کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید از شهرستان دنا مطرح شد

تاجگردن: اختصاص دو ردیف بودجه‌ای به بیمارستان‌های سی‌سخت و پاتاوه / راه‌اندازی دانشکده شیلات و محیط زیست در دانشگاه یاسوج

8 ارديبهشت 1398 ساعت 2:06

تاجگردون گفت: دو ردیف بودجه‌ای برای ساخت بیمارستان‌های سی سخت و پاتاوه اختصاص یافت.


غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان دنا با بیان اینکه این شهرستان پتانسیل‌های بالایی دارد و باید از این پتانسیل‌ها باید حداکثر استفاده‌ها را داشته باشیم، گفت: در بودجه 98، ما دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه را از هم جدا کردیم و دو ردیف بودجه‌ای برای بیمارستان سی سخت و پاتاوه مشخص کردیم و اعتبارات این دو را افزایش دادیم و امیدوارم عملیات اجرایی آنها نیز به زودی آغاز  شود و از دانشگاه علوم پزشکی هم درخواست دارم که به خاطر رفاه حال مردم این پروژه‌ها را هر چه سریعتر پیگیری کنند.
تاجگردون افزود: تلاش می‌شود که هم زمان باهم کار اجرایی این طرح آغاز شود.
وی گفت: راه ارتباطی یاسوج_ سی سخت مهمترین مسئله این شهرستان است که منابع کم داشت که اعتبارات آن را از دو میلیارد تومان به 7 میلیارد تومان در بودجه 98، افزایش دادیم و تلاش می‌شود مشکلات بودجه‌ای این طرح حل شود و پیمانکار آغاز به کار کند.
نماینده مردم گچساران و باشت در ادامه گفت: طرح آزاد راه شیراز-تهران-اصفهان بود که آن را در لایحه بودجه 98 اضافه کردیم و اگر مسیر گردنه بیژن به این آزاد راه وصل شود، می‌تواند کمک زیادی به توسعه استان کند.
وی از تصویب دانشکده شیلات و محیط زیست برای استان کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه 98 خبر داد و گفت: این دانشکده را تصویب کردیم که به دانشگاه یاسوج اضافه شود و امیدوارم که مسئولان دانشگاه تلاش کنند که اقدامات لازم در این رابطه انجام بگیرد.
زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا به دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه نیز اشاره کرد و گفت: 10 میلیارد تومان برای این دو بیمارستان تخصیص داده شد و به زودی عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.
وی به کارخانه قدیمی آب معدنی سی‌سخت نیز گریزی زد و گفت: کارخانه آب معدنی سی سخت که به علت بدهکاری چند سالی غیر فعال است، تلاش می‌شود که با پرداخت تسهیلات به چرخه تولید برگردد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز در این بازدید به تصفیه خانه شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۱۲۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز خواهد بود.
لدنی نژاد بابیان اینکه این تصفیه‌خانه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت کاری دارد، افزود: امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم این طرح تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است گفت: برای تکمیل آن به ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
لدنی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۳۱ درصد شبکه توزیع آب شهرهای استان فرسوده است ادامه داد: برای اصلاح شبکه فرسوده آب شهرهای استان بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارنیاز است.


کد مطلب: 409102

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/409102/تاجگردن-اختصاص-دو-ردیف-بودجه-ای-بیمارستان-های-سی-سخت-پاتاوه-راه-اندازی-دانشکده-شیلات-محیط-زیست-دانشگاه-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1