کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا مطرح کرد

طلای سیاه یاسوج دود می‌شود / خشت اول گر نهد معمار کج / جولان ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف یاسوج / این مدیران را رسوا کنید / چرا اتوبوس‌های شهرداری در اختیار دانشگاه‌ها است

11 بهمن 1397 ساعت 1:38

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سووال دیگری گفت: اگر ما مسوولان نتوانیم خودمان را جمع بکنیم، مردم ما را جمع می‌کنند.


شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مهمان دفتر پایگاه خبری کبنا بود. او در گفت‌وگو با کبنا و در پاسخ به سووالی در خصوص دست درازی عده‌ای به ویژه بعضی مسوولان به اراضی ملی‌، گفت: آب و هوایی که یاسوج دارد، بالاخره مهاجرت پذیری زیادی را هم می‌پذیرد و ساخت و سازهای بی‌حساب و کتاب و گرفتن اراضی ملی در آینده به دلیل توسعه شهر تبعاتی دارد که شاید الان مشخص نباشد.
فرماندار بویراحمد می‌گوید: اگر مسوولی به منابع طبیعی و اراضی ملی دست درازی کرد، باید رسوا شود. اگر زمین منابع طبیعی را برای یک طرح اشتغالزایی به کسی بدهند، اشکال ندارد. اما اراضی ملی را نباید بدون کارکارشناسی و ساخت و سازهای غیراصولی به کسی واگذار کرد.
کناری در ادامه به ساخت و سازهای خلاف قانون در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخورد با این ساخت و سازها قاطعیتی صورت نگرفت و اگر کسی ساخت و ساز خلاف داشت تنها به یک جریمه اکتفا شد و طرف هم به کارش ادامه داد.
وی با بیان اینکه وقتی شهر بر اساس طرح تفصیلی توسعه پیدا نکند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم، افزود: یکی دیگر از عواملی که شاهد ساخت و سازهای غیراصولی در سطح شهر یاسوج هستیم، این است که هیچ گاه پلیس ساختمان در شهر یاسوج این ساخت و سازها را رصد نکرده است و در روستاها دهیاران هم اینگونه این ساخت و سازها را به خوبی رصد نکرده اند.
وی افزود: در روستاهای اطراف شهر یاسوج بیش از 300 الی 400 ساخت و ساز غیر مجاز داریم که فاقد آب، برق و گاز هستند. نباید به این ها اجازه می‌دادند که این ساخت و سازها را داشته باشند و الان حقی برای آنها ایجاد شده و نمی‌توان دیگر با آنها برخورد کرد.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سووال کبنا در خصوص وانت‌بارها و دکه‌ها و وضعیت ورودی و خروجی شهر یاسوج، اظهار داشت: من بارها گفته‌ام که «خشت اول گر نهد معمار کج/تا ثریا می‌رود دیوار کج»، امروز بیش از 200 دکه در سطح شهر یاسوج داریم که در آمار شهرداری یاسوج نیست.
وی به وضعیت خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: بارها اعلام کردیم که اگر یک مالک خودروی بیاید و بگوید که جلوی بندی ماشین من به دلیل چاله و چوله های سطح شهر خراب شده، شهرداری باید پاسخگو باشد.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: شهر یاسوج، تنها شهری هست که ناوگان عمومی ندارد چرا باید اتوبوس های شهرداری تنها در اختیار دانشگاه‌ها باشد.
وی با اشاره به عدم ساماندهی زباله‌ها، گفت: زباله‌ها طلای سیاه هستند و هر کسی آرزو دارد که این هم زباله در سطح شهرش تولید شود. ولی ما زباله‌ها را جمع آوری می‌کنیم و در یک محلی آن را می‌سوزانیم و شیرابه‌ آن آلودگی‌های زیست محیطی به وجود می‌اورد. چرا بعد از 40 سال انقلاب نتوانستیم یک کارخانه بازیافت راه اندازی کنیم.
فرماندار بویراحمد در پاسخ به سووال دیگری گفت: اگر ما مسوولان نتوانیم خودمان را جمع بکنیم، مردم ما را جمع می‌کنند.
 


کد مطلب: 406808

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/406808/طلای-سیاه-یاسوج-دود-می-شود-خشت-اول-گر-نهد-معمار-کج-جولان-ساخت-سازهای-غیرمجاز-اطراف-این-مدیران-رسوا-کنید-چرا-اتوبوس-های-شهرداری-اختیار-دانشگاه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1