تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۶۶۳۸۴
کبنا گزارش می‌دهد

دعوا بر سر امتیاز تیم نفت و گاز گچساران / نایب رئیس هیات فوتبال خوزستان: افشاریان قصد فرافکنی دارد /امانتی که به فوتبال گچساران دادیم پس بدهند / پافشاری خوزستانی‌ها به واگذار نکردن امتیاز مناطق نفت خیز در لیگ یک فوتبال

۱
۰
دعوا بر سر امتیاز تیم نفت و گاز گچساران / نایب رئیس هیات فوتبال خوزستان: افشاریان قصد فرافکنی دارد /امانتی که به فوتبال گچساران دادیم پس بدهند / پافشاری خوزستانی‌ها به واگذار نکردن امتیاز مناطق نفت خیز در لیگ یک فوتبال
کبنا ؛نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان با اشاره به این که تیم دسته اولی نفت و گاز گچساران سهمیه استان خوزستان است که در مقطعی به صورت امانت به استان کهکیلویه و بویراحمد سپرده شده بود، گفت: "مناطق نفت خیز اهواز" نمی‌تواند خارج از قوانین و آئین نامه های موجود، این تیم را رسما و به مالکیت گچساران انتقال یا واگذار کند.
در شرایطی که شمارش معکوس برای شروع لیگ دسته یک کشور آغاز شده است، همچنان کش مکش میان هیات فوتبال خوزستان و هیات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد بر سر سهمیه تیم نفتی که آیا این تیم خوزستانی یا گچسارانی است ادامه دارد؛ اخیرا خداداد افشاریان رئیس هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز طی مصاحبه ای ادعای هیات فوتبال خوزستان را در خصوص این سهمیه ناحق دانسته و این تیم نفتی را حق مسلم گچساران و استان کهکیلویه و بویراحمد می‌داند. از طرفی نیز اهالی فوتبال خوزستان که تیم نفتی را سهمیه فوتبال خوزستان می‌دانند، خواستار پیگیری جدی این موضوع از طریق مسئولان ذیربط هستند.
حیاتی نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان به ایسنا گفت: ابتدا این موضوع را شفاف عرض کنم ما هیچ اختلافی با هیات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد یا گچساران نداریم و برابر مستندات موجود و مکاتبات صورت گرفته، امانتی نزد گچسارانی های عزیز داریم که اکنون تقاضای استرداد آن را داریم.
وی بیان کرد: فصل گذشته مسابقات این تیم باتوجه به این که مالک اصلی اش مناطق نفت خیز اهواز بود و در آن زمان زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری دیدارهای این تیم وجود نداشت، با هماهنگی های انجام شده به صورت موقت به گچساران انتقال یافت و این کل مسئله تا اینجا بود اما حالا گچساران و استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام می کنند که خودشان مالک این تیم هستند. ما می‌گویم اگر هم مالک تیم که مناطق نفتخیز است، قصد انتقال یا واگذاری این تیم را به گچساران داشته است، باید قوانین موجود در زمینه نقل و انتقال و تغییر نهایی مالکیت صورت می‌گرفت که چنین چیزی صورت نگرفته و تماما نقل و قول و جنبه اعمال نفوذ از موقعیت‌های کاری و اداری داشته است.
نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان گفت: بعضی از آقایان قول هایی داده بودند اما از طریق قانونی آن قول را اجرائی نکرده و اکنون در تلاش هستند آب را در مسیر کلام خود گل آلود کنند تا بگویند ما خدمت کردیم و دیگران سنگ اندازی می کنند.
دعوا بر سر امتیاز تیم نفت و گاز گچساران / نایب رئیس هیات فوتبال خوزستان: افشاریان قصد فرافکنی دارد /امانتی که به فوتبال گچساران دادیم پس بدهند / پافشاری خوزستانی‌ها به واگذار نکردن امتیاز مناطق نفت خیز در لیگ یک فوتبال
وی افزود: مناطق نفت خیز اهواز نمی‌تواند خارج از قوانین و آئین نامه های موجود، این تیم را رسما و به مالکیت گچساران انتقال یا واگذار کند و حتما باید ابتدا موافقت‌ رسمی هیات فوتبال خوزستان و نظر کمیسیون ماده ۵ احراز شود و در صورتی که این دو نظر مثبت باشد، هیات فوتبال خوزستان پس از تسویه حساب کلی اداری و حذف نام این تیم از لیست سهمیه فوتبال خوزستان، طی نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، انتقال مالکیت این تیم به گچساران را بلامانع اعلام کرده و باید اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز به صورت مکتوب این موافقت‌ انتقال را اعلام کند.
حیاتی گفت:  حالا سوال این جا است که آیا مالک این تیم، چنین مسیری را واقعا و وجدانا طی کرده است؟ که آقای افشاریان بزرگوار با فرافکنی قصد دارد فضای دوستی و صمیمت فوتبالی دو استان را متشنج کند؟
حیاتی عنوان کرد: ما اختلاف یا طلب شخصی نداریم، فقط مطالبه گر امانتی هستیم که به فوتبال گچساران دادیم و تابع قانون واقعی هستیم، نه قوانین مطرح شده مصلحتی و مشاوره ای که در مسیر خوش خدمتی به شخص است. فوتبال خوزستان دنبال واقعیت این موضوع است و پا پس نخواهد کشید. این تصمیم جدی و بدون تعارف اعضای هیات رئیسه هیات فوتبال خوزستان و خواسته اهالی فوتبال از رئیس هیات فوتبال استان و مدیر کل ورزش وجوانان خوزستان است.
پافشاری خوزستانی‌ها به واگذار نکردن امتیاز مناطق نفت خیز در لیگ یک فوتبال
نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی به عدم خروج امتیاز تیم فوتبال مناطق نفت خیز جنوب در لیگ دسته یک کشور از استان، تاکید کرد.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فصل گذشته در رقابت‌های لیگ دسته دو کشور به مقام قهرمانی رسید و مجوز حضور در لیگ یک کشور را به دست آورد. برخلاف این که گفته می شود این تیم متعلق به گچساران است و بازی های این تیم نیز در گچساران برگزار خواهد شد اما رییس هیات فوتبال خوزستان مدتی پیش این موضوع را رد و عنوان کرد، این سهمیه متعلق به استان بوده و معاوضه آن بین مناطق نفت خیز جنوب و نفت و گاز گچساران به صورت موقتی انجام شده بود.
طالقانی همچنین عنوان کرد «تیم مناطق نفت‌خیز جنوب (نفت اهواز) سهمیه فوتبال خوزستان است و من به عنوان متولی فوتبال استان یک قدم عقب نخواهم نشست. نمی گذاریم امتیاز نفت اهواز را در لیگ یک به تاراج ببرند و این تیم نباید از استان خارج شود، زیرا سهمیه و زحمت فوتبال استان خوزستان است.»
نمی گذاریم امتیاز نفت اهواز را در لیگ یک به تاراج ببرند
پیش از این رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: امتیاز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ یک کشور متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب و سهمیه فوتبال خوزستان است.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فصل گذشته در رقابت‌های لیگ دسته دو کشور به مقام قهرمانی رسید و مجوز حضور در لیگ یک کشور را به دست آورد. اخیرا گفته می شود این تیم متعلق به گچساران است و بازی های این تیم نیز در گچساران برگزار خواهد شد اما رییس هیات فوتبال خوزستان این موضوع را رد و عنوان کرده است این سهمیه متعلق به استان بوده و معاوضه آن بین مناطق نفت خیز جنوب و نفت و گاز گچساران به صورت موقتی انجام شده بود.
عبدالکاظم طالقانی اظهار کرد: از سازمان لیگ مطلع شدم، قرار است تیم مناطق نفت‌خیز جنوب (نفت اهواز) را از اهواز خارج کنند و بازی‌های این تیم در لیگ یک کشور در گچساران برگزار شود که من هم عنوان کردم این تیم نامه خروج از استان را نگرفته و متعلق به استان خوزستان است.
وی ادامه داد: این تیم در ابتدا متعلق به ملی‌حفاری در لیگ دسته دو کشور بود که به مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شد و مسئولان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب نیز آن را به نفت و گاز گچساران واگذار کردند و امتیاز لیگ دسته سوم گچساران را به صورت موقت با هم معاوضه کردند.
رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: همان موقع تأکید کردیم که این تیم به هیچ عنوان از استان خوزستان خارج نشده است و تنها با توجه به اینکه گفته می‌شد برای دلخوشی مردم با این انتقال موافقت شود ما هم پذیرفتیم که به صورت موقت این امتیاز به گچساران داده شود. اما امسال به سازمان لیگ نامه‌ای ارسال کردیم که تیم باید مجدداً به اهواز برگردد و بازی‌های آن نیز در همین شهر برگزار شود زیرا این سهمیه متعلق به استان خوزستان است.
وی بیان کرد: متأسفانه متوجه شدم که کمیسیون ۵ اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان اعلام کرده است امتیاز این تیم می‌تواند از استان خوزستان خارج شود. این اقدام در حالی است که تیمی که قصد خروج امتیازش از استان را دارد، طی نامه‌ای این موضوع را به کمیسیون ماده ۵ اعلام می‌کند و پس از استعلام از این کمیسیون و پاسخ منفی یا مثبت آن، هیات فوتبال درباره خروج امتیاز تیم تصمیم‌گیری می‌کند و باید بگویم برای خروج امتیاز تیم مناطق نفت‌خیز جنوب فقط استعلام صورت گرفته بود و این استعلام دلیلی بر تایید نیست.
دعوا بر سر امتیاز تیم نفت و گاز گچساران / نایب رئیس هیات فوتبال خوزستان: افشاریان قصد فرافکنی دارد /امانتی که به فوتبال گچساران دادیم پس بدهند / پافشاری خوزستانی‌ها به واگذار نکردن امتیاز مناطق نفت خیز در لیگ یک فوتبال
طالقانی خاطرنشان کرد: تیم مناطق نفت‌خیز جنوب (نفت اهواز) سهمیه فوتبال خوزستان است و من به عنوان متولی فوتبال استان یک قدم عقب نخواهم نشست. نمی گذاریم امتیاز نفت اهواز را در لیگ یک به تاراج ببرند و این تیم نباید از استان خارج شود، زیرا سهمیه و زحمت فوتبال استان خوزستان است.
باتوجه به این که تیم نفت و گاز گچساران در حال آماده سازی برای حضور در لیگ یک است و این رقابت ها نیز ۱۱ شهریورماه آغاز خواهد شد، این بار محمد مولوی یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان گوشزد کرد که نمایندگان و نیز هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش خوزستان مخالف عدم واگذاری امتیاز این تیم هستند.
مولوی در نامه خود نوشته است: 
«به پیوست نامه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان مبنی بر عدم واگذاری امتیاز تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه مناطق نفت خیز جنوب در لیگ دسته اول کشور به سایر استان ها بدون رعایت ضوابط و دستورالعملِ انتقال امتیاز، دستورات لازم صادر شود.
با عنایت به مخالفت صریح هیات فوتبال خوزستان با واگذاری تیم مذکور، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به عدم واگذاری امتیاز تیم فوتبال مذکور اقدام لازم را مبذول فرمایید.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا سایر تیمهای خوزستانی نتوانستند صعود بکنند به لیگ یک؟
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1