تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۷۳۱۰۴
یادداشت؛

اجماع بر سر نادر منتظریان: رمزگشایی از دو بال پرواز او به سوی بهارستان

۱۲
۰
اجماع بر سر نادر منتظریان: رمزگشایی از دو بال پرواز او به سوی بهارستان
کبنا ؛نادر منتظریان، نامی که در آستانه انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی، بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است. او که از چهره‌های شناخته شده در استان کهگیلویه و بویراحمد است، این بار با کوله‌باری از تجربه و با اتکا به دو بال قدرتمند، عزم خود را برای ورود به بهارستان جزم کرده است.
حمایت اصولگرایان: در یک سوی میدان، شاهد حمایت قاطعانه اصولگرایان معتقد از نادر منتظریان هستیم. چهره‌هایی شاخص مانند هدایتخواه، که خود از یاران دیرین انقلاب و از سیاستمداران مؤمن و شناخته شده در استان به شمار ‌می‌روند، صراحتاً از منتظریان به عنوان نامزد اصلح یاد می‌کنند. این حمایت، مهر تأییدی بر پایبندی منتظریان به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلقی می‌شود و از او چهره‌ای قابل اعتماد برای طیف وسیعی از اصولگرایان می‌سازد.
جذب اصلاح‌طلبان واقع‌بین: اما بال دوم قدرت منتظریان، در جلب نظر اصلاح‌طلبان واقع‌بین نهفته است. در شرایطی که بسیاری از اصلاح‌طلبان از عدم حضور چهره‌های شاخص خود در انتخابات گلایه دارند، نادر منتظریان با رویکردی عملگرایانه و با اتکا به سابقه خود در حل مشکلات مردم، توانسته نظر مساعد این طیف را نیز به خود جلب کند.
رمزگشایی از اجماع: اما چه چیزی باعث شده است تا نادر منتظریان به نقطه اجماع دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب تبدیل شود؟
شخصیت رئالیست: منتظریان به عنوان یک سیاستمدار واقع‌بین، به جای شعار‌های تند و غیرقابل اجرا، بر ارائه برنامه‌های عملی و قابل تحقق برای حل مشکلات مردم تمرکز کرده است. این رویکرد عملگرایانه، او را به چهره‌ای قابل اعتماد برای هر دو طیف سیاسی تبدیل کرده است.
نفوذ در ساختار حکومتی: سابقه درخشان منتظریان در مسئولیت‌های مختلف، از جمله استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکلی اطلاعات قزوین و کهگیلویه و بویراحمد و ناظر ویژه وزارت خانه‌های مختلف و معاون پارلمانی وزارتخانه مربوطه نشان‌دهنده توانایی او در تعامل با ساختار حکومتی و پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود است. این ویژگی، امتیازی مهم برای او در نظر هر دو طیف سیاسی به حساب می‌آید.
قدرت اجماع‌سازی: نادر منتظریان به واسطه شخصیت معتدل و تعامل‌گرا، همواره در طول فعالیت سیاسی خود، در مقام یک عنصر وحدت‌آفرین ظاهر شده است. این توانایی اجماع‌سازی، او را به گزینه‌ای مناسب برای عبور از فضای دو قطبی حاکم بر فضای سیاسی کشور تبدیل کرده است.
جمع‌بندی: حضور نادر منتظریان در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی، می‌تواند نویدبخش تحولات مثبتی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد. اتکا به دو بال قدرتمند حمایت اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان واقع‌بین، در کنار شخصیت رئالیست، نفوذ در ساختار حکومتی و قدرت اجماع‌سازی، او را به چهره‌ای ممتاز در میان نامزد‌های حاضر در این دوره از انتخابات تبدیل کرده است. بدون شک، حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاباتی آگاهانه، می‌تواند زمینه را برای ورود نادر منتظریان به بهارستان و تحقق اهداف و برنامه‌های او برای توسعه و آبادانی استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
منتظریان نشان‌داد شخصیتی فرا قومی بادید باز و مسلط بر مسایل جامعه‌می باشد.
لبیک یا حسین
Iran, Islamic Republic of
بابا شما چقد آسمون و ریسمون میبافید نفر سوم میشه روشنفکر دوباره اول
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
بنده قصد جانبداری ندارم‌ولی انصافا مناظرات‌را نگاه کنید.
چقدر سطح صحبت آقای نماینده پایین بود..
ولی سطح صحبت منتظریان‌مطالبه گرانه و جسورانه بود.
خرامین‌هم منطقی و مستدل صحبت کرد
علی
United States
نه گمونم کاری سیش وابو
امروز پاتاوه روشنفکر زیاد حمایت شد
United States
درود بر حاج منتظریان
بی شک ایشان نماینده قوی برای استان ما خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه چه زمانی یار دیدن انقلاب بوده؟!
این حرفتون خنده داره
هدایتخواه از سال 82 در یک انتخابات کاملا" بدون رقیب وارد سیاست شده
Iran, Islamic Republic of
منتظران چه زمانی معاون پارلمانی وزارتخانه بوده؟
تحقیق کنید بعد مطلب بنویسید
United States
راحت خوابیدی نمیدونی
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
سوم میشیه تمام هدایت خواه اگه امید داشت خودش ول نمی‌کرد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا من خودم که تجربه چندین سال فعالیت سیاسی را دارم برام تعجب اور است انسان های بزرگ و فهیم و تاثیر گذار که به جریان اقای منتظر پیوستند اولین بار آنها را می بینم و خیلی شگفت زده شدم
کریم
Iran, Islamic Republic of
خدایی
من روم نمیشه بگم روشنفکر نمایندمونه
منتظریان آدم نترس وشجاعیه
جباری
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود خدمت ککایل عزیزم، بنده بختیاری اهل مسجد سلیمان طرفدار هیچکدم از نماینده ها نیستم، ولی مناظرات کاندیداهارو که دیدم خیلی متعجب شدم که بویراحمدی ها با این اصالت و جسارتی که در تاریخ زبانزد عام و خاص داشتن و دارند همچین نماینده یی رو انتخاب کردن که توانایی یک دفاع ساده از عملکرد چهارساله خودش رو نداره، اصلا ایشون قدرت تحلیل مسائل رو نداره و متأسفانه روی موضوعاتی مانور میده که اصلا ربطی به نماینده نداره و ایناها همش اعتبارات ملی هستن که در زمان وقوع بلایای طبیعی با فوریت اختصاص داده می شوند، نمیدونم این اعتبارات هر چند ناچیز چه ربطی به نماینده داره، فک نکنم ایشون بتونن حق شهرستان محروم شما رو از نمایندگان ترک و فارس و استان های دیگه بگیرن، خواهشا تعصبات قومی را کنار بذارین و برای یک بار هم شده بخاطر منفعت عمومی رأی بدین، والا وظیفه من نبود اینجا این کامنت رو بذارم ولی به رگ غیرتم خورد. بیشتر هم از این موضوع دلم سوخت تابستان امسال اومدم یاسوج با چند سال پیش مقایسه کردم هم جاده ها، هم فضای سبز و .... خیلی خیلی افت کردن، آخه این نماینده محترم با چه رویی توی این مناظرات شرکت میکنه.
تا جایی که من اطلاع دارم قوم اصیل و جسور تامرادی افراد بزرگی دارند که میتونن بعنوان نماینده معرفی کنند آخه ایشون!!!!
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1