تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۱۲۹۳
با ارسال یادداشتی مطرح شد؛

جوابیه شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد به کبنانیوز یا فرار رو به جلوی امیری؟ (+ پاسخ کبنانیوز)

۱۲
۱
جوابیه شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد به کبنانیوز یا فرار رو به جلوی امیری؟ (+ پاسخ کبنانیوز)
کبنا ؛
پس از انتشار گزارش‌هایی در پایگاه خبری کبنا نیوز در خصوص عملکرد سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد، روابط عمومی این شرکت با ارسال مطلبی واکنش نشان داد. گفتنی است متن یادداشت عیناً منتشر می‌شود. چنان‌چه این متن دارای مشکلات ویرایشی و نگارشی باشد، به‌دلیل رعایت امانتداری، در آن دخل و تصرفی صورت نگرفته است.
به گزارش کبنا، در ادامه متن ارسالیِ مخابرات، جوابیه کبنا نیوز نیز می‌آید.

مدیریت محترم پایگاه خبری کبنا نیوز سلام علیکم
احتراما خواهشمند است در پاسخ به مطلب مندرج در آن پایگاه خبری با موضوع "یک سوال بزرگ درباره مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد / حذف ادارات مخابرات شهرستان های بهمئی و دنا از چارت اصلی مخابرات ایران". جوابیه زیر به تفکیک موضوع در ۵ بند ارسال می گردد؛ لذا مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در آن سایت خبری درج گردد ودر گروههای مجازی که توسط خبرنگار آن پایگاه خبری نشرگردیده ، بازنشر شود.
۱_شرکت مخابرات ایران و به تبع آن مخابرات تمام مناطق از جمله کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۸۸طبق اصل ۱۴۴ خصوصی از مجموعه قوانین دولتی جدا گردید
 ۲_ در خصوص تکنولوژی های جدید ارتباطی مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا را در استان نصب و راه اندازی نموده که می توان به موارد زیر اشاره کرد :
الف: ایجاد جدیدترین تکنولوژی FTTH در شهرهای گچساران ، یاسوج  ودهدشت وواگذاری تعداد ۶۰۰ سرویس FTTH به متقاضیان شهرهای مذکور
 ب:  نصب مدیا گیت وی جهت  ارتباطات محلی  استان  در شهریاسوج.
ج: تعویض و تغییر و ارتقاء مراکز تلفن امام علی علیه السلام گچساران _  مرکز تلفن لیکک _مرکز تلفن سی سخت و مرکز تلفن سرابتاوه
د:بهینه  سازی مسیرهای فیبر نوری شهرهای لیکک،گچساران ویاسوج
ه:  ایجاد رینگ  ارتباطی جهت جلوگیری از قطع ارتباط فیبر نوری در مسیر شهرهای   یاسوج به  سی سخت باشت به چرام و دهدشت و گچساران
و: ایجاد فیبر نوری در مسیر یاسوج به کاکان، یاسوج به  سی سخت، بهبهان به  بهمئی، دهدشت به قلعه دختر و بهینه سازی مسیر قلعه رئیسی
ز:  کانال سازی شبکه ارتباطی یاسوج به مادوان و شهر سی سخت
ح:  افزایش ضریب  نفوذ تلفن همراه به ۱۹۰ درصد
ط:  ایجاد بالاترین تکنولوژی همراه اول در تمام شهرستانها
ی: علیرغم اینکه اینترنت روستاها در تایید مخابرات نیست ۱۴۰ سایت تلفن همراه به تکنولوژی تری جی و فرجی نصب و راه اندازی گردیده  است
۳_ شرکت مخابرات منطقه کهکیلویه و بویر احمد در واگذاری دیتا در ۳۱ منطقه مخابراتی کشور رتبه اول تا سوم را دارد و در بیشتر آیتم های ارتباطی رتبه ۱۵ تا ۲۰ کشوری است
۴_ با توجه به خصوصی بودن مخابرات، چارت سازمانی توسط معاونت محترم منابع انسانی شرکت مخابرات ایران برنامه ریزی می شود و افزایش یا کاهش و ردیف های آن هیچ امتیازی برای استان محسوب نمی شود
۵_ سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی تمام رده های مسئولیتی در مخابرات از کارشناسی تا سرپرستی را بر حسب توان مدیریتی خود طی نموده و از تخصص بسیار خوبی و در تمامی مدیریت‌ها و واحدهای فنی ،مالی وستادی  مخابرات منطقه برخوردار بوده  و ایشان از خانواده محترم شهدا ،جانباز جنگ تحمیلی می باشد و از محبوبیت خاصی در بین همکاران مخابرات برخوردار می باشد.
در ادامه می‌توانید جوابیه کبنا نیوز را بخوانید؛ هر چند بررسی‌ها نشان داده که مدرک تحصیلی امیری در بدو ورود دیپلم بوده و سپس کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را که ارتباطی با جزئیات فنی مخابرات ندارد، اخذ کرده، اما یک نظرسنجی ساده می‌تواند میزان محبوبیت امیری در بین کارکنان شرکت مخابرات را نشان دهد. از سوی دیگر، پنهان شدن زیر عناوین مقدس با بار ارزشی همچون خانواده شهدا و جانباز جنگ تحمیلی نمی‌تواند سوءمدیریت سرپرست مخابرات را لاپوشانی کند.
هر چند برای بررسی بیشتر صحت و سقم ادعاهای امیری در چند روز آینده با کارشناسانی گفت‌وگو و آن را منتشر خواهیم کرد. اما عجالتاً نکاتی می‌توان در خصوص بندهای مذکور عنوان کرد.
در خصوص راه‌اندازی سایت‌های موبایل باید گفت این اقدامات بدیهی و بسیار روتین هستند، به‌گونه‌ای که برنامه همراه اول تقویم اجرایی دارد و حتی اگر مدیرعامل هم حضور نداشته باشد، پیمانکار آن را اجرا می‌کند. بنابراین مدیرعامل نمی‌تواند آن را به نام خود سند بزند.
در خصوص یکی دیگر از ادعاهای امیری باید گفت هر چند مخابرات دولتی نیست، اما درصد بالایی از اعتبارات دولتی برای پروژه‌های صعب‌العبور و مناطق محروم تعلق می‌گیرد و ناظر آن نیز مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
از سوی دیگر، تکنولوژی FTTH در شهرستان‌های گچساران و دهدشت زیر 10 عدد است و در شهر یاسوج نیز 60 تا 70  فیبر خانگی بیشتر وجود ندارد.
برای این اقدامات نیز یک معاون تجاری در استان حضور دارد که وظیفه‌اش پیگیری این موارد است. با این وجود عملکرد استان‌های هم‌رده کهگیلویه و بویراحمد، همچون ایلام، سیستان و بلوچستان و ... بهتر از استان ماست.
در شهرستان‌های چرام، لنده، لیکک، دهدشت، و گچساران به‌رغم مجانی بودن 70 درصد تجهیزات پیشرفت چندانی در ادرائه فیبر خانگی دیده نمی‌شود.
از سوی دیگر، آوردن یک مرکز شش تنی از رده خارج از استان لرستان و تهران که برق بسیار بالایی مصرف می‌کند، نه‌تنها ارتقاء محسوب نی‌شود، بلکه نوعی پسرفت است.
همچنین وضعیت بحرانی تلفن ثابت در کلیه شهرهای استان، عدم رسیدگی به شبکه کابل، و نداشتن ماشین و تجهیزات، موجب نارضایتی مردم شده است.  
در خصوص بهینه‌سازی باید گفت: اگر رینگی در شهر لیکک اجرا شده، با ارائه سند آن را به افکار عمومی نشان دهید؛ چرا که همچنان در صورت قطعی تنها فیبر ارتباطی با 60 تا 70 مفصل و اتصال، 24 ساعت باید منتظر اتصال شبکه بود.
مسیرهای فیبر گچساران و یاسوج نیز مربوط به بیش از یک دهه پیش است. فیبر دهدشت به سوق نیز کمتر از 40 سانتیمتر زیر زمین است و مسیر فیبر باشت قبل از اجرا مفصل شده بود.
رینگ  ارتباطی جهت جلوگیری از قطع ارتباط فیبر نوری نیز در گذشته انجام شده و مربوط به یک دهه پیش است و ربطی به عملکرد امیری ندارد که بخواهد به نام خود آن را سند بزند.
و اما فیبر نوری بهبهان به بهمئی سال 1383 اجرا شده است. فیبر کاکان به یاسوج نیز به پیمانکاری که متخصص نبود واگذار شده بود و در حالی که برآورد آن دو تا نهایتاً سه میلیارد تومان بود، هفت میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد. آنقدر در خصوص فیبر نوری کاکان سوءمدیریت وجود داشت، که در روز افتتاح آن، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نارضایتی خود از آن را نشان داد.
مسیر قلعه رئیسی و قلعه دختر هم تک ارتباط و تک فیبر هستند که آن هم مربوط به یک دهه پیش است، زمانی که امیری سرپرست نبوده است.
 در یادداشت ارسالی مخابرات، ادعای بسیار شگفت‌انگیزی با عنوان کانال‌سازی شبکه ارتباطی یاسوج به مادوان و شهر سی‌سخت صورت گرفته است. اگر یاسوج به مادوان را با اغماض قبول کنیم، چطور می‌توان پذیرفت تا مسیر سیسخت کانال بتن آرمه به پهنای دو متر و عمق یک متر صورت گرفته است؟ هزینه‌های آن چطور تأمین شده است؟
در این جوابیه آمده است که بالاترین تکنولوژی همراه اول در استان وجود دارد؛ اینکه به معنای دستاورد و عملکرد نیست. چرا که اغلب روستاهای استان خوزستان و فارس کاملاً به اینترنت فورجی دسترسی دارند. این در حالی است که اکثر بارفورجی شهرهایی مثل لیکک، یاسوج، گچساران و دهدهشت بر دوش شرکت های‌وب و ایرانسل است.
به خاطر عدم کالیبره بودن سایت‌های همراه اول، ارتفاع پایین، و عدم رسیدگی به سایت‌هایی که 20 سال از عمر آنها می‌گذرد، جور آنها را شرکت‌های های‌وب، ایرانسل و رایتل می‌کشند.
در این جوابیه آمده است که علیرغم اینکه اینترنت روستاها در تایید مخابرات نیست ۱۴۰ سایت تلفن همراه به تکنولوژی تری جی و فرجی نصب و راه اندازی گردیده  است. این در حالی است کخ هزینه بسیاری از این روستاها توسط دولت و در قالب یو.اس.او انجام شده است و عملکرد آن ارتباطی با پیگیری امیری ارتباط چندانی ندارد.
کاش سرپرست مخابرات مدارک لازم را برای نشان دادن رتبه سوم و 15 تا 20 کشوری را در اختیار این رسانه برای انتشار قرار می‌داد.
هر چند در روزهای آینده به‌طور مفصل عملکرد مدیریت ارتباطات سیار را نیز بررسی خواهیم کرد، اما تا اینجا باید گفت امیری به نقدهای کبنا نیوز در خصوص عملکرد خود پاسخی نداده و ارائه چنین گزارشی که بخشی از آن از اقدامات روتین مخابرات است و بخشی دیگر نیز قبل از امیری انجام شده، نوعی فرار رو به جلو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید؛
 
یک سوال بزرگ درباره مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد / حذف ادارات مخابرات شهرستان‌های بهمئی و دنا از چارت اصلی مخابرات ایران
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کلا تجهیزات مخابرات سوق و فیبر نوری ماببین دهدشت سوق همه الکیه ضعیف ترین ارتباط تو استان رو فقط شهر سوق داره
منکر این مشکل میشه
کاش یه کم انسان باشین رو راست باشید با مردم استان در حوزه زیرساخت مخابراتی و فیبرنوری
ناصر
Iran, Islamic Republic of
اخ خدا کاش کسی پیدا بشه جسارت و حتی شاید این حماقت رو داشته باشه که عملکرد مخابرات کشور بعد واگذاری به بخش خصوصی رو منصفانه ارزیابی کنه
تا بفهمه رانتی که صاحب شدن وثروتی که خوردن و ظلمی که الان به نیروی کاری روا داشتند کجای تاریخ وجود داشته
گچساران
Iran, Islamic Republic of
با خواندن این مطالب به این نتیجه رسیدم که این مطالب از روی کینه نوشته شده و قطعا کینه توزی خاصی از سایت کبنا در این مطالب دیده میشود و ما بعنوان مخاطب کارهای خوب مخا برات و زحمت این عزیزان را می بینیم و حاج امیری از مدیران خوب و زحمتکش استان است و خدمات زیادی انجام داده و انجام خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
یک نفر که یک دروغ یا بهتان بزند هزار بار دروغ گفته است و میگوید . با مدرک کاردانی الکترونیک وارد شد اون هم سی سال پیش که فوق دیپلم فنی خیلی کم بود .
شفاعت
Iran, Islamic Republic of
احسنت برمهندس امیری
دهیاردهستان راک
سجاد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز آقای امیری ۳۰ سال قبل با مدرک کاردانی فنی استخدام مخابرات شد و خاک این اداره رو خورده.۳۰ سال قبل دیپلم هم توی‌کشور پیدا نمیشد.از طرفی اون زمان رشته های فنی هم باید کنکور نظری میدادن تا وارد دانشگاه بشن،اونم در زمانیکه دوره سازندگی پس از جنگ بود و کنکور ریاضی هزار برابر کنکور تجربی الان سخت بود و خواهان داشت و مملکت روی کاکل مهندس ها میچرخید.حدود ۱۰ سال قبل هم امیری کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه علامه ک دانشگاه برتر مدیریت و اقتصاد کشور هست گرفته.ممنون میشم سطح علمی نگارنده این مطلب موهن و توهین آمیز رو بارگذاری کنید ببینیم با کدام روزمه یک تحصیلکرده برتر دانشگاه جامع ایران رو مورد نقد قرار میده
محسن
Iran, Islamic Republic of
این اقداماتی که سند زده به نام خودش چند سال پیش اجرا شده این آقا بین همکاران خودش به چشم چشم و عمل نکردن ، در محله ما یک سمت محله را فیبر نوری وصل کردن یک سمت دیگه هیچی
کارشناس
United States
حاج امیری انسانی بزرگ و شایسته، کاردان و مردمی و با سواد و با تجربه هست ، ایشان تمام رده های مدیریتی رو طی چندین سال طی کرده تا به این جا رسیده ، رئیس اداره مخابرات ، موبایل ،عضو هیئت مدیره چنین سال و ... با کوله باری از تجربه و توانایی ، در طول این مدت هم زحمات زیاد و کارهای بزرگی انجام داده اند. حیف است خودزنی نیروهای خوب و کاری .
....
Romania
کابل مخابراتی سمت کوچه فرزانگان رو دزدیدن دو ماه تامین نکردن بعد زنگ میزنی پیگیری میکنی میگن ذیگه تامین نمیشه برید کانال بزنید تا ما کابل بکشیم و برو ftth بخر.
زحمت بکشید رایگانش کنید پس تا بتونیم استفاده کنیم
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
مدیری که چند ساله ی نشست سوال و پاسخ نداشته که عملکرد خود رو توضیح بده
Iran, Islamic Republic of
کاری نکره که توضیح بد
A
United States
به سایت طرح ملی فیبر نوری به آدرس iranfttx.ir سر بزنید و نقشه وضعیت پوشش رو نگاه کنید!
هیچ خبری از استان ما نیست!
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1