شد آقایان باید ازفرماندارانی که خدارادرنظرندارند دفاع کنند تادرانتخابات بعدی موفق شوند
علی گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینآقایان اگرخدارادرنظرداشتند تعرفه انتخابات کهگیلویه واردصندوق گچساران نمی شد البته حق دارنداز فرماندارانی که برای قبولی آنه تعرفه مانندشیرینی برروی عروس می ریزند دفاع کنند برای قبولی مجدد بدون رضای خدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سید امیدواریم مردم رو دور نزنی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
گروههای معتدل اصلاح طلب در کهگیلویه بدنبال کاندید بی حاشیه ای هستند که مورد قبول دوطرف ودولت باشد که باچهرههای که پایه رای قوی داشته وارد مشورت شدند که مطلعین گویند بدنبال راضی کردن سید توکل کریمیان مدیر کل سابق بنیاد شهید در استان چهارمحال ..فارس .لرستان.که در سال 66 کاندید شهرستان های گچساران وکهگیلویه بودواز نزدیکان کروبی ودارای ارتباط مناسب با اصلاح طلبان معتدل کشوری است
احمد
Iran, Islamic Republic of
من نیز شنیدم
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار برادرت تو گچساران دراداره ارشاد تازه استخدام شده میشه این هم بزاری مدیر.
بهلول دیوانه
Iran, Islamic Republic of
که سی ای جماعت خشون خفه کردن خداپدرتون بیامرزکلی خندسیم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای ... پایگاه اجتماعی ندارد و عرضه کار را ندارد و صداقت در گفتار هم ندارد،خدامیدونه حقش رییس اداره پسته
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
نماینده به دلسوزی حاج اقابزرگواری نخواهید دید درشهرستان های چهارگانه
چرام
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج اقای باغیرت
حاج اقای بزرگواری دوست گرامی رهبر
چرام سرسبز
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج اقابزرگواری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مرد نترس وباغیرت حاج اقابزرگواری
حامد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج آقای بزرگواری چشم امید مردم .
امیدوارم خدا خیرتان دهد که مدافع مردم هستید . به نظر من کسی نباید در باره عکس نظر به . نظر در باره افکار درست آقای بزرگواری بدهید که به خوبی پیگیری مسایل را دنبال می کنه .
حاج آقا موفق باشید
m
Iran, Islamic Republic of
درود خدا برمرد عدالت مرد خدا مرد روزهای سخت مردیک حرفش باعملش یکی است نه مثل بعضی ها فقط به فکر منافع خود است درود بر حاج اقا بزرگواری
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
خوش امدی دکتر سیف
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
کاندید تمام اصلاح طلبان به امید خدا دکتر سیف است مردی روشنفکر و شجاع وکیلی اگاه و توانمند قدومت مبارک، سادات به وجودت افتخار میکند . زنده باد ایران
فوق لیسانس بیکار
Iran, Islamic Republic of
درایت ... وجهنمه په تا الان یه کلمه نترسه گپ خوب بزنه که ودرد استان بخوره همش با کارلش استان هراسی کرد . شهر ستان کهگلویه وبین برد همه مردم دارن محاجرت ایکنن از فقر بیکاری جونل تحصیل کرده که تمام از بیکاری رفتن سراغ دود و افسرد وابینه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1