تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۸۶
چرایی تغییر اعداد بودجه 1401 در مجلس شورای اسلامی و بی‌اطلاعی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد؛

اعدادی که به راحتی بیخ گوش نمایندگان مجلس کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد / سکوت سازمان مدیریت و استانداری / کنایه نادر منتظریان به نمایندگان مجلس

۳۲
۸
اعدادی که به راحتی بیخ گوش نمایندگان مجلس کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد / سکوت سازمان مدیریت و استانداری / کنایه نادر منتظریان به نمایندگان مجلس
کبنا ؛
 سیدکاظم دلخوش عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در باره تغییر اعداد جداول بودجه 1401 حرف‌های زد که نشان دهنده این است که بدون اطلاع و در سایه بی‌خبری سایر نمایندگان مجلس، عده‌ای دست به این تغییرات زده‌اند. دلخوش روز دوشنبه (29 فروردین ماه 1401) در صحن علنی مجلس، گفت: بعضی از تبصره‌های بودجه در هیات رییسه تلفیق به هم خورده و اجازاتی به برخی از افراد در کارگروه داده شده، علاوه بر این جداول مربوط به سهم استان‌ها از بودجه تغییر کرده است. اعتبارات و سهم اختصاص داده شده به استان‌ها با مصوبه مجلس مغایر بوده و این جدول ظلمی به نمایندگان است. من که عضو کمیسیون تلفیق بودم از تغییرات اعمال شده خبر نداشتم. باید هیات رییسه مجلس برای بررسی این موضوع کارگروهی تشکیل دهد. دلخوش توضیح داد: مثلاً سهم کهگیلویه و بویراحمد منفی ۱۴ درصد، خوزستان منفی ۷ درصد و تهران مثبت ۲۱ درصد است. مگر می شود بعد از نوشتن قانون دست بخورد بعد چه اطمینانی می توان به مجلس کرد؟ بعد از این صحبت‌ها تنها مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون نمایندگان مجلس به این تغییرات واکنش نشان داد و مجلس را تهدید به شکایت کرد و معلوم نیست صحبت‌های روشنفکر نتیجه‌ای هم در بر داشت یا خیر؟

بیشتر بخوانید:


سهم بودجه کهگیلویه و بویراحمد منفی ۱۴ درصد است + پاسخ قالیباف

به گزارش کبنا، این روزها در فضای مجازی و رسانه‌ای حرف و حدیث‌هایی زیادی در خصوص کاهش چشمگیر بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح می‌شود که متولیان امر در این استان بیشتر ترجیح داده‌اند که سکوت کنند و حرف زیادی در این باره نزنند. حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و سید ناصر حسینی‌پور حرفی در این باره نزدند. مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز سکوت را بیشتر پسندیده‌اند. این در حالی است که حجت‌الاسلام سید محمد موحد و مهدی روشنفکر هر دو عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس بودند.
کنایه سنگین نادر منتظریان در مورد کاهش ۱۴ درصدی بودجه ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد
انتشار خبر کاهش ۱۴ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد از زبان سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی موجی از واکنش‌ها را در افکار عمومی ایجاد کرده است. بسیاری از واکنش‌ها حاوی انتقاد به عملکرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بوده است.
تلاش دیرهنگام و تبلیغاتی مهدی روشنفکر نیز نتوانست انتشار خبر کاهش ۱۴ درصدی بودجه استان از زبان نماینده یکی دیگر از حوزه‌های انتخابیه کشور که حاکی از بی اطلاعی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از تغییرات متن لایحه بودجه می‌باشد را کمرنگ کند.
در چند روز گذشته فعالان فضای مجازی، رهبران فکری و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و توده مردم واکنش‌های گسترده‌ای به این خبر نشان دادند و از عملکرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.
 نادر منتظریان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون نیز در ادامه واکنش افکار عمومی و چهره‌های سیاسی، در توئیتی که به نظر می‌رسد معنای ضمنی آن انتقاد از عملکرد نمایندگان استان است خواستار تمرکز نمایندگان بر ایفای وظایف اصلی نمایندگان یعنی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین و پرهیز از مداخله در مسائل جزئی شده است. با توجه به محرومیت استان، افکار عمومی، خواستار پیگیری جدی نمایندگان جهت اصلاح جداول بودجه‌ای می‌باشند.
به گزارش ایرنا، در روزهای پایانی فروردین ماه امسال، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرده بود که رقم بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه و رعایت مفاد آئین نامه داخلی مجلس تغییر کرده است.
 
تاکید بر برگرداندن بودجه به رقم واقعی
به گزارش کبنا، روشنفکر خواستار برگرداندن بودجه استان به عدد واقعی خود شده و تاکید کرده بود که چنانچه این مهم تحقق پیدا نکند به تمام مراجع قانونی کشور شکایت می‌کنم و این را خیانت در امانت می‌دانم زیرا که کهگیلویه و بویراحمد استانی است که به لحاظ تورم و بیکاری در صدر سایر استان‌ها قرار گرفته است.
 این در حالی است که پیشتر طبق اعلام مرکز آمار ایران بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه کشور در کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۴۸.۲ درصد به ثبت رسیده و همچنین معضل بیکاری یکی از چالش‌های مهم استان بوده و کاهش آن نیز جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان ملی و استانی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد قضاوت پیرامون کاهش بودجه استان را زودهنگام دانسته و به ایرنا می‌گوید: هنوز به طور رسمی هیچ عددی به سازمان اعلام نشده است.
 علی شهابی نسب افزود: گرچه در جدولی در ابتدای ۱۴۰۰ بودجه استان حدود یک هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بود و بر اساس جدولی غیررسمی در سایت‌ها، این عدد در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 شهابی نسب اضافه کرد: ممکن است تغییراتی در درون و یا ریز بودجه رخ دهد اما بودجه استان کاهش پیدا نخواهد کرد و این را محکم می گویم و جای نگرانی نیست.
 ظرفیت‌های جذب چند برابری
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از نگاه دیگری به این موضوع پرداخته و می‌گوید: ظرفیت‌هایی که در سال گذشته تا الان در حال جذب است نسبت به بودجه استان چند برابر بوده است.
 کیامرث حاجی زاده عنوان کرد: کمک‌ها، ظرفیت‌ها و ردیف‌ها با پیگیری‌هایی که استاندار انجام می‌دهد هنوز ادامه دارد.
 وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استان ۷۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

 حاجی زاده تاکید کرد: این اعداد گواه آن بوده که استان شاهد رشد حدود ۳۰۰ درصدی اعتبارات بوده است.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با سفر رییس جمهور و پیگیری‌های استاندار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقدینگی برای اعتبارات سفر اجرایی شده و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در آستانه تخصیص است.
 حاجی زاده ابراز داشت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد به اضافه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که جمعاً سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این اعداد نشان می‌دهد اعتبارات و بودجع استان از ابتدای ۱۴۰۰ تا اوایل ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکثر پروژه هادر حوزه زیرساخت‌ها آب، راه، بهداشت و درمان و غیره در سال‌های گذشته راکد بود اما امروز به طور قاطع اعلام می‌کنم هیچ پروژه مهمی در استان راکد نیست.
 آنچه پیداست دولت مردمی سیزدهم از ابتدای حضور خود رویکردی جدی در زمینه محرومیت زدایی در استان‌های مختلف کشور بخصوص مناطق غیر برخوردار داشته که در این میان کهگیلویه و بویراحمد از این امر مستثنی نبوده است.
 با توجه به رویکردی جدی این دولت در زمینه محرومیت زدایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها، امید است این مهم به خوبی در افزایش اعتبار بودجه ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد دیده شود. هر چند بخش مهم جذب اعتبارات به توان بالای مدیران ارشد، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس مربوط می‌شود و باید ببینیم که آیا آنها قدرت چانه‌زنی موثر و بالایی در این خصوص دارند یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز .وقتی شما بجای دریاچه کوه گل عکس دریاچه یبلان رو میزارید دیگه از بقیه چه انتظاری هست؟
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز .وقتی شمای رسانه بجای دریاچه کوه گل عکس دریاچه سبلان رو میزارید دیگه از بقیه چه انتظاری دارید؟
بهره مند
Iran, Islamic Republic of
حاج‌ نادر مرد عمل، شفاف، صادق و پشتیبان نیروهایش
زیرنا
Iran, Islamic Republic of
آقای حاجی زاده میفرمایید بودجه عمرانی ۷۰۰ میلیارد بوده شده بالای ۲۰۰۰میلیارد. جای تعجب نیست اتفاقا ارزشش نسبت به ۹۹ کاهش پیدا کرده
اجناس نسبت به سال ۹۹ چند برابر شدند؟ فرافکنی چرا
Iran, Islamic Republic of
باید به حال این استان گریست،دو نماینده از سه نماینده عضو کمیسیون تلفیق بودند و هستند ولی به علت عدم آگاهی از قانون بودجه و دیگر قوانین مالی ندانستند و نتوانستند به کسری پی ببرند ،چه باید گفت و چه باید شنید ،آخ وه بخت عسکر
زهرا
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمایندگان ما اولویت اول شون انتصابات هست باید هم بودجه مون را کاهش بدهند. از حسینی پور که اصلا خبری نیست
لوداب
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج نادر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
صد رحمت به اموات آقای دلخوش که نبود و نداشتن نماینده مردم استان کهکیلویه و بویراحمد را بیشتر و بهتر از خود مردم حس کرد و مظلومیت و محرومیت مردم استان ما را فریاد زد
حاج مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج نادر منتظریان
حاج مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج نادر منتظریان
حاج مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج نادر منتظریان
ستاره
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمایندگان استان فقط به فکر تغییر در ادارات استان و باند بازی هستند باید منتظر چینین ظلم های سنگینی به استان باشیم
پوریا
Iran, Islamic Republic of
این هم علت انتخاب نادرست و تعصبی تا کی باید شاهد چنین اتفاقاتی در استان باشیم
نمایندگان چرا فراموش کردند که وکیل مردم در مجلس هستند
ن مسول انتخاب رییس تا آبدارچی ادارات استان
زهرا
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان استان متاسفانه خیلی ضعیفه عمل میکنند
گناه و حق ناس است وقتی توان ندارند وظیفه ای را برعهده می‌گیرند
چرا به جای وظیفه اصلی خود به فکر باند بازی و قرص کردن جای پای خود برای دوره های بعد هستید
اگه شما توانا باشید مردم خود میفهمند یعنی نمایندگی مجلس ارزش این همه حق و ناس را دارد
کارمند مطلع ادارات اجرایی
Iran, Islamic Republic of
اگر نمایندگان استان و استاندار به جای اینکه تمام تلاش خود را بر تغییر مدیران قرار نمیدادند و به فکر استان بودن این طور بودجه استان تباه نمیشد تا این استاندار انقلابی در استان هست وضع به همین منوال پیش میرود
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب نادرخان شماهم دست کمی از نماینده های کنونی ندارین لطفا کنایه نزنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج نادر منتظریان ناجی اقتصاد استان
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
نماینده که نداره بویراحمد
سامان
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد یکی مثل منتظریان رو میخواد نه به طایفه گری انتخاب اصلح
Romania
ای وای بر ما با این نمایندگان که چه قدر ادعاشون می شد در رشد ۳۰۰ درصدی ؛ و حالا آقای شهابی سازمان برنامه و بودجه می خواد سرپوش بگذاره و توجیه کنه این ندانم کاری نمایندگان را برای بقای بیشتر.
شفاف بگویم هم نمایندگان و هم استاندار و حلقه ی دورش پشت صحنه ی نماینده ی اسبق گچساران در خویشاوندسالاری و قوم تباری،گوی سبقت را از هم ربوده و سخنان را پشت گوش انداختند.
نمونه ی واضح دخالت نمایندگان را هم استاندار خواسته یا ناخواسته در همین چند روز پیش به آن در جلسه ی اداری اشاره کرد که نمایندگان می گویند اگر مدیرکل سهم دیگری شد،باید معاونین سهم ما باشد.
خدایی هیچ زمانی سیستم استان این قدر فشل نبوده و باید این وضعیت تغییر کند هم با تغییر استاندار و هم دست رد مردم در انتخابات آینده به چنین نمایندگانی که منافع شخصی و قومی شون را بر منافع مردم ترجیح می دهند.
بودجه
Iran, Islamic Republic of
یعنی آقای منتظریان خیلی به اعتبارات مسلط هستند؟؟
گچساران
Iran, Islamic Republic of
حاج نادر عزیز چقدر دلمان تنگ شده برای یه مناظره با سایر نماینده ها ...ببینم این نماینده ها چرا فقط سکوت می کنند ...حاجی فقط خودت کاش مثل شما بقیه حرفی برای گفتن داشتند ...ببینم واقعا کجاند چیکار می کنند ...اصلا حالشون خوبه ...ما اصلا بودجه نخواستیم فقط نماینده بگند حق این مردم کجا رفت ....این مردم محروم از امکانات ...
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده تخصص کار رو نداشته باشه . می شه کمبود بودجه محرومیت بیشتر
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
حاج نادر عزیز
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
گاهی وقتها چقدر،دلمان برای تاج گردون تنگ می شود.
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
سکوت نشانی از رضایت هستش
میلاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج نادر انشالله وعده ما ۱۴۰۲
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر که میگفت بودجه ۲۰۰درصد رشد داشته پس چطور ۱۴درصد منفی شد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
هیچ فرد با سواد و توانمندی پست نداره
بیگلری
Iran, Islamic Republic of
یه سوال آقای روشنفکر می خواست شکایت کی رو بکنه ؟
میلاد
منتظریان پیروز انتخابات هست
پایاب ایل بزرگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر منتظریان انقلالی
مطمعن هستم جناب دکتر منتظریان پیروز قطعی انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در بویراحمد بزرگ می باشد.
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1