تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۶۶۸۰۷
در نشست بررسی وضعیت مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نظر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در باره شهریه مدارس غیردولتی و قیمت لباس دانش‌آموزان

۴
۱
نظر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در باره شهریه مدارس غیردولتی و قیمت لباس دانش‌آموزان
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهریه مدارس غیردولتی براساس خدمات ارائه شده تنظیم، اعلام و اخذ شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت مدارس غیرانتفاعی با بیان اینکه نرخ لباس مدارس غیرانتفاعی مشخص شده است، گفت: خیاطان لباس فرم مدارس را با همان قیمتی که مشخص شده عرضه کنند و نباید تفاوتی در کیفیت، جنس و قیمت لباس فرم مدارس دولتی و غیرانتفاعی باشد.
وی با اشاره به شهریه مدارس غیردولتی گفت: خدمات، ابزار و امکاناتی برای دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی دیده شود و شهریه مدارس هم براساس این موارد اخذ شود.
عسکری با بیان اینکه، تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی باید براساس خدماتی باشد که در مدارس ارائه می‌شود تصریح کرد: متأسفانه مدارسی در سطح استان هستند که سطح خدمات با میزان دریافت شهریه سطح متفاوتی دارد که حتماً این موارد در سیاست‌گذاری‌های آمورش و پرورش اعمال شود.
عسکری ادامه داد در برخی مدارس غیردولتی تقریباً شهریه پرداختی یک دانش‌آموز برابری می‌کند با حقوق یک معلم که در این خصوص بررسی حق الزحمه معلمان شاغل در مدارس غیرانتقاعی هم زیر ذره بین آموزش و پرورش باشد.
معاون اقتصادی استانداری با بیان اینکه نباید مدارس دولتی نسبت به مدارس غیرانتفاعی ضعیف باشند، تأکید کرد در مدارس دولتی هم باید استاندارد‌ها به خوبی دیده شوند.
عسکری عنوان کرد: اگر در جایی درآمد سرانه مدارس غیرانتقاعی نسبت به سایر مناطق کشور پایین است اما نباید گفت که شهریه مدارس به نحوی تنظیم شود که خانوار‌ها تحت فشار مالی قرار گیرند.
عسکری با بیان اینکه عدالت و انصاف در تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی دیده شود، گفت: اینکه در همان ابتدای سال هزینه کلاس‌های تقویتی تحت عنوان شهریه از دانش‌آموز گرفته شود قابل قبول نیست و اجباری برای فوق برنامه‌ها در مدارس غیرانتفاعی وجود نداشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر مدیریت فضا‌های آموزشی در مدارس تأکید کرد و یادآور شد: هدف از برنامه‌ریزی برای مدارس غیر دولتی ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و مساعدت به والدین است.
مدیرکل اقتصادی استانداری هم گفت: آموزش و پرورش اعلام کرد که اجباری در خرید لباس فرم در سال تحصیلی جدید نیست و دانش‌آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته خود استفاده کنند اما عده‌ای از این موضوع برداشتهای دیگری کردند.
حسن رضاپور به تشکیل کمیته‌ای برای تعیین نرخ لباس مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در این کمیته با توجه به وضعیت معیشتی مردم قیمت منطقی و معقولی تعیین شده است.
وی افزود: اعلام شد نباید لباس‌های دانش‌آموزان از قیمت ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان برای پایه‌های مختلف افزایش یابد و برای حمایت از تولید مقداری قیمت‌ها را افزایش دادیم لذا در آستانه فصل بازگشایی مدارس باید قیمت تعیین شده اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ خیاط در خصوص دوخت لباس‌های مدارس در استان فعال هستند، گفت: واسطه خرید لباس فرم دانش‌آموزان و خیاطان را حذف کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در ادامه این جلسه بر استفاده همه دانش‌آموزان از لباس فرم تأکید کرد و گفت: بخشنامه کردیم که لباس فرم در مدارس نیاز است اما در راستای کمک به خانواده‌ها، دانش‌آموزی که می‌تواند از لباس فرم سال گذشته خود استفاده کند اجباری برای خرید لباس برای سال تحصیلی جدید نیست.
در این نشست، در خصوص وضعیت سرویس مدارس مطالبی مطرح شد و قرار شد جلسه‌ای تشکیل و قبل از بازگشایی مدارس پیرامون سرویس مدارس تصمیم‌گیری شود تا مشکلاتی که سال گذشته خانواده‌ها و دانش‌آموزان با آن مواجه بودند در سال جدید رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هرسه از نیروهای انقلاب وحامیان دولت هستید اما شهریه ها از مقدار تورم ۵۰درصد به ۱۰۰درصد رسیده. چرا ریشه ای و بنیادی به این موضوع نمی پردازید ، چرا به داد مردم محروم ومظلوم نمی رسید جناب عزتخواه و رضاپور شما که خود ریشه وعلت افزایش شهریه ۸۰درصدی والاتر از نرخ تورم را می دانید چرا با بانیان این اقدام غیرمردمی برخورد نمی کنید .ادعای انقلابی دارید ولی عملا اقدامی نمی کنید
سید
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که این مدیران بیسواد و نالایق هستن مشکلات حل نمیشه
بویر
Iran, Islamic Republic of
خود آموزش و پرورش نرخ های شهریه ی سنگین را مصوب و به مدارس اعلام نموده. یعنی خود شما ی دولت نرخ دادید. حالا بعضی دولتی ها شعار میدن نرخ زیاده....
تال
Iran, Islamic Republic of
اینهمه پول تو......هزینه میشه به فکرفقرا حالا چراً.......
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1