تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۶۷۵۰۶
در دیدار امام جمعه دهدشت با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تسهیلات اشتغالزایی در جیب نورچشمی‌ها

۰
تسهیلات اشتغالزایی در جیب نورچشمی‌ها
کبنا ؛در ماه‌های اخیر و سال گذشته کبنا نیوز گزارش‌های متعددی در خصوص انحراف تسهیلات اشتغالزایی و غارت آنها به نفع نورچشمی‌ها، قوم، خویش و آشنایان منتشر کرد و خبرنگاران این پایگاه خبری مورد هجمه و انواع تهمت‌ها قرار گرفتند. حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر_ امام جمعه دهدشت_ در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر انحراف تسهیلات اشتغالزایی صحه می‌گذارد و می‌گوید: تسهیلات به نورچشمی‌ها می‌رسید. نوذر شبرنگ_ مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار تاکید کرد که در گذشته تسهیلات تبصره ۱۸ را به نورچشمی‌ها می‌دادند و این روند را تغییر دادیم و در اختیار کل استان قرار می‌دهیم. برخورد با متخلفین مطالبه عمومی است و باید به‌گونه‌ای عبرت‌‌آموز و بازدارنده باشد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: نظام اسلامی تلاش‌های فراوانی برای کمک به مستضعفان انجام داد.
امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که فرهنگ کار در استان ما ضعیف است، خواستار تغییر نگاه مردم به این فرهنگ شد و بیان کرد: باید در مدارس رغبت دانش‌آموزان را به کارهایی غیر از کار اداری بیشتر کرد.
وی با بیان این‌که چه قدر از تسهیلات اداره کار به جامعه هدف می‌رسد، سخت‌گیری بانک‌ها را یادآور شد و گفت: بانک‌ها نسبت به دادن تسهیلات که متعلق به دولت است همکاری نمی‌کنند. آن‌ها بر این باور هستند که بیش از تعهد، تسهیلات پرداخت می‌کنند اما آمار درست نیست و کف جامعه این را نمی‌گوید.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که در گذشته تسهیلات کلان به نورچشمی‌ها داده می‌شد اظهار کرد: کسانی که از این نظام دفاع می‌کنند مستضعفین هستند، نورچشمی‌ها مشکلی برای ضامن ندارند و از این طریق سوار ماشین شاسی بلند و خرید مسکن در بالاشهرها هستند.
امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که طبق یک بررسی از شهرک‌های صنعتی، تقریبا جزو ضعیف‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور هستیم گفت: این‌ها بخشی به سوءمدیریت بر می‌گردد و تسهیلات به کسانی داده می‌شود که دنبال اشتغالزایی نیستند.
وی افزود: نگرانی امروز مردم از این تبعیض‌ها است و علی‌رغم کارهای خوب، اما تسهیلات در استان ما به جامعه هدف نمی‌رسد و باید فکری شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: حتی مردم برای تسهیلات خانگی هم سرگردان هستند و بانک‌ها همکاری نمی‌کنند و این ساز و کار را باید تغییر داد، امروز برای محرومین جامعه تلاش شود و این با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.
نوذر شبرنگ_ مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این دیدار گفت: در گذشته تسهیلات تبصره ۱۸ را به نورچشمی‌ها می‌دادند و این روند را تغییر دادیم و در اختیار کل استان قرار می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1