تاریخ انتشار
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۵۲۹۹۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

یاسوج در نخستین روز بازگشایی مدارس قفل شد / شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد کآرایی لازم را ندارد / مسائل حاشیه‌ای بر کار فنی و تخصصی در شهرداری یاسوج سایه انداخته است؟

۹
۱
یاسوج در نخستین روز بازگشایی مدارس قفل شد / شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد کآرایی لازم را ندارد / مسائل حاشیه‌ای بر کار فنی و تخصصی در شهرداری یاسوج سایه انداخته است؟
کبنا ؛
با وجود اینکه مدارس با یک هفته تأخیر بازگشایی شدند، اما باز هم شاهد گره‌های ترافیکی زیادی در سطح شهر یاسوج بودیم.
به گزارش کبنا، هفته اول مهر با دستور دانشگاه علوم پزشکی، مدارس کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شدند. با وجود اینکه مدارس با یک هفته تأخیر آغاز به کار کردند، اما به دلیل عدم تمهیدات لازم، در نخستین روز شروع مدارس، شاهد گره‌های ترافیکیِ بسیاری در سطح شهر یاسوج بودیم.
اغلب مؤسسات، مدارس و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در یاسوج، به درستی جانمایی نشده‌اند؛ این ساختمان‌ها به جای آنکه کاربری آموزشی داشته‌ باشند، بیشتر کاربری مسکونی دارند. همین عامل هم امروز باعث گره ترافیکی شدیدی در دو زمان حساس در شهر یاسوج شد؛ یکی اول صبح که شروع کار ادارات است که باعث شد کارکنان به موقع به محل کار خود نرسند، و دوم بعد از تعطیلی مدارس و در پایان وقت اداری امروز.
شورای ترافیک کجاست که چنین بی‌نظمی‌ای در شهر یاسوج به وجود آمده است؟
چرا هیچ نظارتی بر این مؤسسات  و مدارس صورت نگرفته است؟ چرا شهرداری که ناظر بر کاربری‌های شهری است به این موضوع دقت نکرده است؟ گویی شهرداری به جای اقدامات تخصصی، وارد مسائل حاشیه‌ای می‌شود و طرحی برای خروج از این وضعیت ندارد. شهرداری باید پاسخ دهد چرا مؤسسات شخصی، ضوابط شهری را رعایت نکرده‌اند؟ 
شهروندانی زیادی با پایگاه خبری کبنا نیوز تماس برقرار کردند و خواستار پیگیری چنین وضعی و جلوگیری از تکرار آن از جانب مسوولان شدند. یکی از شهروندان گفت: تقریباً تمام خیابان‌های اصلی شهر یاسوج قفل شده بود. اگر کسی بیماری را می‌خواست به بیمارستان‌ها منتقل کند، یقیناً شرایط برای او سخت می‌شد.
هیچ خبری از حمل و نقل عمومی در خیابان‌های یاسوج نبود. در این روز حتی یک مورد تردد مینی‌بوس و اتوبوس ویژه سرویس مدارس در شهر یاسوج دیده نمی‌شد و همه ایاب و ذهاب توسط خودروهای شخصی انجام می‌گرفت و همین بر شدت ترافیک افزود.
متأسفانه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ناوگان عمومی مناسب و یا کیفیت برخوردار نیست و معلوم نیست تا کی باید این وضع ادامه داشته باشد. شهرداری یاسوج هیچ توانی مبنی بر رفع مشکلات شهری ندارد. به‌جای اینکه در شورای اسلامی شهر یاسوج و شهرداری کار فنی و تخصصی انجام بگیرد به مسائل حاشیه‌ای و گاهاً منطقه‌ای پرداخته می‌شود.
شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد باید از ظرفیت افراد دانشگاهی و متخصص برای برون رفت شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از نرافیک‌های کلافه‌کننده بهره ببرد. پلیس در روان‌سازی تردد خودروها و کاهش بار ترافیکی از دوش خیابان‌های عیراستاندارد مرکز استان، دست تنها است. هیچ خبری از برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای رفع گره‌های ترافیکی نیست. شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد کآرایی لازم را ندارد.
اگر تمهیدی اساسی برای این وضعیت اندیشیده نشود، روزهای آینده هم این وضعیت ترافیکی ادامه خواهد داشتد و مردم با مشکلات و آسیب‌های جدی روبرو می‌شوند. پیشنهاد داده می‌شود کارگروهی مرکب از نماینده فرماندار، شورای ترافیک، فرماندار، نیروی انتظامی، شورای شهر و شهردار، تشکیل داده شود تا در چنین مواقعی پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگر یاسوج شهردار هم دارد؟بیچاره یاسوج که گرفتار بی تدبیری و ...شده
Iran, Islamic Republic of
یاسوج که شهردار نداره و از زمان این شهردار انگار شهر ارواح...
رقیه
Iran, Islamic Republic of
شهری به بی نظمی یاسوج در عمرم ندیده ام
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کرو جون خوت شورای ترافیک چه دلت خوشه
Iran, Islamic Republic of
شهرداری وه گسنی ایخوه بمیره تو میگی بیا ترافیک را حل کن چهار ماهه بی حقوق هستیم شکم گرسنه مغز متفکر را معیوب میکنه
Iran, Islamic Republic of
یاسوج شهر بی شهردار
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی وقتی برای هر دانش آموز یک وسیله نقیله در یک زمان واحد در تردد است شما به عنوان یک متخصص چه نسخه ای ارائه میدهید. وقتی حجم مظروف از ظرف بیشتر است چکار باید کرد. تنها راه اجرایی در شرایط کنونی پیاده رفتن و برگشتن دانش آموزان همه مقاطع به مدرسه است.
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی ک این تیم شهرداری و شورای شهر بدون تخصص هست نتیجه همین هست.....و الی سر ظهر ده تا اتوبوس مشکل ترافیک را حل میکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر دین نداری لااقل آزاده باش آقای مدیر کل چرا به قوانین پایبند نیستی مگر قحطی رجال شده است در گچساران که معلمی را با ۴ الی ۵ سال بازنشستگی دوباره دعوت بکار کردید آقای مدیر کل این یکسال دوران سراسر خواری آموزش و پرورش پایان خواهد یافت شاید هم دوران مدیریت شما با توجه به فجایعی که بر سر آموزش و پرورش آوردی تا پایان دوره نمایندگان نینجامد آموزش و پرورش رابه ویرانه تبدیل کردی وای به روزی که به حساب شما رسیدگی شود
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1