تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۶۶۸۰۵
کبنا گزارش می‌دهد

بازگشایی مدارس و کلاف سردرگم سرویس دانش آموزان / مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: راه‌اندازی سرویس مدارس برایمان سخت است / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی: با وضعیت بلاتکلیفی سرویس مدارس حجم ترافیک در همه خیابان‌ها و معابر شهر یاسوج سنگین خواهد شد / توان پلیس و خیابان‌های این شهر جوابگوی این حجم ترافیک نخواهد بود

۲
۰
بازگشایی مدارس و کلاف سردرگم سرویس دانش آموزان / مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: راه‌اندازی سرویس مدارس برایمان سخت است / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی: با وضعیت بلاتکلیفی سرویس مدارس حجم ترافیک در همه خیابان‌ها و معابر شهر یاسوج سنگین خواهد شد /  توان پلیس و خیابان‌های این شهر جوابگوی این حجم ترافیک نخواهد بود
کبنا ؛
هر ساله با آغاز سال تحصیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهر یاسوج مرکز استان به دلیل رشد بی‌رویه مهاجرت و جانمایی «بد» مدارس شاهد هستیم که خیابان‌های شهر یاسوج قفل می‌شود و ترافیک سنگینی به‌جود می‌آید. خودروهای شخصی و بعضاً دولتی که در خیابان‌های شهر در حال تردد و جابه‌جا کردن دانش آموزان هستند، نفس شهر را می‌گیرند و عبور و مرور را سخت می‌کنند. ریشه این معضل بزرگ در چند عامل مهم نهفته است. اولاً؛ این ترافیک در اکثر خیابان‌های شهر یاسوج به ویژه خیابان‌های منتهی به خیابان‌های اصلی وجود دارد که علت مهم آن این است که آموزش و پرورش ساختمان های مسکونی را آموزشی لحاظ کرده و این تغییر کاربری تخلف آشکار حوزه آموزشی است. دوماً؛ آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و شورای ترافیک استان بدون اینکه به قوانین و اصول شهرسازی توجه کنند به درخواست متقاضی در هر مکانی برای دایر کردن مدرسه و فضای آموزشی جواب مثبت می‌دهند که به نظر می‌رسد؛ این شیوه، روش درستی نباشد. بعضاً در برخی از خیابان‌‍‌ها دو یا سه مدرسه دایر شده است. سوماً؛ شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کارآیی لازم را برای حل معضلات مدارس ندارد؛ چرا که اگر داشت، تاکنون این شورا توانسته بود مشکل سرویس مدارس را رفع کند.

به گزارش کبنا، ایسنا در گزارشی به موضوع سرویس مدارس یاسوج پرداخت و نوشته است؛ این روز‌ها در آستانه بازگشایی مدارس، با وجود شهریه‌های چند ده میلیونی و کمبود‌ها، خانواده‌های یاسوجی با کلاف سردرگم سرویس مدارس مواجه هستند.
در ادامه این گزارش آمده است؛ شمارش معکوس برای فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس آغاز شده است، دانش‌آموزان به‌زودی راهی مدرسه می‌شوند اما رفت‌وآمد دانش‌آموزان با سرویس به مدارس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری والدین یاسوجی است.
بازگشایی مدارس چالشی بنام سرویس مدارس برای خانواده دانش‌آموزان در شهر یاسوج به وجود آورده است بطوریکه بسیاری از دانش‌آموزان در نبود سرویس ایاب و ذهاب با خودرو‌های شخصی بین مدرسه و خانه جابه جا خواهند شد و یا با پرداخت هزینه گزاف به خودرو‌های دربستی و کرایه‌ای مسیر مدرسه تا خانه را طی خواهند کرد.
درصورت نبود سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، به طور قطع با مشکلات جدی در رابطه با ترافیک در این محدوده‌ها مواجه خواهیم شد.
«سرهنگ جابر پیوست»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته همچنان سرویس مدارس شهر یاسوج در بلاتکلیفی به سر می‌برد که باید بصورت ویژه به این مشکل توجه شود و رفع آن در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
وی افزود: هر ساله خود مدیران آموزش و پرورش و و مدیران مدارس دنبال و پیگیر سرویس مدارس بودند اما امسال تاکنون کسی پیگیر این مسأله نیست و با این وجود امسال شاهد مشکلات و معضلاتی در این زمینه خواهیم بود.
پیوست اظهار کرد: با این وضعیت بلاتکلیفی سرویس مدارس، مهرماه امسال و با بازگشایی مدارس حجم ترافیک در همه خیابان‌ها و معابر شهر یاسوج سنگین خواهد شد و توان پلیس و خیابان‌های این شهر جوابگوی این حجم ترافیک نخواهد بود. همین مسأله سرویس مدارس باعث می‌شود که کارمندان دولت در شیفت کاری و اداری سرویس مدارس انجام دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تنها مرکز استانی که ناوگان عمومی مناسب و اصولی ندارد، شهر یاسوج است که باید فکری اساسی و جدی در این زمینه شود.
«سید جواد هاشمی مهر»، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به مشکلات نبود سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته گفت: با توجه به اینکه سازمان حمل و نقل مستقل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و بخش خصوصی در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری و ورود نکرده، سرویس مدارس یکی از چالش‌های بازگشایی مدارس استان است که آموزش و پرورش استان باید با کمک دستگاه‌های متولی این مسأله را حل کنند.

«میلاد نوشادی»، رئیس انجمن اولیاء و مربیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۸۳ هزار دانش‌آموز در سطح این استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر مربوط به شهرستان بویراحمد است.
وی افزود: در شهر یاسوج حداقل حدود ۶۰۰۰ دانش‌آموز متقاضی استفاده سرویس مدرسه هستند.
نوشادی با بیان اینکه در شهر یاسوج برای تأمین خودرو سرویس مدارس با مشکل مواجه هستیم، اظهارکرد: راه‌اندازی سرویس مدارس در شهر یاسوج نیازمند همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از جمله شهرداری و استانداری است.
رئیس انجمن اولیاء و مربیان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت‌های خودرو ساز طبق قانون موظفند سالانه ۵۰۰ دستگاه دانش‌آموز بر به ناوگان عمومی اضافه کنند.
«عبدی دانش مقدم»، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج در خصوص سرویس مدارس شهر یاسوج گفت: آمادگی لزام برای راه‌اندازی سرویس مدارس شهر یاسوج را با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی، استانداری، شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، تعزیرات حکومتی و شرکت‌های خصوصی حمل و نقل را داریم اما با کمبود تاکسی و وسیله نقلیه مواجهیم و دستمان خالی است.
وی افزود: از ۲۶ دستگاه اتوبوس این سازمان تنها ۵ دستگاه اتوبوس سالم و فعال است، از ۱۰۵۲ دستگاه سواری تاکسی بیش از ۶۰۰ دستگاه فرسوده است. حداقل باید ۲۰۰ دستگاه خودرو ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس داشته باشیم تا بتوانیم سرویس مدارس را پاسخگو باشیم.
دانش مقدم با بیان اینکه برخی شرکت‌های خصوصی دارای ناوگان مینی بوس در گذشته کار سرویس مدارس را انجام می‌دادند، تأکید کرد: اما بدلیل کافی نبودن کرایه ماهانه از این اقدام خودداری می‌کنند که البته می‌توان حق را به آن‌ها داد چراکه برخی از دستگاه‌ها از کرایه هر سرویس مدارس درصدی سهم می‌خواهند.

«حسنعلی عزت‌خواه»، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به اینکه ناوگان دانش‌آموزی در این استان وجود ندارد داشتن و راه‌اندازی سرویس مدارس برای مهر ماه امسال را سخت می‌بینیم.
وی افزود: هیچ گونه خودرو مینی بوس و اتوبوسی در شهر یاسوج وجود ندارد به همین خاطر در خصوص این مسأله با مشکل جدی مواجه هستیم.
گفتنی است که افزایش حجم ترافیک، سردرگمی دانش‌آموزان و والدین، کاهش امنیت، ایمنی و سرعت دانش‌آموزان برای رسیدن به مدرسه در بازگشت به خانه، افزایش هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس، تأخیر، مرخصی، غیبت یا خروج بدون ساعت والدین کارمند دانش‌آموزان جهت ایاب و ذهاب فرزندان، افزایش مصرف سوخت و افزایش تصادفات را می‌توان از مهمترین پیامد‌های نداشتن و نبود سرویس مدارس برشمرد.
به نظر می‌رسد که مسئولان و متولیان امر بخصوص اعضای کارگروه ماده ۱۸(کارگروه ساماندهی سرویس مدارس) باید با برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع دغدغه خانواده‌ها در خصوص سرویس مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش کبنا، حدود ۱۸۳ هزار دانش‌آموز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند که ۵۸ هزار نفر از این دانش آموزان در شهرستان بویراحمد سکونت دارند. اگر از این تعداد تنها فقط 20 هزار نفر برای رفت و آمدشان به مدرسه نیاز به سرویس مدارس داشته باشند برای هر شرکت خصوصی حمل و نقل سودآور خواهد بود که این موضوع را برعهده بگیرد. از طرفی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که تمایل به رفع این مشکل داشت، می‌توانست با برگزاری یک مناقصه سرویس مدارس را به شرکت‌های خصوصی داخل یا خارج از استان واگذار کند که به نظر می‌رسد؛ مسئولان آموزش و پرورش نمی‌خواهند خودشان را با این قضیه درگیر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/ دوتا خیابون یاسوجه نیتره کنترل کنه فقط بین هفت تیر تا فلکه ساعت پلیس مستقره خدا وکیل هم ینه هم نیترن ترافیکشه کنترل کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام 45متری ملک حسینی چی شد
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1