تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۴۰۶۸۰۸
فرماندار بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا مطرح کرد

طلای سیاه یاسوج دود می‌شود / خشت اول گر نهد معمار کج / جولان ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف یاسوج / این مدیران را رسوا کنید / چرا اتوبوس‌های شهرداری در اختیار دانشگاه‌ها است

۲
۰
کبنا ؛شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مهمان دفتر پایگاه خبری کبنا بود. او در گفت‌وگو با کبنا و در پاسخ به سووالی در خصوص دست درازی عده‌ای به ویژه بعضی مسوولان به اراضی ملی‌، گفت: آب و هوایی که یاسوج دارد، بالاخره مهاجرت پذیری زیادی را هم می‌پذیرد و ساخت و سازهای بی‌حساب و کتاب و گرفتن اراضی ملی در آینده به دلیل توسعه شهر تبعاتی دارد که شاید الان مشخص نباشد.
فرماندار بویراحمد می‌گوید: اگر مسوولی به منابع طبیعی و اراضی ملی دست درازی کرد، باید رسوا شود. اگر زمین منابع طبیعی را برای یک طرح اشتغالزایی به کسی بدهند، اشکال ندارد. اما اراضی ملی را نباید بدون کارکارشناسی و ساخت و سازهای غیراصولی به کسی واگذار کرد.
کناری در ادامه به ساخت و سازهای خلاف قانون در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخورد با این ساخت و سازها قاطعیتی صورت نگرفت و اگر کسی ساخت و ساز خلاف داشت تنها به یک جریمه اکتفا شد و طرف هم به کارش ادامه داد.
وی با بیان اینکه وقتی شهر بر اساس طرح تفصیلی توسعه پیدا نکند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم، افزود: یکی دیگر از عواملی که شاهد ساخت و سازهای غیراصولی در سطح شهر یاسوج هستیم، این است که هیچ گاه پلیس ساختمان در شهر یاسوج این ساخت و سازها را رصد نکرده است و در روستاها دهیاران هم اینگونه این ساخت و سازها را به خوبی رصد نکرده اند.
وی افزود: در روستاهای اطراف شهر یاسوج بیش از 300 الی 400 ساخت و ساز غیر مجاز داریم که فاقد آب، برق و گاز هستند. نباید به این ها اجازه می‌دادند که این ساخت و سازها را داشته باشند و الان حقی برای آنها ایجاد شده و نمی‌توان دیگر با آنها برخورد کرد.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سووال کبنا در خصوص وانت‌بارها و دکه‌ها و وضعیت ورودی و خروجی شهر یاسوج، اظهار داشت: من بارها گفته‌ام که «خشت اول گر نهد معمار کج/تا ثریا می‌رود دیوار کج»، امروز بیش از 200 دکه در سطح شهر یاسوج داریم که در آمار شهرداری یاسوج نیست.
وی به وضعیت خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: بارها اعلام کردیم که اگر یک مالک خودروی بیاید و بگوید که جلوی بندی ماشین من به دلیل چاله و چوله های سطح شهر خراب شده، شهرداری باید پاسخگو باشد.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: شهر یاسوج، تنها شهری هست که ناوگان عمومی ندارد چرا باید اتوبوس های شهرداری تنها در اختیار دانشگاه‌ها باشد.
وی با اشاره به عدم ساماندهی زباله‌ها، گفت: زباله‌ها طلای سیاه هستند و هر کسی آرزو دارد که این هم زباله در سطح شهرش تولید شود. ولی ما زباله‌ها را جمع آوری می‌کنیم و در یک محلی آن را می‌سوزانیم و شیرابه‌ آن آلودگی‌های زیست محیطی به وجود می‌اورد. چرا بعد از 40 سال انقلاب نتوانستیم یک کارخانه بازیافت راه اندازی کنیم.
فرماندار بویراحمد در پاسخ به سووال دیگری گفت: اگر ما مسوولان نتوانیم خودمان را جمع بکنیم، مردم ما را جمع می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرفاشتون حقه واقعا شما مسوول پای کار هستین کاش بقیه هم متحد بشن مشکلات شهرمون حل بشه
Iran, Islamic Republic of
تقصیر همه هست بجز تو...
مردم هم لابد...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1