کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اساس رتبه‌بندی جشنواره ملی شهید رجایی؛

استانداری کهگیلویه و بویراحمد در قعر جدول!

28 مهر 1401 ساعت 19:12

در حالی که بیش از یک ماه از اعلام نتایج هفدهمین جشنواره ملی شهید رجایی وزارت کشور می‌گذرد، اما هنوز استانداری کهگیلویه و بویراحمد رتبه خود را به صورت شفاف اعلام نکرده است.


در حالی که بیش از یک ماه از اعلام نتایج هفدهمین جشنواره ملی شهید رجایی می‌گذرد، اما هنوز استانداری کهگیلویه و بویراحمد رتبه خود را به صورت شفاف اعلام نکرده است.
به گزازش کبنا، در هفدهمین جشنواره ملی شهید رجایی، استاندار سمنان، استاندار برتر و نمونه کشور معرفی و لوح تقدیر خود را از رئیس‌جمهور دریافت کرد. این در حالی است که بیش از یک ماه از اعلام نتایج این جشنواره می‌گذرد، اما هنوز استانداری کهگیلویه و بویراحمد رتبه خود را به صورت شفاف اعلام نکرده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که استانداری کهگیلویه و بویراحمد رتبه 22 و یا 23 را کسب کرده است. به دلیل عدم شفافیت، دقیق نمی‌توان گفت رتبه چند بوده است، اما همین حدود است. در حالی که حسین کلانتری استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد در سال 1398 با اختلاف ناچیزی از استاندار کرمانشاه، رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود. چگونه است که یک استان در فاصله تنها دو سال از رتبه دوم کشوری به رتبه 22 و یا 23 نزول می‌کند؟
گفتنی است جشنواره شهید رجایی شامل دو دسته شاخص عمومی و اختصاصی است که هر کدام هزار امتیاز دارند و در مجموع امتیاز این جشنواره دو هزار امتیاز است. در حالی که کلانتری در آن سال، 1828 امتیاز را کسب کرده بود، اطلاعی از امتیاز کسب شده توسط احمدزاده در دست نیست؛ چرا که هنوز این امتیاز را به صورت شفاف منتشر نکرده‌اند، یا اگر در جایی منتشر شده، آنقد بی‌سروصدا بوده که اغلب شهروندان و رسانه‌ها متوجه آن نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:
 
قرار گرفتن استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه برتر کشور ( + سند )

ممکن است استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادعا کند که شاخص‌های مورد نظر را در سامانه ثبت نکرده‌اند به همین خاطر اینچنین در قعر جدول قرار گرفته‌اند. اما چنین ادعایی نه تنها از نارضایتی شهروندان نسبت به این وضعیت نمی‌کاهد، بلکه به مثابه عذر بدتر از گناه است، چرا که یکی از وظایف استانداری ثبت همین عملکردهاست. البته این موضوع تنها متوجه شخص استانداری نمی‌شود، بلکه محمدباقر شریفی مدیرکل عملکرد، بازرسی و حقوقی استانداری نیز در این وضعیت سهیم است. چرا که او باید با حضور در تهران، از عملکرد خود دفاع می‌کرد که چنانچه اشتباهی صورت گرفته بود با رایزنی آن را حل می‌کرد. اما در هر حال علت هر چه بوده باشد، کهگیلویه و بویراحمد چنین رتبه‌ای را کسب کرده است و هیچ عذر و بهانه‌ای نیز این رتبه را تغییر نمی‌دهد.
ناگفته نماند که سید علی احمدزاده- استاندار کهگیلویه و بویراحمد- به اکثر مناطق محروم و دور افتاده استان سفر کرده و در بین مردم حضور داشته است. گمان می‌رود، مدیرکل عملکرد و بازرسی استانداری در این رابطه ضعیف عمل کرده، چرا که حسین کلانتری_ استاندار سابق_ یکی از کارکشته‌ترین مدیران را به عنوان مدیرکل عملکرد و بازرسی خود منصوب کرده بود.
به گزارش کبنا، سامانه ارزیابی عملکرد وزارت کشور به‌روز و بر اساس زمان انتصاب استانداران است. یعنی دقیقاً از آن روزی که احمدزاده استاندار شده تا یک سال بعد از آن، این امتیازها محاسبه می‌شود. بنابراین نمی‌توان این رتبه را به استاندار قبلی نسبت داد. این در حالی است که زمان‌بندی امتیازدهی به دستگاه‌های اجرایی دقیقاً در طول یک سال یعنی از یک فروردین سال 1400 تا 29 اسفند 1400 است.


کد مطلب: 453568

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/453568/استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-قعر-جدول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1