تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۰
کد مطلب : ۴۷۳۹۷۳
بعد از بارش شدید باران در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

تخلیه سه روستا در مارگون / جاده دیشموک به خوزستان مسدود شد / تخریب دو پل در بهمئی

۰
تخلیه سه روستا در مارگون / جاده دیشموک به خوزستان مسدود شد / تخریب دو پل در بهمئی
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران از تخلیه روستا‌های در معرض سیل از جنله سیلاب کلوار خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ خانوار در مناطق امن از جمله مدارس، حسینه و بقاع متبرکه اسکان داده شده‌اند.
احمد‌زاده افزود: امروز جوان گرفتار سیلاب در منطقه شاه زینعلی باشت امداد‌رسانی شد و نجات یافت.
وی ادامه داد: قطعی کامل ارتباطات در مناطق استان گزارش نشده اما بخشی از ارتباطات در مناطقی از جمله دیشموک با مشکل مواجه شده است.
استاندار از فعال بودن ۷۰۰ گروه امدادی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: گروه‌های امداد راهداری، راه و شهرسازی، هلال احمر اورژانس و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان همگی پای کار هستند.
وی تأکید کرد: فرمانداران و بخشداران در ستاد‌های بحران استان فعال هستند و به محض وقوع حادثه بلافاصله اقدامات امدادرسانی انجام می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست همکاری کنند و با خود مراقبتی و وجود امکانات امدادی و برنامه‌ریزی‌های ستاد مدیریت بحران، وضعیت تحت کنترل است و حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.
وی از تعیین مکان‌های اضطراری برای اسکان مردم استان در صورت وقوع سیلاب خبر داد و گفت: جای نگرانی وجود ندارد.
احمد‌زاده همچنین در خصوص آبگرفتگی در برخی نقاط شهر یاسوج افزود: بخشی از مناطق شرف آباد، محله بختیاری‌ها، اکبر طاباد و شهرک امام حسین دچار آبگرفتگی شده که امدادگران در حال امدادرسانی به مردم این مناطق هستند.
وی در پایان از اطلاع‌رسانی شبکه دنا و خبرنگاران رسانه‌های محلی برای کمک به امنیت و پیشگیری از حوادث احتمالی سیلاب قدردانی کرد.
سرریز شدن ۲ سد در شهرستان باشت
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: سد تنگ تیز و حوضچه‌های آبگیر آبدهگاه از جمله طرح‌های آبخیزداری شهرستان باشت در پی بارندگی امروز تکمیل و سرریز شد.
عبدی افزود: گنجایش سد تنگ تیز ۶۰۰ هزار متر مکعب است که ظرفیت آب آن در اثر بارندگی امروز خوشبختانه تکمیل و سرریز شد.
وی ادامه داد: این سد ۱۵متر ارتفاع و ۴۰متر طول دارد که در مهار سیلاب‌ها؛ جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین تغذیه سفره‌های زیرزمینی نقش به سزایی دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: طرح تغذیه مصنوعی آبدگاه نیز یکی دیگر از طرح‌های آبخیزداری این شهرستان که دارای ۱۷حوضچه آبگیر است و حجم ذخیره هر یک از این حوضچه‌ها یک میلیون و دویست هزار مترمکعب آب است نیز سرریز شد.
تخلیه سه روستا در شهرستان مارگون/ مردم دغدغه خسارت نداشته باشند
فرماندار مارگون گفت: با توجه به بارندگی‌ها و همچنین هشدار‌های هواشناسی مردم روستا‌های سیلاب، کلوار و امازاده شاه غالب به مناطق امن منتقل شدند.
مختار اندرخور افزود: همه امکانات برای مردم این مناطق مهیا شده است و از لحاظ اسکان و مواد غذایی مشکلی ندارند.
وی افزود: تاکنون گزارش حوادث در این مناطق اعلام نشده است و تلاش می‌شود مشکلی برای مردم این شهرستان به وجود نیاید.
فرماندار مارگون از نیازمندی این منطقه به دو دستگاه لودر در حوزه زیلایی خبر داد و اضافه کرد: در تماس تلفنی با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقرر شده هرچه زودتر لودر به این منطقه منتقل شود.
اندرخور از مردم این مناطق خواست دغدغه خسارات مالی وارده را نداشته باشند چرا که در اسرع وقت پس از پایان بارش‌ها کارشناسان برای برآورد خسارات اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
مسدودشدن راه‌های عشایری «بید انجیر» چرام
بر اثر بارش‌ها اخیر راه‌های ارتباطی برخی از روستا‌های منطقه عشایری بیدانجیر مسدود شده و بلافاصله پس از اتمام باران عملیات بازگشایی آغاز می‌شود.
بخشدار سرفاریاب گفت: بر اثر بارش‌های اخیر جاده ارتباطی تعدادی از روستا‌های بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام در استان کهگیلویه‌وبویراحمد مسدود شده است.
مجیدیان افزود: جاده‌های منطقه عشایری بید انجیر به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن با شروع بارش‌های زمستانی در برخی نقاط مسدود می‌شود.
وی ادامه داد: یک دستگاه لودر در منطقه بیدانجیر مستقرشده و بلافاصله پس از اتمام بارش‌های اقدام به بازگشایی این جاده‌های می‌کند و این لودر در چند روز گذشته تا روستای چال باغ را بازگشایی کرده بود.
بخشدار سرفاریاب اضافه کرد: با توجه به هشدار اداره هواشناسی مبنی بر احتمال سیلاب لودر را به منطقه امن انتقال دادیم و بلافاصله پس از پایان باران بازگشایی جاده‌های ارتباطی این مناطق آغاز می‌شود.
بیدانجیر بین دو کوه نیر (نور) و کوه شره و کمر پیازی واقع و رودخانه مارون از شمالی‌ترین نقطه این منطقه سرچشمه می‌گیرد و یکی از مناطق کم برخوردار و سخت گذر استان کهگیلویه‌وبویراحمد و در انتهای بخش سرفاریاب از شهرستان چرام واقع‌شده است.
منطقه بید انجیر شامل روستا‌های تل سیاه، چال باغ، تلخدان، اولیاء سفلا و علیا، آب قنات، دشتک، اندرون و آبچنار است.
مسدود شدن جاده دیشموک به خوزستان
مسیر ارتباطی بخش دیشموک به استان خوزستان در محل تنگ چویل به علت سیلاب‌های جاری شده در بارش‌های اخیر قطع شده است.
به گفته بخشدار دیشموک، راه ارتباطی خوزستان به کهگیلویه مسدود شده است.
وی افزود: مسیر ارتباطی خوزستان به کهگیلویه از مسیر صیدون به دیشموک قطع است و مردم این دو استان از تردد در این مسیر خودداری کنند.
لغزندگی همه جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
 رئیس پلیس راه استان از لغزندگی جاده‌های ارتباط استان به دلیل بارش باران خبرداد و گفت: هم‌اکنون همه جاده‌های این استان باز است و گره ترافیکی نداریم
سرهنگ دانایار با اشاره به وجود پدیده مه گرفتگی در گردنه مله شوره، گل زردون و جوخانه مه و کاهش دید در این مناطق از رانندگان خواست فاصله طولی را رعایت و از چراغ مه شکن استفاده کنند.
وی از رانندگان خواست از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند و درصورت سفر علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان از رانندگان خواست با سرعت مجاز حرکت و با توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.
تخلیه ۳ روستای شهرستان مارگون/ مسدود شدن راه ۳۰ روستا
 فرماندار شهرستان مارگون از مسدود شدن راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان خبر داد.
مختار اندرخور افزود: سه روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر به نام «سیلاب»، «کلوار» و «امامزاده شاه غالب» در این شهرستان در مسیر سیل تخلیه و ساکنانش در جا‌های امن اسکان داده شدند.
وی اظهار کرد: جمعیت این سه روستا با دو دستگاه مینی بوس به مکان امن انتقال داده شدند.
فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به رانش جاده‌ای در حوزه «زیلایی» و «تاکسیسه» به «مورد زرد» و مسیر «سیلاب» و «کلوار» تصریح کرد: در پی بارش‌های اخیر راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان مارگون مسدود شده است.
وی ادامه داد: دو دستگاه لودر برای بازگشایی جاده‌های روستایی نیاز داریم. البته سه دستگاه لودر مستقر هستند که جوابگو نیست.
فرماندار شهرستان مارگون بیان کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی تا ساعت ۱۸: ۳۰ روز سه شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در خود شهر مارگون ۴۵ میلی‌متر و در موشمی زیلایی ۵۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.
تخریب دو پل در شهرستان بهمئی به دنبال سیل
فرماندار شهرستان بهمئی از تخریب دو پل به دنبال بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان خبر داد.
«علی محمدی» افزود: از بامداد سه شنبه بارش‌ها در این شهرستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: به دنبال این بارش‌ها دو دهانه پل در مسیر ارتباطی «ممبی» به «رود تلخ» و «سرآسیاب» به «طلاگه» خسارت دیدند و تخریب شدند.
فرماندار شهرستان بهمئی بیان کرد: طبق گزارش هواشناسی تا ساعت ۱۸: ۳۰ روز سه شنبه ۲۹ اسفندماه در منطقه مملی ۵۵ میلی‌متر و در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی ۴۷. ۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.
ثبت ۱۰۰میلی‌متر بارندگی در شهرستان چرام
فرماندار شهرستان چرام گفت: بارش حدود ۱۰۰میلی‌متری در این شهرستان ثبت شده است.
عبدالرحمان توفیقیان افزود: از ابتدای شروع این سامانه بارشی تاکنون قریب به ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در این شهرستان به ثبت رسیده است.
وی اظهارکرد: به دنبال این بارش‌ها خسارت جزیی به برخی اماکن عمومی شهرستان وارد شده است.
توفیقیان بیان کرد: راه ارتباطی دو روستای شهرستان چرام بدلیل ریزش کوه مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.
فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز گفت: به دنبال بارش‌های سیل‌آسا تاکنون مشکلی خاصی در این شهرستان رخ نداده است.
سید حمزه محقق‌زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: در رابطه با راه‌های اصلی و روستای مشکلات گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه تا ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه سه شنبه در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه ۷۹ میلی‌متر گزارش شده است بیان کرد: تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه سه شنبه در شهر قلعه رئیسی ۶۰. ۵ میلی‌متر و در شهر دیشموک ۴۷ میلی‌متر و دهستان جاورده ۷۳ میلی‌متر، فیلگاه۶۲ میلی‌متر و قلعه دختر ۵۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.
محور‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد باز است
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، باوجود بارندگی‌های شدید محور‌های ارتباطی این استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.
حمید پیمان‌جو  افزود: در همه راه‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد بارندگی شدید داریم.
وی اظهار کرد: در همه محور‌ها از جمله یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، پاتاوه به دهدشت و یاسوج به بابامیدان شاهد ریزش سنگ هستیم که با تلاش راهداران ریزش‌برداری در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کدام از راه‌های مواصلاتی استان مسدود نشده است. همه محور‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.
پیمانجو تصریح کرد: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه مسافران و گردشگران نوروزی تقاضا داریم از سفر خودداری کنند و فعلا سفر خود را کنسل کرده تا بدلیل حوادث احتمالی سال نو به کامشان تلخ نشود.
وی بیان کرد: ۱۷ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه سیار با ۲۰۰نیروی عملیاتی و ۱۵۰ نیروی پشتیبانی برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران و گردشگران نوروزی نیازمند کمک و امداد در حالت آماده باش هستند.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1