تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۱۸۲۸۲۰

پشت پرده وارونه خوانی سخنان سردار

۲۷
۰
کبنا ؛سید علی عباس محدث
mohadc
از آنجا که متأسفانه تعداد اندکی از سایت ها استان، مثل جلسات روزانه زنان، به دنبال نشر پاسخگویی های مضحکه آمیز به برخی دیگر هستند، تصمیم داشتم تا بیشتر غصه این مصیبت فرهنگی را احساس کنم، ولی همانطور که گاهی سکوت می تواند بلندترین فریاد و شیواترین تفهیم مطلب باشد، در بعضی مواقع نیز سکوت، اجحاف در حق فرهنگ، ادب و واقعیت های اجتماعی است. یادم هست که قبل از انتخابات ۱۳۸۴ که رقابت بین آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای احمدی نژاد بود، برنامه اقتصادی آقایان توسط نمایندگانشان به مناظره انجامید که آقای دکتر خوش چهره نماینده آقای احمدی نژاد، خطاب به آقای نوبخت گفتند که نمی خواستم در این جلسات شرکت کنم و از کسی دفاع کنم، منتهی آنقدر ....... دیدم که دیگر نتوانستم ساکت بنشینم. حالا هم، سردار عدل هاشمی در نشست «بررسی زمینه های همکاری دانشگاه علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد یاسوج» ، در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت مجمع نمایندگان استان می گوید که؛ «نمایندگان استان کاملاً متحد و هماهنگ برای پیگیری مطالبات مردم حرکت می کنند و اگر سایتها و فضای مجازی بگذارند ما هیچ مشکلی با همدیگر نداریم». همین جمله برای عده ای از مثلاً سیاسی دانان رسانه ای آنچنان مبهم و غیر قابل فهم بوده که اتهامی را ساختند، محاکمه کردند و برای اجرای حکمشان نیز ذره ای انصاف و ایمان را نیز جایز ندانستند. لذا اینجا است که دیگر نباید مدیریت فرهنگ و فکر مردم را باید به دست هر کسی داد. چراکه این سیاسی دانان اولاً، برای سردار هاشمی سابقه ای در حاشیه سازی درست کردند. دوماً، ایشان را متهم به اتهام زنی کردند. سوماً، علت العلل این جمله ای را که خود نفهمیده اند، منافقانه به سؤال دیگری که آنجا هم پاسخ سردار را نفهمیده بودند، ربط دادند. این در حالی است که همین گونه تفسیر های آبکی، مصداق نگرانی مسئولان نظام از نشانه رفتن تفاهم و اتحاد مدیران و مردم توسط برخی از سایت ها و فضای مجازی است. تعدادی از این سایت ها که قبلاً نیز با یک کارت هدیه دویست هزار تومانی و کیف دستی، پایگاه تبلیغاتی مدیران با تفکرات دوران پارینه سنگی شده بودند، مدتی است که مطالبی را نه به جهت تنویر افکار عمومی و انجام رسالت خطیر مطبوعاتی، بلکه برای بزرگ جلوه دادن برخی از به اصطلاح دگراندیشان و بت های شکسته شده و شوالیه های پوشالی جامعه، مطلب می زنند و به دیگران، غیرمنصفانه حمله می کنند. این حضرات که نمی توانند بیش از آنچه که چشم شان می بیند، بفهمند و عقل شان تنها از زاویه ی احساسشان تفسیر می کند، به جای نقد های مکرر علمی و منطقی و اصلاح طلبانه(نه اصلاح طلبی که در بدترین هیبت اصولگرایی ممزوج شده، بلکه منظور توسعه یافتگی و پیشرفت است)، می خواهند جهتِ عکسِ آنچه مردم می بینند، وجاهت رفته را بازگردانند و با تفسیر های مخرب و وهن آمیز خود، چهره های امتحان پس داده ی موفق را، بد جلوه دهند.
قصد مدیحه سرایی مثل حضرات را ندارم ولی بر حسب وظیفه علمی و انسانی خود، لازم می دانم که چند نکته را متذکر شوم:
۱- جناب آقای سردار عدل هاشمی، در طول انتخابات، حرف هایی را مطرح کرده و قول هایی را داده است که اولاً؛
- نگاه ملی به حل مشکلات استان دارند. پس تیشه ی نادانی را کنار بگذارید و کتاب آگاهی را از «بَر» کنید.
- وفاق جمعی و انسجام همه جریان ها، گروه ها، مدیران، اقشار و صنوف مختلف جامعه استانی را در بحران زدایی استان می بیند. لازم است از نفاق و افتراق در بیان تحلیل ها ممانعت شود.
- معتقد به پرهیز از سوگیری های قومی، منطقه ای، سیاسی و قبیله ای است. با ترازوی ناامیدی خود، او را وزن نکنید.
- معتقد است که از برخوردهای حذفی و عقده گشایی هایی که در اذهان کم دانش عده ای وجود دارد، باید صرفنظر نمود. لذا دور دست تر از دنیای کوچک و مشوش شما، جهانی پر از صفا و آرامش وجود دارد.
- به توانایی های اقتصادی کشورمان در حل مشکلات عمرانی، معیشتی، اجتماعی و اقتصادی در کاهش نرخ بیکاری، طلاق، آسیب های اجتماعی، فقر و محرومیت ایمان دارد.
دوماً؛
- به ظرفیت نیروی انسانی استان برای تعالی استان کهگیلویه و بویراحمد یقین دارد.
- به توانمندی جوانان استان برای اجرای برنامه های ملی اعتقاد ویژه ای دارد.
- وحدت و همدلی نمایندگان استان را برای خدمت و ساختار سازی اقتصادی استان، باور قلبی دارد.
۲- در گذشته نیز بدون از تفسیر و تعریف و تمجید های دروغین، مدیری ملی بود که چون فراتر از اذهان بسته ی برخی از چپ و راست های منفعت طلب خدمت می کرد، امروز این گونه سایت ها، نباید هم بفهمند که چه می گوید.
۳- چون اینگونه سایت ها همچنان افتخار دارند که بر قبری بگریند که مرده ای در آن نیست و به اصطلاح محلی« نازبالا گوی» کسانی باشند که به جز نامشان، هیچ یادی از آنها باقی نمانده، لذا سخنان سردار هاشمی را وارونه می خوانند تا مهمترین ویژه گی اصحاب رسانه که «درک مطلب» و «فهم موضوع» است را، زیر سؤال ببرند.
۴- در ساده ترین و بی تکلف ترین جمله گفتند که، «ما نمایندگان استان اتحاد و هماهنگی خوبی داریم. البته اگر سایت ها بگذارند». لازم می دانم که از مدیران و مجموعه ی سایت هایی که این بیان را صداقت، درایت، ذکاوت و هوشمندی مجمع نمایندگان استان برای تصمیم گیری در حل مشکلات مردم فهمیدند و بر این ادعای نماینده هم استانی، به عنوان سرمشقِ «خدمتِ بی منت» و «هم آرایی» برای رفع محرومیت ها و محدودیت های کهن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فهمیدند، تشکر و سپاس خالصانه داشته باشم.
آنچه از ساده انگاری این به اصطلاح اصحاب رسانه مترتب شده است، بی خیالی در مقابل اجحاف ها و بی احساسی در برابر دردهای اجتماعی است. آنجا که؛
- در مقابل مدیریت هوشمندانه مردم بویژه جوانان، و کاندیداهای دوم، سوم و چهارم شده ی انتخابات، که مانع اتفاقات ناخوشایندی بعد از انتخابات ۷ اسفند شدند، سکوت کردند و بلکه نتوانستند که بفهمند مردم ولایتمدار استان، همواره قانون و شریعت دینی را فصل الخطاب نظم و اقتدار جامعه اسلامی می دانند و این امنیت و بزرگی ملت ایران را بر همه هستی خود مهمتر می دانند، پس «صمٌ بکمٌ لا یفهمون» ماندند.
- پس از اخراج برخی از کارکنان در دستگاه های دولتی استان، آنهم اندکی پس از انتخابات ۷ اسفند، که گویا با این عمل شنیع و تأسف بار، انگار اسرائیلی ها و آمریکائیها را اخراج کرده بودند، فقط سکوت کردند و یا توجیح متناسب به فهم خود را منتشر کردند در حالیکه مطالبه حق مردم را داشتن، صفتی به نام«حقیقت گویی» را آرزو است.
- پس از درج مطلبی نغز و علمی از جناب آقای حمید طاهری بویراحمدی، پیرامون بخشی از انتخابات ۹۴ و افراد مؤثر در آن و پاسخ مجددِ فوق العاده مستند و مسجل ایشان به منتقدشان، در بند۸ مطلبشان، جمله ای را از روی صداقت و البته کمی باعصبانیت، بیان فرمودند که؛« بنده{نه} به عنوان بازمانده خوانین (که به آن افتخار می کنم. همان خوانینی که نیاکان شما زمانی به رعیت بودنشان افتخار می کردند) بلکه به عنوان یک فعال اصلاح طلب ......»، گرچه همه مطالب ایشان پر از صداقت گویی و شناخت به موضوع بود، لیکن از آنجا که درصد بالایی از مردم این استان و از جمله بنده، رعیت زاده ایم(به معنای زحمتکش و کسانی که برای تأمین معیشت خانواده رنج بسیار می دیدند)، این جمله خیلی دردآور بود. و یقیناً کسی مثل آقای طاهری بویراحمدی با آن دانش و آگاهی که در مطالبشان می توان فهمید، بعید می دانم از بیان این جمله، خود را سرزنش نکرده باشد. ولی باز، ضمن احترام به جسارت شان، و تشکر از مدیریت محترم سایت « وزین و حقیقت گوی» کبنا نیوز که امانت دار بیان عقیده ی آقای طاهری بویراحمدی بودند، از بی دردی و بی احساسی برخی اصحاب رسانه ای که نه طعنه زجر آور آقای طاهری بویراحمدی را فهمیدند و نه جمله ی دعوت به وحدت آفرینی سردار هاشمی را درک می کنند، باید تأسف خورد، آنهم صدچندان.
- همه می دانیم که یکی از مهمترین برنامه های روزانه ما، تشکیل اجتماعات و شرکت در مراسمات فاتحه خوانی است. به ماهیت موضوع کاری ندارم. منتهی در این چند سال، چه تعداد از سوره هایی که خواندیم، هدیه به روح جوانانی بوده که مقتول بحران های اجتماعی، روانی و فرهنگی شده اند؟ کدام یک از این رسانه های مدیحه سرا، یا خود مطلب نوشته اند و یا از صاحب نظران خواسته اند و یا مدیران ارشد استانی را برای رسیدگی به این معضل اجتماعی که نرخ آن تقریباً در خیلی از استانهای دیگر یا صفر شده و یا به حداقل رسیده است، مطلبی نوشته یا بازخواستی کرده taj-adal-hashmiاند؟
- پس از قبولی دکتر وکیلی و خانم حسینی در انتخابات پایتخت و داشتن سه نماینده در استان، آیا استفاده از توانائی های ۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی(۳ نفر مستقیم و ۲ نفر غیر مستقیم) برای استان، به ذهن کوچک شما شایسته بود یا همچنان بی تفاوت مانده اید؟ مخصوصاً اینکه کسانی مثل دکتر تاجگردون در رأس کمیسیون برنامه و بودجه و دکتر وکیلی در هیئت رئیسه قرار دارند و سردار هاشمی نیز می تواند در یکی از کمیسیون های انرژی یا عمران مؤثر باشند. پس تعلقات منطقه ای و بی اثر را کنار بگذارید که شاید این فرصت دیگر تکرار نشود. مطمئناً از این وارونه گویی ها و عقده گشائی های منطقه ای سودی نمی برید.
علی ایحال، هنوز هم دیر نیست. می توان فکری نو اندیشید. کل سیاست مان همان بود که چهار گروه با چهار پرچم مختلف برای یک ادعایی که در یک شب نتیجه داد، در یک منطقه، عَلَمِ اصلاح طلبی برافراشتند و نتیجه اش را دیدند. کل اصولگرایان استان مان در یک لحظه و در نتیجه یک شعاری که معلوم نبود منشاء آن که بود و چه هدفی داشت، در طرفه العینی هم دوش دیگری شدند. همه صحبت های مرجعی که باید تصمیم گیرنده نهایی در یک مسئله مهم سیاسی باشد، به اشاره ی ابرویی تغییر می کند. تنها با دویست هزار تومان، نالایقی را می توان فراتر از اذهان بشریت تبیین کرد و طومار چهره ای علمی را می توان در کتابهایش بیچید. ولی این مردم و ایمانی که صادقانه به حریم ولایت داشته و اعتقادشان به نظام، امام(ره) رهبری و اسلام دارند، هرگز خریدنی نیست. اگر تاکنون منتقد بودیم که باید هم اینگونه می بودیم، اینک لازم است حب و بغض ها را کنار نهاده و ابتدا نمایندگان استان و مدیران شان را حمایت کنیم تا شاید در پشت این صحبت های قشنگ، میدان آرزوهایمان باشد. البته، نقد، نقد و نقد هر بیشتر را، ولو به فرمایش مقام معظم رهبری، مغرضانه هم که باشد، لازم داریم و می توان در آنها کلید موفقیت و بهتر شدن را بدست آوریم. «وارونه» نخوانید تا «ویرانه ها» را آباد کنند.....
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
در بند اول حرفهایتان به راحتی به خانم ها توهین کرده اید ان ئقت ادعای کمالات هم می کنید
Iran, Islamic Republic of
وااای چه خبره هل برتون داشته ، پنج تا پنج تا میگویید ، تهران به تنهایی سی نماینده دارد ،دست بردارید از این درخواست‌ها ی منطقه ای
تحصیل کرده جامعه شناسی
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم خواستی چه بگویی .از عدل هاشمی تمجید کنی با از وضعیت استان احساس نناراحتی کنی یا......
علی رغم اینکه ادعای روشنفکری می کنی ولی استدلال نهایی ات که فرمودی با سه نماینده مستقیم و دونماینده مستقیم فرصت سوزی نکنیم نشان دادی که فکر ملی نداری و........
سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
قول کجا رو بهت داده
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
تیت پیت نیبنه ..
بهمی
Iran, Islamic Republic of
کو تو هی ایگوی چه
Iran, Islamic Republic of
شماهم ایقد ابهام گویی داشتید که مشخص نبود ادبیاتتان به کدام جهت پیش میرود
رضا
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
سید
Iran, Islamic Republic of
درود سید
صبور
Iran, Islamic Republic of
تنها غرض ورزی و مرض حسادت وجود سایت مورد اشاره را فرا گرفته و حقیقت از وجودش محو شده است. مطلب عالی بود
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سیدجان به امید خدا ابهت سناتور که شکسته شد، این آدما محو خواهند شد
کربیراحمد
Iran, Islamic Republic of
سی جونی بل تا بپکن! اینو ۲۰ سال گورو کردن من دل ایما. بل تا سیر کِپه بزنن.
حسني
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب اقای محدث
اگرچه قلم شیوایی دارید وگاها از مطالب شما استفاده می کنم ولی این مقاله سراسر تعریف وتمجدید از سردار هاشمی بود یا نطقهای ایشان را گوش نکردی ویا نمی خواهی قبول کنی نگاه ملی که نگاه استانی هم ایشان نداشته وندارد جز نیم نگاهی به شهرستان
چالل بایر
Iran, Islamic Republic of
بنازمت سید.کسانیکه بخواهند سردار را تخریب کنند با قلم طوفانی هزاران سردار بیراحمدی مواجه هستند. گذشت دوره ای که نان به نرخ روز خورها جولان می دادند.
چالل بایار
Iran, Islamic Republic of
بنازمت سید.کسانیکه بخواهند سردار را تخریب کنند با قلم طوفانی هزاران سردار بیراحمدی مواجه هستند. گذشت دوره ای که نان به نرخ روز خورها جولان می دادند.
عابدیان
Iran, Islamic Republic of
واقعاً این فضای مجازی خاری شده به پای سلامت جامعه. درست فرمودید. باید سایت ها و رسانه ها از پراکنده گویی دست بردارند. باید واقعیت را بنویسند. مردم را کلافه نکنند. اگر آنها واقعیت ها را بنویسند، یقینا خوب و بد بهتر از هم تشخیص داده می شوند.ً
امیر
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری ره دوباره حاج عدل بچسب
جناب محدث جون خوت تو جناهته مشخص کن
سرفاری...
Iran, Islamic Republic of
امیر .، بیچاره وخت که فقط فکر جناح و جناح بندیی. عالیجاناب امیر خدمت عارضم که آقای محدث از منتقدین سرسخت بزرگواری بی.
Iran, Islamic Republic of
ح... که میگن دقیقا به همین ..میچسبه. خوش هم نونه با کی هست و با کی نیست.
خاکم لیشتر
Iran, Islamic Republic of
زیاد رو حرفهای .. اعتماد نکنید..ادمیه که زیاد حرفهاش عوض میشه..حرفش یکی نیست.امروز یه چی میگه فردا یه چیز دیگه
Asia/Pacific Region
خانم حسینی درحد مجلس نیست،بواسطه پدرش شد نماینده مجلس،فقط تو تشکل های دانشجویی دانشگاه عضو بوده که همه ما دوران دانشگاه عضو بودیم و روزمه خاصی نداره
تپه نور الشهدا
Iran, Islamic Republic of
بنده ی مخلوق خدا همه را به رعایت ادب و دوری کردن از ادبیات بد رهنمون میسازد .اما خود در نام بردن از دیگران چه کلماتی مانند :بت های شکسته .....وغیره به کار میبرد . گیریم که سایتها بر علیه مجمع نمایندگان استان باشند . اگرمجمع نمایندگان خودشان وفاق و همدلی ..... داشته باشند مطمعن باشید سایتها که هیچند آسمان به زمین بیاد آنها نه از هم جدا میشوند نه کسی توان کارشکنی در جهت تصمیمات منافع استانی مجمع را دارد(اگه راست میگنکه با هم خوبیم ودیگران را بهانه ی افتراق میخوانند). به همین خاطر اگر قرار باشد سایتی - شخصی - زیدی بکری چیزی گوید چه صره چه ناصره نسبت به سردار و ایشان بگوید ما مشکلی نداریم اگر سایتها بزارن . مگر میشود همبستگی یک مجمع اگر همفکر کاری (منظور پیشرفت استان . . . ) باشد شما مجمع هم واقعا نیتتان خیر باشد با تلنگری به هم بخورد. و زیدی نزارد . شما اول راهید حرفا حدیثا صحبتها چه خوب چه بد چه بخواهی چه نخواهی در راهند. شما نویسنده متن و سردار روی آرمش ببینید شما برای سردار دعا کنید .ایشان اقدام اقدام اقدام در به نتیجه رساند شعارهایش وگرنه شما نویسنده وسردار فردا چه جوابی دارین به ناظرینتان بدهید همه با هم موفق و منصور
7
Iran, Islamic Republic of
سوگیری های قومی، منطقه ای، سیاسی و قبیله ای!!!!!!!!!! کاش ماهیت واقعی امثال جناب محدث هرچه سریعتر برای مردم روشن شود! بعضی انسان ها با تغییر آب و هوا حتی سریعتر تغییر می کنند!!!!!!!!!!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
سرفاری.....عزیز
/
اوسو که د ورداشتنش وابس منتقد
ها به خدا بدبخت و مو که شهرستانم خشک وابی و ایشا و دین پست مقامیت
آزادی
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث، همیشه گفتم و باز هم میگم، لطفاً مطالبتان را کمی آسانتر بنویسید که خیلی از مخاطبین شما بفهمند که چه می گوئی. بخدا اگر بخواهم واقعیت را بگویم باید عرض کنم که زیر دیپلم حرف بزنید. این مطلب زیبا را اکثر مردم نمی فهمند شاید هم بعد از ماهها بفهمند که منظور شما چه بوده است. حیف از این صحبت ها که مخاطبین نمی دانند که منظور تو چه کسانی هستند. مثلا اونی که خودت را تخصیلکرده دانشگاهی معرفی کرده اصلاً متوجه نسیت که چه گفتی. هم حیثیت جامعه شناسی را برده هم به تحصیلکرده توهین کرده و ادبیات را با نوشتنش به مسخره گرفته است. دستت درد نکنه ولی خواهشا توصیه این برادرت را گوش کن. ممنونم
صداقتم آرزوست
United States
کبنا نیوز خانم حسینی بچه دهدز خوزستانه.
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
از شما بعید است که اصحاب رسانه ها را متهم به اخاذی در مقابل درج مطالب نمایید .
آنوقت انتظار اثر بخشی مقالات خودتان را هم نباید داشته باشید .
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1