تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۱۷۱۸
آغاز سریال آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کوه خامی همچنان در آتش می‌سوزد

۰
کوه خامی همچنان در آتش می‌سوزد
کبنا ؛سریال آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و از روز دوشنبه کوه خامی شهرستان‌های گچساران و باشت دچار حریق شده و هنوز ادامه دارد. سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً در منطقه آتش سوزی حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان عملیات مهار آتش قرار گرفت.
به گزارش کبنا، فرماندار باشت گفت: برآورد اولیه از خسارت وارده آتش سوزی به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت بیش از۱۵۰ هکتار است.
نادر گرامی اظهار کرد: آتش سوزی از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه از حوز گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرده است.
وی بیان کرد: این آتش سوزی در سه منطقه این شهرستان از جمله ارتفاعات روستا‌های کلگه‌امیرشیخی، کله‌گان باشت و تنگ سادات شاه زینعلی رخ داده است.
فرماندار باشت تصریح کرد: یک فروند بالگرد شرکت نفت گچساران برای جابه جایی نیروهاو حمل و نقل تجهیزات و آذوقه به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی این شهرستان که دچار آتش سوزی شده، اعزام شد و چهار سورتی پرواز انجام داده است.
گرامی عنوان کرد: یگ بالگرد از شیراز برای سوختگیری و آب به یاسوج پرواز کرده که به زودی برای بردن آذوقه مورد نیاز به ارتفاعات منطقه حفاظت شده خامی در باشت پرواز خواهد کرد.
وی گفت: برای مهار این آتش سوزی ۱۰۰ نفر از نیرو‌های ستاد بحران، مردمی، ادارات و بسیج تلاش می‌کنند.
فرماندار باشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر آتش سوزی تا حدود بسیاری مهار شده و نیرو‌ها در پایش منطقه هستند.
اعزام ۱۰۰ نیرو با بالگرد برای کمک به اطفای حریق منطقه حفاظت شده خامی
 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ نیرو برای اطفای حریق منطقه حفاظت شده خامی اعزام شده است.
«علیرضا نیکروز»افزود: اکیپ‌های نیروی انسانی در قالب ۱۰۰نفر نیرو از شهرستان‌های گچساران و باشت بوسیله بالگرد در حال اعزام به محل آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی هستند.
وی اظهار کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و توقف باد شدید آتش در این منطقه حفاظت شده مهار می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت آتش سوزی که از بعد از ظهر دیروز شروع شده تصریح کرد: علت آتش سوزی براساس شنیده‌ها صاعقه بوده اما هنوز علت دقیق مشخص نیست و در حال بررسی است.
نیکروز تصریح کرد: هم اکنون در حال اعزام نیرو بوسیله بالگرد شرکت نفت گچساران هستیم و نیروهای هم بصورت پیاده روی از سمت شهرستان باشت به محل عزیمت کردند.
وی ادامه داد: در صورت مساعد بودن و نداشتن وزش باد شدید امروز مهار و خاموش می شود و با توجه به اینکه در این منطقه وزش بادهای شدید را عصر ها شاهد هستیم، در صورت وزش باد، همچنان آتش سوزی ادامه خواهد داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استاندار هم بصورت میدانی در منطقه حضور دارد.
برآورد خسارت بیش از ۱۵۰هکتاری آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی
 فرماندار شهرستان باشت گفت: تا ظهر امروز (سه شنبه 1 شهریور ماه 1401) برآورد اولیه از میزان آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی ۱۵۰ هکتار بوده است.
نادر گرامی در خصوص جزئیات تازه این آتش سوزی افزود: این آتش سوزی در ارتفاعات روستا‌های «کلگه‌امیرشیخی»، «کلاگون» و «تنگ سادات شاه زینعلی» است.
وی اظهار کرد: آتش سوزی از سمت «نارک» گچساران شروع شده و به منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان باشت سرایت کرد.
فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر نیروی بسیجی مردمی و از نیرو‌های ستاد بحران شهرستان به محل آتش‌سوزی اعزام شده‌اند. بالگرد شرکت نفت گچساران با سه سورتی پرواز ۹ نفر از نیرو‌های این شهرستان را جابجا کرد.
گرامی تصریح کرد: هم اکنون در یک نقطه از شهرستان باشت آتش سوزی داریم و در صورتی که این نقطه مهار شود آتش در شهرستان باش کامل مهار می‌شود.
وی ادامه داد: طبق بررسی نیرو‌هایی که در صحنه آتش سوزی هستند برآورد اولیه نشان می‌دهد که تا ظهر امروز آتش به بیش از ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه حفاظت شده خامی خسارت وارد کرده است.
فرماندار شهرستان باشد عنوان کرد: بالگرد شرکت نفت گچساران را به محل آتش سوزی انتقال می‌دهد و بالگرد دیگری با ظرفیت ۱۲ تا ۱۵ نفر از شیراز جهت کمک به اطفای حریق اعزام شده در حال آماده کردن آذوقه، پتو و وسایل مورد نیاز با این بالگرد برای نیرو‌ها در منطقه جهت شب ماندن هستیم.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1