کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

کندی و تعلل در تغییر مدیران به ضرر مردم و دولت است

19 مرداد 1402 ساعت 20:27

گشت ارشاد مدیران وعده‌ای بود که رئیسی در ایام انتخابات به مردم داد که در آخرین مورد از اقدامات دولت در این راستا، تیم نظارتی دولت در کمتر از ۳ ماه گذشته بیش از ۲۰ مدیر ارشد و میانی دولتی را تغییر داده است، با وجود اینکه در کهگیلویه و بویراحمد وعده تغییر مدیران داده شده ولی هنوز این وعده عملی نشده است.


گشت ارشاد مدیران وعده‌ای بود که رئیسی در ایام انتخابات به مردم داد که در آخرین مورد از اقدامات دولت در این راستا، تیم نظارتی دولت در کمتر از ۳ ماه گذشته بیش از ۲۰ مدیر ارشد و میانی دولتی را تغییر داده است، با وجود اینکه در کهگیلویه و بویراحمد وعده تغییر مدیران داده شده ولی هنوز این وعده عملی نشده است.
به گزارش کبنانیوز، حدود دو سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و طی این مدت مدیران زیادی از سطوح عالی گرفته تا مدیران میانی و پایین رده در دولت عزل شدند. عزل یا استعفای ۶ نفر از کابینه دولت از جمله استعفای وزرای کار، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، برکناری وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه از تغییرات در کابینه ابراهیم رئیسی به شمار ‌می‌روند.
از طرفی در سفر‌های استانی، آیت الله رئیسی به ارزیابی مدیران پرداخته و در مدت گذشته نشان داد که هیچ رودرواسی با مدیران ندارد، برکناری ۱۲ مدیر در بوشهر و قرار گرفتن ۱۵ نفر از مدیران خوزستان در لیست سیاه از جمله اقدامات رئیسی در مقابله با ناکارآمدی بوده است. گشت ارشاد مدیران وعده‌ای بود که رئیسی در ایام انتخابات به مردم داد که در آخرین مورد از اقدامات دولت در این راستا، تیم نظارتی دولت در کمتر از ۳ ماه گذشته بیش از ۲۰ مدیر ارشد و میانی دولتی را تغییر داده است.
در سفر اخیر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد یکی از مطالبات مردمی برکناری مدیران ناکارآمد بوده است. از طرفی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد خبر از برکناری تعدادی از مدیران در استان داده بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین اظهارنظر خود در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: فعلاً منع قانونی برای تغییر مدیران در استان وجود ندارد و ممکن است مدیران و مسئولین انتخاباتی تغییر کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی در خصوص تغییر مدیران در سفر رئیس جمهور نیز گفت: عده‌ای از مدیران استانی که باید تغییر کنند. تشریفات تغییر این مدیران شروع شده است و حتماً مدیرانی تغییر خواهند کرد و این روند استمرار خواهد داشت.
استاندار همچنین با با وجود اینکه مردم بار‌ها به انحاء مختلفی مطالبۀ خود را به گوش مسوولان بالادستی رسانده‌اند، گفت: تغییرات مدیریتی را خواهیم داشت و اینکه تاکنون لیست اعلام نشده، برای حفظ حرمت‌ها بوده است.
با وجود اینکه رئیس جمهور بار‌ها بر عزل مدیران ناکارآمد تأکید داشته است، مدارا با کسانی که پست‌های مدیریتی را اشغال کرده و موجبات نارضایتی مردم را ایجاد کرده‌اند به معنای مسامحه و سهل گرفتن است. چطور در سفر هیئت دولت به خوزستان و بوشهر رئیس جمهور با صراحت از برکناری مدیران سخن گفت. اما در کهگیلویه و بویراحمد با وجود حجم محرومیت‌ها و لزوم تلاش چند برابری و گلایه مردم، هنوز خبری از تغییرات نشده و استاندار از حفظ حرمت سخن می‌گوید. یقیناً این سخن استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روی اخلاق اسلامی است که او به آن آراسته است. اما آیا حفظ حرمت مردم مهم‌تر است یا حفظ حرمت مدیرانی که با ناکارآمدی پست‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند؟ متأسفانه مسامحه و سهل انگاری و رودرواسی کردن یکی از معضلات و چالش‌های این روز‌های دولت است، اما از آن طرف مردم مطالبه زیادی در خصوص تغییر مدیران دارند، چرا مطالبات مردم دیده نمی‌شود!؟
در پایان از استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود به جهت اینکه امورات مردم سریعتر و بهتر از گذشته انجام بگیرد. هر چه سریعتر مدیران ناکارآمد که حضورشان هیچ نفعی برای مردم ندارد، کنار بگذارد.  

در ادامه برخی از کامنت‌های مردم را در خصوص تغییر مدیران می‌خوانید؟

 


کد مطلب: 465779

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/465779/کندی-تعلل-تغییر-مدیران-ضرر-مردم-دولت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1