تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۷۴۶۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

خلأ گردشگری کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

۱۰
۰
خلأ گردشگری کهگیلویه و بویراحمد چیست؟
کبنا ؛چرا گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد پُررونق نیست؟ تسهیلات زیادی در حوزه گردشگری استان پرداخت شده است که قطعاً باید اثر این تسهیلات در رونق این حوزه دیده شود. 
به گزارش کبنا، گردشگری در جهان مدرن امروزی یکی از صنایع پرسُود در میان صنایع بزرگ دنیا محسوب شده و رقابتی تنگاتنگ با صنایع مهم دارد و چه بسا به دلیل آلایندگی سایر صنایع پرسُود صنعتی، صنعت توریسم به عنوان یک صنعت پاک دارای مزایای بیشتری نیز هست و در هر کجا که صنعت گردشگری رونق گرفته منافع اقتصادی کلانی برای آن کشور یا آن منطقه به ارمغان آورده است.
 طبیعت بکر، جنگل‌ها، مکان‌های تفریحی، رودخانه‌ها و آبشارها از مواهب خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد است که می‌تواند با مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی کلان این استان را به استانی توریستی تبدیل کرده و از سایر صنایع تا حد قابل توجهی بی‌نیاز سازد.
گردشگری یک تفکر است که باید در ذهن آحاد یک جامعه تسری پیدا کند. متأسفانه اداره‌کل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته این موضوع را در جامعه به‌خوبی تبیین کند. کهگیلویه و بویراحمد این قابلیت را دارد که به قطب گردشگری تبدیل شود؛ اما نشده؛ چونکه برنامه مدون و دقیقی در این سال‌ها نداشته و گاهی تسهیلات را به افرادی می‌دهند که به نام گردشگری برای خود و خانواده‌هایشان ویلا و ماشین‌های شاسی بلند خریداری می‌کنند.
شهرام‌ مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد از اداره‌کل گردشگری انتقاد می‌کند و می‌گوید: آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد در بحث خدمات سفر ستاد نوروزی برای کل استان آبروداری کرد.
مهدوی‌مطلق با انتقاد از مجموعه گردشگری بیان کرد: از مجموعه گردشگری خودمان در شهرستان و همچنین حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد داریم و کلاً یک خلأ در سطح شهرستان در حوزه گردشگری داریم.
صالح داستار سرپرست آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد با ارائه گزارشی از خدمات سفر ایام نوروز توسط آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ضمن تشکر و احترام به همکاری همه اعضای ستاد تسهیل سفر، آموزش بیشتر از همه دستگاه‌ها باتوجه‌به انتظاراتی که از آن می‌رفت پای‌کار بود و از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سیزدهم نوروز ۸ هزار نفر در قالب ۶۰۰ خانواده در ۵۵ مدرسه اسکان پیدا کرده بودند که مسافران بسیار رضایت خوبی از مجموعه‌های ما داشتند.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: باتوجه‌به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد ظرفیت‌های بالای گردشگری دارد از مسئولان ارشد استان خواستاریم که جهت برخورداری از امکانات گردشگری با وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری مکاتبه داشته باشند و امکاناتی که نیاز داریم را فراهم تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم‌.
بر اساس گفته‌های مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد 45 هزار و 42 نفر از مسافران نوروزی تا یازدهم فروردین‌ماه در محل‌های غیررسمی سکونت داشته‌اند.
به گفته سعید طالبی‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۹۶ هزار و ۲۰۴ نفر مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این استان تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳بازدید کردند.
وی افزود: طی روز یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳، هفت هزار و ۸۲۴ نفر گردشگر و مسافر نوروزی در مجموعه‌های رسمی میراث فرهنگی شامل هتل‌ها، بوم گردی‌ها، مهمانپذیر‌ها و تأسیسات تحت مدیریت میراث فرهنگی و همچنین ۱۱ هزار و ۶۳۱ نفر در مجموع اسکان داده شده‌اند.
وی اظهار کرد: طی این روز ۵۴ هزار و ۵۷۲ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳، ۷۳ هزار و ۳۸۵ نفر در مراکز رسمی تحت نظارت میراث فرهنگی اسکان یافتند. همچنین در مجموع ۱۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده‌اند.
طالبی‌پور بیان کرد: در مجموع از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ تعداد ۳۹۶ هزار و ۲۰۴نفر مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌ها گردشگری این استان بازدید کرده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اینها بروند همون گناوه بو گندو بهتره حیف طبیعت بکر استان
سرداری
Iran, Islamic Republic of
گردشگری دلش خوش است که پشت دربهای بسته نشسته و یک منشی دارد که نوبت میدهد و خیلی وقت‌ها هم نوبت نمی دهد تا مدیر مربوطه را ملاقات کنی و هیچ نتیجه‌ای هم نداشته باشد
واحدی
Iran, Islamic Republic of
با زبان روزه قسم میخورم مدیر کل گردشگری استان اصلأ دغدغه توسعه گردشگری استان را ندارد شاید مامور نابودی گردشگری هم باشد
معصومی
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان حراستی است همه امور را از دید حراستی میبیند مدیر میراث باید فردی متمدن و با دیدباز ببیند مدیری بزرگ میخواهد
United States
این آمارهای تردد و ورود خروج استان است یا گردشگران ماندگار و بازدید کننده از استان؟؟؟
United States
وقتی دید بسته و دید به سایر مقوله ها بجای دید تخصصی به وظیفه و صنعت گردشگری جایگزین شود مطمئنا باید بر مدار روزمرگی بگردیم و بچرخیم و بسوزیم و بسازیم.
United States
باید از مراحل باری به هر جهت به مراحل دید صنعتی به گردشگری تغییر پیدا کنیم.
برپایی چند چادر و غرفه نمادین فصلی را اوج کارکرد خود ندانیم.
United States
گذاشتن چوب لای چرخ حضور و حرکت سرمایه گذاران از موانع اصلی عدم توسعه و نابرخوردای ماست.
چرا با توجه به این پتانسیل خدادادی استان، نباید پیشگام تسهیل سرمایه گذاری باشیم ؟
فرموده خداوند به موسی را ملتمسانه گوشزد می کنیم امید آنکه گوشی شنوا باشد در اصلاح و تغییر به احسنت
تو برای وصل کردن آمدی
نی برای فصل کردن آمدی
United States
ما از عملکرد مجموعه گردشگری و مدیر کل مربوطه نهایت نارضایتی را داریم!
Iran, Islamic Republic of
ما که تغییر و توسعه ای ندیدیم و نمی بینیم. این آمار و این گردشگران کجا هستند خدا می داتد.
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1