تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۲۰۸۹۰۰

انتقاد امام جمعه گچساران از اجلاسیه نماز؛ وزانتی نداشت ملاک پول بود

۱۴
۰
کبنا ؛امام جمعه گچساران در خصوص نحوه دعوت از ائمه جمعه در اجلاسیه نماز توضیحاتی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در کشور از طرف مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام قرائتی را مامور به تشکیل ستاد اقامه نماز در کشور کرد که از این طریق در تمامی استان‌ها امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز استان و استاندار به عنوان قائم‌مقام و همچنین در شهرستان‌ها امام جمعه هر شهر به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز و فرماندار یا بخشدار در شهرستان و بخش قائم‌مقام هستند.
وی ابراز کرد: بحث دیگری که از اهمیت خاصی برخوردار است بحث نماز جمعه است که در راس امور قرار دارد و مقام معظم رهبری بیانات متعددی در رابطه با نماز جمعه دارند.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: اصل مشروعیت نظام به رهبری و ولایت برمی‌گردد و اگر رهبری و ولایت نباشد این مشروعیت خدشه‌دار خواهد شد.
وی در ادامه به جایگاه رهبری و ولایت اشاره کرد و ابراز داشت: اگر به جایگاه ولایت و رهبری توجه نکنیم خواسته یا ناخواسته و یا عامدانه یا جاهلانه نظام را به سمت طاغوت سوق می‌دهیم.
حجازی ادامه داد: به این دلیل و دلایل متعدد دیگر در بحث اجلاسیه نماز در استان کهگیلویه و بویراحمد باید اجلاسیه به صورت کارشناسی و تحقیقاتی و متخصصانه به اصل آن سپرده شود.
امام جمعه شهرستان گچساران اذعان کرد: بنابراین لازم بود در جلسات مقدماتی اجلاسیه نماز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز استان و رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان جلساتی با حضور قائم‌مقام استانی و شهرستانی تشکیل شود تا به صورت تخصصی و کارشناسانه این اجلاسیه در شهرستان برگزار می‌شد و خروجی بهتری داشت.
وی با طرح این سؤال که هدف از برگزاری اجلاسیه نماز چیست افزود: هدف از برگزاری اجلاسیه نماز بررسی علل بی‌رغبتی در بعضی از افراد به نماز و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکل و تلاش برای این است که نسل جوان با اقامه نماز بیشتر آشنا شوند.
حجازی گفت: در اجلاسیه باید اکثر صندلی‌ها را با نسل جوان پر کرد تا علاقه برای جوانان که مهمترین هدف تشکیل اجلاسیه است ایجاد شود.
امام جمعه شهرستان گچساران تصریح کرد: اما تعداد مدیران استانی و شهرستانی در این اجلاسیه از تعداد جوانان بیشتر بود.
وی در ادامه ابراز کرد: سؤال دیگر از برگزار کنندگان اجلاسیه نماز در شهرستان این است که دستاورد فرهنگی و تاثیرگذاری این اجلاسیه مخصوصا بر روی نسل جوان را چگونه ارزیابی می‌کنید.
حجازی تاکید کرد: ما از محتوای اجلاسیه کاملا بی‌اطلاع بوده‌ایم و هیچ مشورتی با ما در مورد نحوه برگزاری و زمان این اجلاسیه نشده است.
امام جمعه گچساران بیان کرد: زمان برگزاری اجلاسیه زمان مناسبی نبود به دلیل اینکه مصادف با سالگرد رحلت آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان بود طبیعتا اکثر علمای استان در آن جلسه شرکت کردند.
حجازی تصریح کرد: بنابراین اجلاسیه نمازی که نماینده ولی‌فقیه در استان امکان حضور نداشته باشد و امام جمعه مرکز استان در این اجلاسیه شرکت نکند وزانتی ندارد.
وی ادامه داد: در دعوت از علمای نامی استان و ائمه جمعه استان کمال بی‌احترامی و بی‌توجهی صورت گرفته است به گونه‌ای که گفته شد ملاک در تشکیل اجلاسیه نماز پول است و پول در اختیار هر کسی باشد ائمه جمعه موظف هستند که از آنها تبعیت داشته باشند.
امام جمعه شهرستان گچساران گفت: ائمه جمعه معتقدند که ملاک در یک اجلاسیه پول نیست بلکه شناخت کافی از محتوای نماز و تلاش برای تاثیرگذار بودن در اجلاسیه نماز مهم است.
حجازی افزود: بنابراین عدم حضور ائمه جمعه، عدم امکان حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و هم چنین عدم حضور امام جمعه مرکز استان و رئیس ستاد اقامه نماز در اجلاسیه مشهود بود و همچنین بی‌توجهی و بی‌احترامی بلکه تحقیر و تعیین تکلیف به دور از شان ائمه جمعه بود.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: دعوت‌نامه‌ من به عنوان امام جماعت نماز صبح شهرستان گچساران بود در حالی که برگزاری نماز صبح را بر عهده اساتید حوزه علمیه که به مسجد نزدیک هستند واگذار کرده‌ام.
وی بیان کرد: به عنوان کسی که در این شهرستان معضلات فرهنگی را می‌بینم دعوت نشده‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
واقعا"
رهی
Iran, Islamic Republic of
قطعاً همینطور است که جناب حاج آقا سید بزرگوار حجازی فرمودند واقعا بدون علمای نامی استان این مراسم وزانتی نداشت اینها میدانند که امثال حاج آقا حجازی منتقدشان است دعوت نکرده اند به قول امام جمعه محترم دهدشت اینها حذف روحانیت رو دراستان شروع کرده اند اما این یه خیال باطل هست
سید
Iran, Islamic Republic of
بردار یک نفر در این شهرستان سال ها مسئول ستاد اقامه نماز است و از این موقعیت نهایت استفاده را کرده و به غیر از پست فرزندان و خانه مجانی از خیلی چیزهای دیگر هم بهره برده است حال یه سئوال ؟ ایشان چند ماه جبهه ای دارند زمان جنگ بیش از سی سال سن داشتند و متاسفانه عافیت طلب بودند و حال..... ما طبق وظیفه شرعی وظیفه داریم این مسائل را بیان کنیم و شما هم درج کنید.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
اگه این اقایون رئیس ستاد اقامه نماز هستند چرا خودشان جلسه تشکیل نمی دهند وبه صورت تخصصی وکارشناسانه علل بی انگیزه گی به نماز را در بین مردم بررسی کنند حالا که دیگران پیشقد م میشوند خرده میگیرند وخودشان پای اصلی کار بودند وتقصیرات را به گردن دیگران میگزارند خواهشا فرا فکنی نکنید به جای اینکه تقدیر و تشکر کنید از برگزار کنندگان که کار شما را انجام دادند تضعیف میکنید
سلام
Iran, Islamic Republic of
قاه قاه قاه قاه چقد خود بین ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مسولین میایتدمیگی چراجوانان نیامدندجوانان میایندمیگی چرامسولین نیامدندبهرحال تا۶ماه دکه همه را..
رضا
Iran, Islamic Republic of
اجلاس ..مهمتره یا نماز خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مومن
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده اجلاس نماز نیاز به دعوت کردن ندارد مومن ونماز خوان به محض اطلاع از تشکیل چنین اجلاسی وضیفه خود می داند حتی الامکان در ان شرکت نماید
جنترمن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کار بسیار درستی کردند که ایمه جمعه را دعوت نکردند
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا ایکاش همه مثل شما فکر می کردند. وقتی رفتی میفهمند چه کسی رو از دست دادن. متاسفانه به خاطر یه عده آخوند که مشکل ایجاد کردند، بقیه علما رو تحت فشار قرار میدن و واقعا علما در این دوره و زمانه مظلومند.
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام به دوستان عزیز
در این اجلاس زحمات زیادی کشیده شد. ولی به دلیل غیر تخصصی برخورد کرد با ارزیابی هایی که از سوی ستاد اقامه نماز کشور ابلاغ می شود، تشویق ها به شکل سلیقه ای انجام شد.
در این اجلاس استانی ارزیابی سالانه باید انجام می شد نه اینکه اگر کسی یک دکور زد یا برنامه را اجرا کرد یا شعر خواند و .... تشویق شود.
کار کسانی که دکور زدند برنامه اجرا کردند، شعر سرودند بسیار با ارزش است اما در این اجلاس که باید فعالان یک ساله اخیر در بخش های فعالیت های عمومی و تخصصی که به صورت کاملا مدون باید در ارزیابی تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند جایی برای تشویق شدن نداشتند.
این برنامه تشکیل شد تا رییس ستاد اقامه نماز ، دبیر ستاد ، فرماندار ، استاندار و معاونین آنها از فعالان نماز تجلیل کنند نه اینکه این افراد از خودشان تجلیل کنند و برای خود لوح تقدیر صادر کنند.
لذا از هیات اجرایی این اجلاس به خصوص فرماندار محترم که افراد محتلف را و به خصوص کسانی که به نوعی از فعالیت های مرتبط با نماز فاصله گرفته بودند با این فعالیت های آشتی داد قدر دانی می کنم، اما استدعا دارم در سیلقه ای برخورد کردن با کنگره های تخصصی و به خصوص اینچنین اجلاسیه های جدا خوداری بفرمایند تا نتیجه بسیار مطلوب تری گرفته شود و بهانه به دست کسانی که فقط ایرادات را بزرگ نمایی می کنند نیفتد
خداوند مار با نماز زنده بدارد، بمیراند و محشور گرداند
نفت
Iran, Islamic Republic of
دیگه باید چکار کرد که حجازی بپسنده
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم دلیل عدم حضور امام جمعه محترم مسائل شخصی و جایگاهی نباشد.
سلام
Iran, Islamic Republic of
درود خدابرحاج اقا حجازی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1