تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۴۶۸۱۱۰
گلایه مردم و پاسخ مسوولان؛

شهروندان ناراضی از آنتن دهی اینترنت ثابت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
شهروندان ناراضی از آنتن دهی اینترنت ثابت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ آنتن دهی اینترنت ثابت در برخی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این امر منجر به گلایه‌مندی مشترکان شده است و شرکت مخابرات برای رفع این مشکل گسترش فیبر نوری را در دستور کار خود دارد.
به گزارش کبنا، مشترکان اینترنت adsl یا ثابت شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد که جمعیت آنان به ۳۰ هزار مورد می‌رسد با اشاره به اینکه کندی یا اخلال در اینترنت همه ابعاد زندگی آنان از کسب و کار تا دریافت خدمات دولت الکترونیک را تحت تأثیر قرار داده از این وضعیت ابراز نارضایتی می‌کنند.
در حالی که شرکت مخابرات برای دسترسی روستاییان به اینترنت و دنیای آزاد اطلاعات، تلاش‌های گسترده‌ای را در کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده اما ضعف آنتن دهی حتی در شهر‌ها به ویژه مرکز استان جای سؤال دارد.
کاربران اینترنت با اشاره به اینکه این روز‌ها در عصر دیجیتال برای انجام هر کاری نیازمند استفاده از اینترنت هستند از مسوولان می‌خواهند برای بهبود دسترسی به این خدمت چاره‌اندیشی کنند.
یکی از مشترکان اینترنت ساکن کوی باهنر شهر یاسوج با اشاره به ضرورت دسترسی به اینترنت برای بهره وری از خدمات دولت الکترونیک می‌گوید که پایین بودن سرعت یا اخلال‌های پرشمار، کاربران را کلافه کرده است.
مریم عوض‌زاده با یادآوری اینکه برای استفاده از همه خدمات دولت برخورداری از اینترنت ضرورت دارد تأکید کرد: از مسوولان انتظار می‌رود برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.
یک دانشجوی ساکن کوی رجا در شهر یاسوج می‌گوید که برای انجام پژوهش‌های مربوط به پایان‌نامه خود نیاز به استفاده از اینترنت دارم اما با وجود داشتن اشتراک خانگی نمی‌توانم در واحد مسکونی از این خدمات بهره‌مند شوم.
احمد حسن‌زاده تأکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه من تحصیل من در شهر شیراز قرار دارد و من پایان‌نامه خود را در زادگاهم شهر یاسوج انجام می‌دهم ناچار به تحمل هزینه‌های اضافی در کافی نت‌ها برای انجام کار‌هایم هستم.
سارا علی پور، یکی از ساکنان شهر دوگنبدان می‌گوید: با توجه به اینکه بازاریابی محصولات صنایع دستی در بستر فضای مجازی انجام می‌شود تأکید کرد: ضعف آنتن دهی اینترنت منجر به اتلاف وقت برایش شده است.
مدیرعامل سابق شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش عمده‌ای از ضعف اینترنت در شهر‌های استان به ویژه یاسوج به علت احداث ساختمان‌های بلندمرتبه است
سید محمدهادی‌ امیری تصریح کرد: برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد هم نیازمند توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری برای آنتن دهی بهتر است.
وی توضیح داد: طرح نجما به معنای نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران درحال اجراست و براساس آن قرار است فیبرنوری به خانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و شهرک‌های صنعتی برسد.
امیری عنوان کرد: رساندن فیبر نوری تا در خانه مردم هیچ هزینه‌ای برای کاربر ندارد و حتی مودم هم به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: در این طرح اینترنت مبتنی‌بر کابل‌های فیبرنوری؛ از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به جای آن فیبرنوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند.
وی بیان کرد: فیبرنوری با مشخصات فنی خاص خود، پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی مسی دارد و می‌تواند کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه دهد و سرعت‌های دانلود و آپلودی بیش از یک گیگابیت ارائه کند.
امیری عنوان کرد: ویژگی‌های سخت و نرم‌افزاری و گره‌گشای اینترنت FTTX (مبتنی بر فیبرنوری) است که زمینه را برای رفع مشکلات ارتباطی کاربران همراه و ثابت فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون ۹۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق شهری و ۵۰۰ کیلومتر هم در نقاط روستایی استان ایجاد شده است. 
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم احداث ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی و شهری استان اجرا یا در دست اقدام است. برای اجرای این زیرساخت‌ها ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف استان برای احداث در دولت سیزدهم پیش‌بینی شده است.
ایرنا در پایان این گزارش نوشت: کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع وسعت، یک درصد ازمساحت ایران و یک درصد درصد از جمعیت کشوررا دارد وبه طورمیانگین در هر کیلومترمربع آن ۴٢نفرزندگی می‌کند.
جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمـومی نفـوس و مـسکن آبانمـاه ۱۳۹۰، بـه تعـداد ۶۵۸ هزار و ۶۲۹ نفر بود. ۴۹. ۹۷ درصد از این جمعیت را مردان و ۵۰. ۰۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. اکنون براساس آمار‌های موجود جمعیت این استان از ۷۲۰ هزار نفر گذشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1