تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۵۶۷۱۴
کبنا گزارش می‌دهد:

صدای مردم؛ گلایه از کیفیت نان/ رحمتی: عدم آموزش صحیح پخت نان علت بی‌کیفیتی نان در کهگیلویه و بویراحمد است/ صداقت‌کیش: در طول دوره مسوولیتم حتی یک گزارش مبنی بر بی‌کیفیتی آرد نداشتیم

۱۲
۱
صدای مردم؛ گلایه از کیفیت نان/ رحمتی: عدم آموزش صحیح پخت نان علت بی‌کیفیتی نان در کهگیلویه و بویراحمد است/ صداقت‌کیش: در طول دوره مسوولیتم حتی یک گزارش مبنی بر بی‌کیفیتی آرد نداشتیم
کبنا ؛مقدمه: پایگاه خبری کبنا نیوز در نظر دارد به‌صورت دوره‌ای، گلایه‌ها، مطالبات و انتقادات شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد را به گوش مسوولین برساند و دستگاه‌های مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید.  در این گزارش از مجموعه صدای مردم، مطالبات و گلایه‌های مردم استان از وصعیت بازار نان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
منبع این مطالبات، بخشِ صدای مردم در پایگاه خبری کبنا نیوز است.
1_ مسوولین نظارت برکیفیت و پخت نانوای‌ها جهت رضای خدا و سلامت شهروندان نظارت مداوم فراموش نشود چون به علت بی‌کیفیت بودن نان انگیزه‌ای برای مصرف در یاسوج وجود ندارد.

ابوالحسن صداقت‌کیش_ مدیرکل غله استان کهگیلویه و بویراحمد_ و  بهمن رحمتی_ مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد_ به این مطالبه مردم پاسخ گفتند.
ابوالحسن صداقت‌کیش_ مدیرکل غله استان کهگیلویه و بویراحمد_ در پاسخ به این صدای مردم گفت: دو موسسه اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم‌پزشکی به صورت سرزده و هفتگی و روزانه کیفیت آرد را می‌سنجد. در طول دوره مسوولیتم گروه نظارتی حتی یک گزارش مبنی بر بی‌کیفیتی آرد نداشتیم. آرد ما از گندم خوزستان و داخلی تهیه می‌شودکه کیفیت بسیار بالایی دارد و گندم بیش از بیست تا استان‌های کشور را تأمین می‌کند. 
وی در ادامه گفت: در مجموع نانوایی‌های در طول یک‌سال چندین‌بار کارگرها را عوض می‌کنند و گاهی بی‌کیفیتی نان بر اثر بی‌تجربگی کارگرها در نانوایی‌هاست. نظارت بر آردبر عهده ما نیست ما فقط تأمین‌کننده آرد هستیم. موسسه اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو کیفیت آرد را بر اساس آزمایشاتی که دارد بررسی می‌کند و اگر ایرادی داشته باشد اعلام می‌کند. نظارت بر وزن چونه و پخت کیفیت و ساعت پخت بر عهده بازررسی جهاد کشاورزی است. گاهی صنعت‌و معدن و اتحادیه صنف و تعزیرات نیز به این مسئله ورود می‌کند.
بهمن رحمتی_ مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: نان مشمول استاندارد اجباری نیست؛ منتها آرد، دستگاه‌های پخت نان و نمکی که در پخت نان استفاده می‌شود مشمول استاندارد اجباری است. کیفیت آرد در واحدهای تولیدی آرد به صورت مرتب کنترل می‌شود. در آرد تولیدی استان مشکل خاصی وجود ندارد که منجر به بی‌کیفیتی آرد و نان شود. نمک هم در سطح بازار کنترل می‌شود که علامت استاندرد داشته باشد. مورد دیگر دستگاه‌های پخت نان است. دو نوع دستگاه داریم و دستگاهی که شعله مستقیم دارد و غیرمستقیم که کیفیت نان با این نوع دستگاه‌ها  بهتر است؛ اما برخی نانواها برای سرعت در انجام کار معمولا یا دستگاه‌ها را دست‌کاری می‌کنند یا از دستگاه‌های قدیمی با شعله مستقیم استفاده می‌کنند. راه‌کار تغییر دستگاه‌هاست که باید طرحی از طرف استانداری یا شورای آرد و نان برگزار شود که این نوع دستگاه‌ها جمع‌آوری شود و دستگاه‌ها به روزرسانی شود. 
مدیرکل استاندارد کهگیلویه در ادامه گفت: مسئله دیگر تغییر شاطر و کارگر نانوایی است. بدون آموزش و تجربه. گاهی حتی در طول یک هفته شاهد تغییر شاطر و کارگر نانوایی هستیم. عدم آموزش صحیح پخت نان در نانوایی‌ها یکی از علت بی‌کیفیتی نان در استان است.
واحد تولیدی نان در استان باقری همین اردی که برای تولید نان خود استفاده می‌کند تحویل نانوا هست. آرد مشکل ندارد مشکل در واقع از دستگاه‌ها و کارگرهای نانوایی است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همیشه تا بوده همین بوده
دنا
Iran, Islamic Republic of
نون بیشتراز ۲۴ ساعت بمونه بوی کپکش در میاد !! علتش در واقع اینه که گندم این نون در سیلو و انبارهای ذخیره بصورت غیره استاندارد نگهداری میشه و رطوبت میبینند و کپک میزنند و بدینطریق ماحصل چنین کندمی آردها و نانهاق نامرغوب و کپکی است و از این کپک سم انافلاکسی که سمی سرطانزا و بسیار خطرناک و مهلک است تولید میشه .
محمود شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ، شما فقط به یک مورد از موارد اشکالی نانواها اشاره کردید ؛ اولا نان یکی از نعمات الهی است که قبل از انقلاب اگر تکه- ای نان در معبری پیدا میشد توسط اولین نفر بیننده برداشته ، بوسیده و کنار درختی یا جایی با احترام گذاشته میشد تامثلا خوراک پرنده ای گردد دومٱ ، نان سالم خوراک اصلی انسان است
تا اطعام کرده جهت سالم ماندن و زنده ماندن ، که متٱسفانه بدون کیفیت ، اکثرٱ نیمی سوخته و یا نیمی ناپخته مانند البسه تحویل مشتری میگردد و بیشتر اوقات که مشاهده گردیده حق اعتراض توسط متصدی نانوایی سلب میشود (همین که هست نمی‌خواهید نمی‌خواهید بروید جایی دیگر و مزاحم نشوید )
واما نکته مهم وانتقاد اساسی که حضرات بهداشتی را شامل میشود
رعایت نکردن نکات بهداشتی واز همه مهمتر میزهای جمع کردن و سردکردن نان که شبها بیرون از نانوایی قرار دارند و محل تجمع سگهای ولگرد می‌باشد این از نکات مهمی است که مسئولین بهداشت اصلا توجهی ندارند !!
نکات و موارد دیگری که بعضٱ مشاهده میشود مثلاً ساعت چهار عصر نانوایی شروع میکند ساعت شش میگوید نان تمام شد کسی نماند یا مثلاً کیسه آرد در کف نانوایی روی زمین توسط یک نفر کشیده میشود تا داخل لگن خمیر خالی گردد کیسه باتمام خاکهای کف نانوایی به داخل لگن تکانده میشود ؛
بگذریم که چند سال قبل سوسک داخل نان سنگک مشاهده گردید
و عکس نان با مقاله ای چاپ گردید انگار نه انگار !
تکلیف سگهای ولگرد حومه شهرشبها داخل خیابان که از خورده نانهای نانوایی و قبل از فقرایی که سر داخل سطل‌های زباله میکنند وگربه های فراوان داخل کوچه و خیابانها پرسه میزنند را چه نهاد و ارگانی باید روشن کند که اگر سهل انگاری شود قطعٱ باعث بیماریهای واگیر دار میگردد !
جهت اطلاع ۱۲ قطعه اردک در حیاط خودم را سگهای ولگرد تکه پاره کردند به هر کجا زنگ زدم جوابگویی نبود !
باتشکر از شما که شروع کننده مشکلات وکیفیت نان در استان بودید !
Iran, Islamic Republic of
آقای صداقت کیش واقعا جدی میگی که نان استان بهترین کیفیت را داره ..اگه یه سری به استان های همجوار بزنی بخاطر رضای خدا می بینی که آرد در فارس همجوار چطوره .حتی خود نانوایی ها هم میگویند کیفت آرد خوب نیست .بد ترین نوع نان ها در کشور در استان تولید میشه مخصوصا از زنان مدیت ضعیف شم.ا .
Iran, Islamic Republic of
برو آقای صاقت برای خودمانن و استانمان متاسفیم که نمی دانی آرد باکیفت چیه یا نان یک نانوا حتی نمیشناسد که بعنوان یک مدیر یکبار سرزده باشید کلا نان در استان رها هست مگر کسی نان محلی توخونه اش درست کنه تو فقط با بامدیریتت ..
خرم روز
Iran, Islamic Republic of
ممنون ازگزارش خوب کبنانیوز
بی برنامه ترین،بی نظم ترین،خدمت درشهریاسوج پخت نان است به دلایل زیر
✔نانواییها،بی کیفیت ترین پخت نان رادارند
✔نانواییهابرنامه منظمی جهت پخت ندارند
✔نانهای سنگگ ،دربدترین حالت خودقراردارندازنظر پخت،سوختگی،خمیربودن
✔دغدغه اصلی ماتهیه نان خوب است
✔من خودم ازشهرهای مجاورنان ماهانه رابه صورت خشک تهیه می کنم
✔شرایط بهداشتی نگران کننده دارند
✔شاطر پاسخگونیست وبدزبانی می کنند
Iran, Islamic Republic of
اقاى صداقکیش شما قومیتی تا کنون مانده ای چون جزء ایل ثلاث هستی این بدبختی کهگیلویه بزرگ است امثال اقای مهندس نعمتی باید بروند
جلال شکرائی
Iran, Islamic Republic of
اولا نانوایی هامون مث خیلی از مشاغل، از سر بیکاری دایر میشن و اینکاره نیستن. دوما کیفیت آرد افتضاحه، این آقای محترم کیفیت نان با آرد شیراز و آرد درون استان را مقایسه کنن. سوما ایشان احتمالا متوجه نشدن نان اینجا خیلی وقتا تاید کلوخه داخلش رو خوب حل نمیکنن و...
صغری
Iran, Islamic Republic of
این نان از خیلی نان‌های استان ما سیستان که به خودشون نمره ۹۶راداده اند بهتره حتما نمرشون الکی بوده ونان هیچ جایی رو ندیدند فقط خودشون به خودشون نمره الکی دادند ماحاضریم نان نخریم به ما ارد بدهید خودمون بهتر درست میکنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام
دولت محترم سه سال است به‌ نانوایی های بيچاره نرخ نداده نانوایی زمانی که سود ودرآمد ندارد چطور می تواند ازافزودنی خمیر مايه بيشتر وبهبوددهنده استفاده کند
بختیار
Iran, Islamic Republic of
مگر نانوا جز مشاغل سخت نیست چرا دربیمه کردن کارگران بامشکل مواجه هستیم وکمک دولتی شامل ما نمیشود وباید حق بیمه را۳۰ درصد پرداخت کنیم که چیزی بیشتراز دومیلیون برای هر نفر تمام میشود که از توان نانوا پرداخت چنین پولی خارج هست بااین همه گرانی ومشکلات نانوا
Iran, Islamic Republic of
دولت خودش مقصره است ای مردم
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1