تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۸۷
کبنا گزارش می دهد؛

شب شعر با حضور نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۰
شب شعر با حضور نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
کبنا ؛به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد شب شعر «نامه هجر» با حضور مسئولان و شاعران آیینی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام و همزمان با اولین شب قدر، شب شعر «نامه ی هجر» با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام افتخاری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان و جمعی از شاعران آیینی در شهر یاسوج برگزار شد.
در این شب شعر سید اکبر سلیمانی، قاسم بدره، سید یاسر سعادت مهر، حمید حسینیان، سیاوش نریمان و محسن مظلومی از شاعران آیینی کهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند.
آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از شاعران گفت:شما با اشعارتان به این کلمات قیمت و ارزش دادید و کلمات را در راه دین ارزشمند کردید.
وی افزود: شعر ابزار بزرگی برای تربیت و آموزش است که اگر بتواند شخصیت های ارزشمند را تربیت کند قطعا اثر خود را می گذارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت شعر تصریح کرد: اشعار می تواند عرصه های مختلف اخلاقی، عرفانی، احکام اسلام و... را در خود جای دهد و به مخاطب ارائه کند و انسان را تعالی بخشد.
وی با بیان اهمیت شعر در مباحث دینی گفت: بهتر است که از ذوق شعری جهت تربیت الهی و دینی جامعه بهره ببریم و ذهن ها را از بندهای بیهوده رها کنیم.
آیت الله حسینی بیان کرد:ما باید مطالب وزین و متعالی همچون شعر با درون مایه ارزشمند را بر مردم عرضه کنیم تا مردم رشد کنند.
در ادامه حجت الاسلام افتخاری با اشاره به شاعران جوان استان گفت: در استان ما شعر آیینی رشد خوبی داشته است و شاعران قابلی در این عرصه فعالیت دارند که باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.
وی افزود: شعر به عنوان یک هنر تاثیرگذار و شعر آیینی که صبغه دینی دارد و متاثر از آموزه های اسلامی است توانسته در کهگیلویه وبویراحمد جایگاه ویژه ای کسب نماید.
در پایان این برنامه از شاعران آیینی کهگیلویه وبویراحمد با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1