تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۶۷۹۷۲
کبنا گزارش می‌دهد

هیچ استانی توان رقابت با استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث شیلات را ندارد / اما نه با مدیرانی که در جلسه خمیازه می‌کشند یا با تلفن پیامک می‌دهند!

۴
۲
هیچ استانی توان رقابت با استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث شیلات را ندارد / اما نه با مدیرانی که در جلسه خمیازه می‌کشند یا با تلفن پیامک می‌دهند!
کبنا ؛نشست بررسی طرح جامع توسعه زنجیره تا مصرف ماهی قزل‌آلا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد که ظرفیت‌های استان به لحاظ شیلات و تولید تخم چشم‌زده مورد بحث قرار گرفت و همچنین در خصوص ضرورت توسعه و تجهیز مرکز ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی یاسوج گفت‌وگو شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز نشست بررسی طرح جامع توسعه زنجیره تا مصرف ماهی قزل‌آلا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی استانداری استان برگزار شد.
بهمئی_ رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور_ در این جلسه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه شیلات اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد این ظرفیت را دارد که زنجیره تولید تا مصرف ماهی قزل‌آلا را توسعه و تکمیل کند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد آب‌های روان کشور را در اختیار دارد، افزوذ: استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه 22 هزار تن تولید ماهی قزل‌آلا دارد که این ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و توسعه و تکمیل زنجیره تولید تا مصرف است.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: در بحث پرورش ماهی 20 درصد تلفات به دلیل بیماری‌های مختلف رخ می‌دهد که این معمول و طبیعی است و به‌طورکلی در بحث پرورش ماهی 40 درصد ضایعات وجود دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد 22 هزار تن تولید دارد و اگر 40 درصد ضایعات داشته باشیم و 10 درصد هم تلفات، 50 درصد تولیدات این استان ظرفیت قابل توجهی است که سرمایه‌گذاری انجام بگیرد.
وی با اشاره به تحقیقات میدانی همکاران خود از بخش‌های مختلف استان، گفت: همکاران ما به این نتیجه رسیده‌اند که ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث شیلات بالا است و فقط در یکی از مناطق ظرفیت تولید 5 هزار تن ماهی قزل‌آلا وجود دارد.
هیچ استانی توان رقابت با استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث شیلات را ندارد / اما نه با مدیرانی که در جلسه خمیازه می‌کشند یا با تلفن پیامک می‌دهند!
سید علی معتمدی‌پور_ رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست گفت: هیچ استانی توان رقابت با ما در بحث تولید ماهیان سرد آبی را ندارد و این ظرفیتی که ما داریم در اختیار هیچ استانی نیست.
وی افزود: با توجه به همین ظرفیت می‌توانیم توسعه زنجیره تولید تا مصرف ماهی قزل‌آلا را داشته باشیم. سدهای بزرگی در سطح استان احداث شده که اکثراً کاربری کشاورزی هم دارند، بحث پرورش ماهی در قفس را می‌توان داشته باشیم.
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ذخیرگاه‌های آبی استان از جمله سد چم‌شیر، سد مارون و... این قابلیت را به وجود آورده‌اند که پرورش ماهی در پشت سد را راه بیندازیم. بنابر این ما نیازمند توجه ویژه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی هستیم و یقیناً با حمایت همه جانبه و همدلی و وحدت در توسعه این زنجیره اثرگذار خواهد بود.
حافظیه_ معاون پژوهشی و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور_ در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور در بحث شیلات و تولید تخم چشم‌زده، گفت: مرکز اصلاح‌نژاد یاسوج ظرفیت تولید دو هزار مولد و 10 میلیون تخم چشم‌زده را دارد.
وی گفت: 74 میلیارد تومان برای تکمیل، تجهیز و توسعه مرکز اصلاح نژاد یاسوج نیاز است. 
احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ تاکید کرد: با وجود این ظرفیتی که در استان و در سطح ملی وجود دارد، می‌تواند سبب اقدامات تحول‌زای در سطح کشور شود.
وی افزود: در بهره‌وری بودجه و برنامه کنار هم دیده می‌شود.
به گزارش کبنا، صبح امروز استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان مدیران و مسوولان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بود. در این نشست حافظیه_ معاون پژوهش و فناوری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور _ این موسسه به خوبی گزارش مفصلی از شرایط استان در خصوص تولید انواع ماهی، ماهیان سردآبی و زینتی ارائه داد و آنگونه که حافظیه توضیح داد استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث تولید انواع ماهی شرایط بی‌نظیری در کشور دارد. موضوعی که معتمدی‌پور_ رئیس جهاد کشاورزی استان_ هم در این باره گفت؛ هیچ استانی توان رقابت با استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد.  نکته لازم اینجا است که استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیران قوی و تازه نفس است. مدیرانی که نه در جلسه و هنگام ارائه گزارش کارشناس خبره موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خمیازه بکشد و یا هم با تلفن همراه خود پیامک بدهند. مدیری که نقش جذب سرمایه‌گذار را برعهده دارد!
حضور این مهمانان فرصت خوبی بود که از وجود آنها بهره بیشتری برده می‌شد. امید می‌رود در ادامه حضور این مهمانان از حضور آنها استفاده بیشتری شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا هیچ اعتباری به این طرح های ماهی ندهید چون از اعتبارات استان استفاده می کنند ولی ماهی های خود را در استان نمی فروشن کل ماهی ها را صادر می کنند به خارج استان هیچ نظارتی نیست فقط ماهانه سهمیه کارشناسان شیلات را می پردازند
Iran, Islamic Republic of
ضعیف تر از احسان عسکری داریم ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
پس چرا با این همه آب و شیلات
قیمت ماهی قزل آلا در یاسوج اینقدر بالاست
سید علی
Iran, Islamic Republic of
این اطلاعات را خیلی ها هم دارند
خروجی جلسه چی بود
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1