تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۳۸۸۵
کبنا گزارش می‌دهد

رتبه آخر گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در کشور / بلایی که ژن خوب‌ها سر گردشگری و منابع طبیعی آوردند / آقای باقری درست نیست (+فیلم)

۱۵
۱
فایل مرتبط کبنا ؛نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی( 24 مهرماه )97 به ریاست علی محمد احمدی و با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه نباید اداره‌کل گردشگری برای خود بروکراسی اداری جداگانه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: سختی‌های پیش روی بخش خصوصی برای دریافت استعلام‌های تکراری و زمان‌بر از دستگاه‌های مختلف، بدون شک با اهداف پنجره واحد در تعارض است، یک پروسه زمانی تعریف‌شده را مشخص کنید و از ابتدا تا انتهای صدور مجوز تمامی دستگاه‌های اجرایی سازوکارهای لازم را برای اخذ مجوزها فراهم کنند و بیشتر از یک ماه دیگر طولانی نشود.امید است که میراث فرهنگی علی‌رغم تلاش‌های گذشته بیش‌ازپیش تلاش کند و انتظار می‌رود در گزارش‌های آینده با ارائه نقشه راه و استراتژی هدفمند در این حوزه امید را در بین مردم استان زنده کند. اقتصاد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد باوجود تمامی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ملموس و غیرملموس این استان، مغفول مانده است.
کیانی در رابطه با اجرای طرح‌های گردشگری در استان گفت: متولی طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تنها میراث فرهنگی و گردشگری نیست، ضمن قدردانی از «محمود باقری» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، اما ما و همه‌ی ارکان متولی حوزه گردشگری نتوانسته‌ایم در جهت طرح‌های گردشگری استان ایجاد اشتغال واقعی و تولید ناخالصی داخلی و اشتغال درخور این منابع خدادادی داشته باشیم.  باید به فرصت‌های گردشگری بچسبیم و مطالعه کنیم و روی این قضیه کارکنیم که اگر عقب‌ماندگی وجود دارد دلیل آن چه چیزی بوده و ما پیگیری کنیم و راهکارهای لازم را برای توسعه گردشگری استان با همفکری دولت و بخش خصوصی فراهم کنیم.
 علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی هیچ طرح گردشگری را تائید نکنیم، الخصوص در دو محور یاسوج- تنگ سرخ و یاسوج-سی‌سخت طرح گردشگری اجرا نشود، اما طرح‌های دیگر در شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، دهدشت و هر جای استان هیچ ایرادی ندارد و ما به‌سرعت کمک می‌کنیم. باید در طرح جامع بیاید که ما جمعیت گردشگرمان چقدر هست! الآن و آینده چطور است! ما چه نیازهایی داریم و ما باید چه‌کاری انجام دهیم؟
احمدی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم عرصه‌های بسیار زیبا را بسپاریم به دست افراد خاص و بعد از یکی دو سال بهانه بیاورند که آقا وام نیامد، پول نیامد، پول نداشتم، فلان دستگاه آب نداد و ما هم بیایم و تغییر کاربری بدهیم و آن‌وقت اتفاقات دیگری بیفتد.
استاندار خطاب به «جعفر گوهرگانی» معاونت امور اقتصادی استانداری در خصوص زمین‌هایی که برای طرح گردشگری به افراد خاص داده‌شده می‌شود، گفت: هیچ استثنایی قائل نشوید، ابتدا از مدیران استانداری، دستگاه قضایی، بازرسی و مدیران کل شروع کنید و تمام اطلاعات این افراد را بیاورید، نوع زمینی که این افراد گرفته‌اند، تاریخ کاربری که در قالب کدام طرح اشتغال روستایی یا رونق این زمین را گرفته‌اند و تاریخ گرفتن زمین‌ها را بیاورید، اقداماتی که کرده است، پیشرفت فیزیکی و وضعیت را برای بنده بیاورید.
احمدی بیان کرد: مردم حق‌دارند بدانند که درواقع سر بیت‌المال دارد چه می‌آید؟ این را روی سایت بگذارید تا همه مردم دسترسی داشته باشند و این را تا 15 و 20 روز آینده بنده می‌خواهم و روی سایت امور اراضی نیز باید باشد و هیچ استثنایی هم قائل نمی‌شوید، حتی اگر هم دستگاه قضایی یا امنیتی هم بوده باشد اگر زمینی برده‌اند دلیل را آنجا ذکر کنند، بگویید آقا به این دلیل افتاده است، ما با هیچ‌کسی در حفظ بیت‌المال نباید تعارف داشته باشیم. باید این اطلاعات روی دستگاه‌های متولی باشد و مردم دسترسی داشته باشند که بنده استاندار، زمین بیت‌المال را برای طرح گردشگری برده‌ام تا اجرا کنم چرا یک سال و دو سال گذشته و هیچ طرحی انجام‌نشده است و چرا ما کارمان را خوب اجرا نکرده‌ایم، در ماده 33 به ما گفته است که اگر فردی زمینی را برای اجرای طرح گرفت و اقدامی نکرد باید زمین را به دولت برگرداند پس چرا تا کنون زمین‌ها را برنگرداندند! قانون باید اجرا شود قانون می‌گوید که اگر زمین را برای طرحی برده و اقدام نکرده آن زمین را باید برگرداند، حق مردم است که شفاف بدانند که آن زمین‌های منابع ملی چه بر سرش می‌آید؟
احمدی خطاب به «محمود باقری» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: گزارشی که در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه‌شده مبنی بر این بود که گردشگری استان در تمام مؤلفه‌ها در کشور آخر است، آقای باقری گزارشی را در این جلسه ارائه دهید که بگویید این اظهارات غیر از این است، 5 دقیقه فرصت دارید اثبات کنید که غیر از این است، برای دفاع از اقدامات خود بیان کنید.
احمدی بعد از اظهارات «محمود باقری» خطاب به او نیز گفت: برخی از طرح‌های گردشگری بدون مطالعه هستند اینکه ساخت دو تا آلاچیق دو سال طول بکشد اشکالی ندارد اما اگر عرصه‌های منابع ملی به‌ناحق تغییر کاربری داده شود درست نیست، این‌ها را توضیح دهید بنده شبانه‌روز دارم فشار می‌آورم که چرا این استان طرح جامع گردشگری ندارد، در نشست بعدی گزارشی بیاورید و اثبات کنید که گردشگری استان آخر نیست. بدون شک ما هرکسی که برای ایجاد اشتغال و رشد تولید تلاش کند را حمایت می‌کنیم اما هرگز اجازه تعدی و سوءاستفاده از بیت‌المال را به کسی نمی‌دهیم و با خاطیان به‌شدت برخورد خواهد شد.
 محمدامین منوچهری کارشناس اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: حدود هزار و 243 گردشگر خارجی سال 95 وارد استان شدند و این رقم در سال گذشته حدود هزار و 628 مورد بوده است.تعداد 6 واحد هتل اقامتی در استان وجود دارد که رتبه آخر کشور را داشتیم و همچنین 2 واحد هتل آپارتمان، 6 مهمان‌پذیر، 3 پانسیون، بوم گردی و مجتمع هیچ موردی در استان نداشتیم.
وی افزود: از مجموع 3 هزار و 843 اماکن اقامتی در کشور تنها 15 واحد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است که رتبه آخر کشور هستیم.
منوچهری گفت: در برخی از طرح‌ها و پروژه‌های ازجمله ایجاد بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی، تله‌کابین یاسوج، تله‌کابین سی‌سخت، احداث هتل ۵ ستاره منطقه ویژه گردشگری، مجموعه تفریحی گردشگری تنگ مهریان، دهکده سلامت و مناطق نمونه گردشگری که تأثیر بسزایی در توسعه گردشگری دارد اما جز دریکی دو مورد در سایر حوزه‌ها اقدامی صورت نگرفته است و در رده آخر هستیم.
وی بیان کرد: تله‌کابین یاسوج و سی‌سخت قریب به 10 سال است که تا کنون به‌جایی نرسیده است و تقریباً کلیه مناطق نمونه گردشگری استان به‌صورت ناقص رهاشده‌اند. این مناطق از بعد توجیهات مالی و اقتصادی موردبازنگری قرارگرفته و تعیین تکلیف شوند.
منوچهری ادامه داد: تنگ مهریان به‌عنوان یک موقعیت ممتاز گردشگری به حال خود رهاشده و اگر کاری نکنیم بلایی که سر آبشار یاسوج آمد و روندی که منجر به از بین رفتن آبشار یاسوج شد گریبان این منطقه را نیز گرفته است که میراث فرهنگی و گردشگری استان باید برنامه دقیقی درزمینه‌ی استفاده مناسب از این فضا، زیباسازی و تخریب محیط طبیعی این مکان تهیه و اجرا کند.
در پایان این جلسه مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های اساسی و مهم گردشگری استان ازجمله بازارچه صنایع‌دستی و تله‌کابین در کمترین زمان ممکن اقدام کند، این طرح‌های مطالعاتی پیش‌گفته که تأثیر بسزایی در برنامه‌ریزی و نقشه راه توسعه گردشگری استان دارد به جدیت پیگیری و در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گیرد.
 
به گزارش کبنا، اظهارات 5 دقیقه‌ای «محمود باقری» رئیس سازمان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در کلیپ بالا مشاهده کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باقري
United States
آقاي /تمام وقتش رو صرف واگذاري زمين هاي با ارزش شهر به فاميل هاي نزديك خودش ميكنه اگه وقتي اضافه آورد صرف/ ميكنه
Iran, Islamic Republic of
اخ بمیرم سی اداره کل کار وتعاون استان که واقعا داره نابود میشه آقای استاندار فکری به حال آن کن
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در حکمی از سوی معاون رئیس جمهور:
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ابقا شد
اقای استاندار تنها دو روز از جلسه ای که دران مشخص شد گردشگری رتبه اخر رو بدست اورده نگذشته که حکم ابقا مدیرکل صادر میشه . یا شما خوابی یا هم همه این حرفاتون سیاه بازیه
تیرتاج
Iran, Islamic Republic of
...ژن خوب
Iran, Islamic Republic of
کیانی آمار /میدی به استاندار بعد هم میگی مهم نیست درست بودن آمار من یا باقری
Iran, Islamic Republic of
آفرین به استاندار احمدی
ئدد
Iran, Islamic Republic of
ادم خندش میگیره از اون ور تمدید میکنن مدیرکل را از اینور بهش میگن اخرش شدی
محمد
Iran, Islamic Republic of
بعله!!!!! آقای باقری بالاخره مزد شبانه روزی زحمات طاقت فرسای خویش را گرفت و رتبه استان را به ردیف آخر رساند! و به خاطر همین رتبه بسیار عالی و چشمگیر!!!! حکم ابقاء خود را از دست مونسان گرفت!!! آقای دکتر احمدی استاندار عجب فراست و زیرکی شما!! حالا شما بگو باقری 5 دقیقه فرصت دارید از خودتون دفاع کنید! حالا اگه دفاع نکرد! اونکه حکم ابقاءش را گرفت دیگه چه کاری از دست شما برمی آید؟!!!
دکتر
Iran, Islamic Republic of
اقای باقری همیشه خوش درخشیده
یاسین
Iran, Islamic Republic of
خدایا کجایند مردان چابک سوار ..خدایا کجایند زنهای مینا به سر نشینند زاییند شیران نره ...یادی کنیم از مدیران کل قبل این اداره میراث فرهنگی ...واقعا باقری ابروی اداره را برده
Iran, Islamic Republic of
جان عزیزانتون کارها رو شل نگیرین، جدی بگیرین، ما با این همه ظرفیت توریستی چرا باید رتبه اخر گردش گری رو داشته باشیم. باید علاوه بر توسعه زیر ساختها مردم رو هم از لحاظ فرهنگ توریست پذیری آماده کنیم
بویراحمدی.ب
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با اصرار زارعی مدیران ضعیف مثل باقری همچنان هستند ولی آقای زارع والله من به عنوان یک طرفدارت در انتخابات 98پشیمانی گذشته را جبران خواهم کرد
مریم
Iran, Islamic Republic of
چرا امار غلط میدید دست مردم..تا قبل از باقری که کسی این استان رو نمیشناخت،چطونه اینقد حسادت میکنید. یه مدیر هم که دلسوزانه کارشو‌ میکنه بیفتین دنبالش
اشنا
Iran, Islamic Republic of
اولاانتقاد باید از راه درست وسازنده باشه،دومااین آمار تا جایی که بررسی شده مربوط به سال 94 است ،بعد شما بروید ببینید چقدر اعتبار به میراث فرهنگی داده اند و آنها عمل نکرده اند،ضمن اینکه هتل توسط بخش خصوصی ساخته میشود نه دولت
انیس
Iran, Islamic Republic of
آقای باقری یکی از بهترین مدیران این استان هستند بنده خداها هنوز نرفتید تو ادارات دیگه و مدیرکلی اونا رو ببنید که از لحاظ اخلاق و رفتار صفر هستند قدر ادم خوبای زندگیتون رو بدونید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1